Skip navigation

Õpiobjekt "Väärtuste loomine"

vaartuse loomineMe elame ülikiirete muudatuste ajastul, kus kõik meie ümber on dünaamiline, ettearvamatu, enneolematu.
Inimlik soov parema homse nimel paneb üha sagedamini küsima, milline on minu või meie tegevuse mõju ja jätkusuutlikkus.
Kui igal tegevusel on tulemus, siis kellele see vajalik on ja millisel kujul, kuidas see kellegi probleeme lahendab või kuidas mõjutab ümbritsevat keskkonda. 
Ehk siis millist väärtust ja kellele me oma igapäevase tegevusega tegelikult loome, olgu see mis tahes valdkonnas või tasandil.
Jätkusuutliku tegutsemise vajadust tõlgendame sageli kitsamas looduskeskkonna vaates, ometi on sellelgi laiem tähendus, hõlmates ka sotsiaalset, majanduslikku jms keskkonda.
Ettevõtluses on väärtuste loomine iseenesestmõistetav, sest keeruline on müüa toodet või teenust, mida keegi ei soovi ega väärtusta. Kuid samamoodi vajame mõtestatud ja väärtuste loomisele suunatud tegutsemist kõikides muudes eluvaldkondades. Alustades täna.

Selle õpiobjektiga soovivad autorid avada väärtuste loomisele suunatud tegevuste aluseid ja põhimõtteid, pakkuda küsimusi mõtlemiseks, arutlemiseks, kinnistamiseks ning loodavad väärtusloomele suunatud mõtteviisi levitamist.

Õpiobjekt võib pakkuda kasulikku mõtteainest ja tuge nii üld- kui kutsehariduse õpetajatele, kõrgkoolide õppejõududele kui  õpetajakoolituse üliõpilastele. 

Õpiobjekti läbimise järel:

  • mõistad, mis on tegevuse, tulemuse või toote reaalne, kas majanduslik, kultuuriline ja / või  sotsiaalne väärtus;
  • mõtestad väärtuse loomise toetamise võimalusi õppeprotsessis;
  • kujundad ideid või lahendusi väärtuse loomiseks.

Õpiobjekti läbimine võtab aega umbes 8 tundi.

Head õppimist ja väärtuste loomist!

Sirje Rekkor ja Jane Mägi

 

Igasugune inimtegevus, mis neelab ressursse, kuid ei loo väärtust, on raiskamine.

Waste is any human activity which absorbs resources but creates no value.

J.P.Womak & D.T.Jones, Lean Thinking