Page 8 - Haridusuuendus 2020
P. 8
 3. Kaasav haridus
lasteaed “päikene”
ÕPPE INDIVIDUALISEERIMINE JA LAPSE INDIVIDUAALSE ARENGU TOETAMINE
Lasteaia “Päikene” haridusuuenduse eesmärk on iga lapse arengu toetamine ja suunamine läbi innovaatiliste lähenemiste
AVASTUSÕPE LÄBI AVASTUSKASTIDE. Õpetajatele ja lastele on avastuskasti sisu avamishet- keni teadmata. Õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel kasutame nn päikese avastuskiiri. Lapsed pakuvad teemasid, mis neil avatuskasti sees oleva esemega seostuvad. Õpetaja kirjutab kõik laste mõtted ja küsimused avastuskiirtele. Hiljem hakatakse teemasid laste huvidest lähtudes käsitlema.
AVATUD ÕPIRUUM. Iga õpetaja viib läbi õppe- ja kasvatustegevuse teise rühma lastele, kus tege- vus toimub väljaspool rühmaruumi. Õpiruumis osalevad lapsed kolme kuni nelja kaupa. Avatud õpiruumi tegevused on suunatud laste individuaalsele juhendamisele (nt kääridega lõikamine, mustriridade koostamine, heegeldamine jm).
ÕPIKLUBID. Fookuses on erinevad õpiklubid (nt teadusklubi, leiutajate klubi jm), mis aitavad välja selgitada ning toetada iga lapse tugevusi. Klubikuu lõppeb klubihommiku ja -liikmeks vastu võtmisega, kus laps saab klubipassi (lisatakse kasvumappi), millele on märgitud õpetaja tähele- panekud lapse tegevuste kohta. Klubihommiku mängulised ülesanded on õppekava eeldatavatest tulemustest keerulisemalt koostatud.
Lasteaed “Päikene” töökas kollektiiv on juba varasemalt edukaks osutunud avastuskastide lähenemist edasi arendanud ja täiendanud seda avatud õpiruumi ning õpiklubide näol. Lapsest lähtuv loov, individuaalne ja innovaatiline lähenemine teeb õppimise lapse jaoks veelgi mängulisemaks, kaasahaaravamaks ja põnevamaks ja pakub kindlasti palju rõõmu ja põnevust ka õpetajatele.
Mari-Liis Kaldoja, PhD,
Tallinna Ülikooli laste neuropsühholoogia dotsent
Haridusinnovatsiooni keskus
                                                                                                                      kontakt:
www.lasteaedpaikene.ee paikene@lasteaedpaikene.ee
www.tlu.ee/hik
                          




















































































   6   7   8   9   10