2.1. Erinevused õppimisel

Väljast sõltumatu

Väljast sõltuv

Omab poolehoidu meetoditele, mis on fokusseeritud, süstemaatilised, järjestikulised

Omab poolehoidu meetoditele, kus erinevaid asju tehakse üheaegselt, arvestades laiema kontekstiga

Uued teadmised omandatakse nende teadmiste komponentide summeerimise kaudu

Uued teadmised omandatakse sageli viisil, kus määravaks saab nende sidumine isiku enda jaoks teadvustamata kogemuste kaudu

Järgides traditsioonilisi skeeme, võib endale ise seada õppimise eesmärgid

Õppimisel ei taha kasutada traditsioonilisi skeeme, vaid eelistab uute loomist

Eelistab materjale, mis on abstraktsed, faktilised või analüütilised ja pragmaatilised

Eelistab inimese-kesksust ja kreatiivust, mis võib muuhulgas olla seotud ka muusika, kunsti, aga ka näiteks huumoriga

Saavutab parimad tulemused analüütiliste keeleliselt hästi seletatud ülesannete korral

Saavutab parimad tulemused, siis kui on võimalik lahendada ülesandeid intuitiivselt

Arvamuse avaldamisel analüüsivad tervikut pigem selle osade kaupa

Arvamuse avaldamiseks kasutavad nad pigem terviklikku skeemi, kui analüütilist kirjeldamist

Tajuvad oma keskkonda analüütilisemalt ega lase end nii palju välisest kontekstist häirida

Kalduvus asjade üldistamisel ignoreerida detaile ideede võrdlemisel.

Ärritaja lävi ei pea olema kõrge, võib jätta pigem mulje kui „hoolas õpilane“

Ärritaja lävi peab olema suhteliselt kõrge, võib jätta pigem mulje kui „laisk õpilane“

Motiveerivad hinded

Motiveerib suuline tunnustus

Arengus meeldib isiklik eesmärgitabel

Arengut stimuleerivad mitmesugused auhinnad (ka tähekesed, kleepsud) ja saavutused

Tegevuse stiimuliks on sageli ülesande lahendamisest tulenev kasu endale

Tegevuse stiimuliks on sageli ülesande lahendamisest tulenev kasu teistele inimestele

« Eelmine | Järgmine »