Page 17 - ajakiri loov haridusmõte 100
P. 17
MInA,HARIDUS- InnOVATSIOOnI
jUHTIjA
Liitusin EduInnoga, kuna see programm on võrdselt kasulik nii haridusalal tegutsenud inimestele kui ka harrastajatele, kes kaaluvad seda esimest kor-
da ega tea, kust alustada. Õppekava annab vastuse küsimusele, mis haridu- ses töötab ja miks.
See on teekond,
mida käies avastad,
mis on hariduses
muutumas ja mis
muutub järgmisel
kümnendil. Uurisime
juba esimesel päeval,
millist tüüpi õppijad me
ise oleme, ning jätkasime uurimist kuni jätkusuutliku haridusuuenduse loomiseni oma kodumaa koolides.
Kui saan ministriks
Esimesel poolaastal võrdlesime oma riiklikke õppekavasid, et mõista hariduspoliitikat üle- ilmses kontekstis. Järgmisel semestril kesken- dusime innovatsiooni ja juhtimise mõistmisele praktilisel tasandil ning kahel viimasel semest- ril oleme muutuste vahendajad – oleme nüüd valmis tooma praegusesse haridussüsteemi väikese, kuid tähendusrikka muudatuse.
See programm võimaldab meil aru saada muu- datuste juhtimise protsessist eri tasanditel ning annab võimaluse teaduse põhimõtteid praktili- selt rakendada, et teha väike, kestlik ja mõõde- tav muudatus. Hoides tähelepanu keskpunktis tõenduspõhist innovatsiooni, on meil hea meel kriitiliselt analüüsida ja hinnata Eesti peamiste koolide poliitikat.
„Haridus on muutuv” – sellel fraasil polnud minu jaoks mingit tähendust, kuni osalesin Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni juhtimise õppeprogrammis, mis on tuntud ka
kui EduInno.
Viimase paari kuu jook- sul olen õppinud, kuidas
läheneda haridusele dünaamilises ja pidevalt arenevas ühiskondlikus
kontekstis. Olen avasta- nud, mis töötab praegu ja mis lähiaastatel. Olen õppinud, kuidas olla hea
õpetaja, parem koolijuht ja suurepärane poliitikakujun-
daja. Kui (pane tähele, et see on kindel plaan!) saan oma riigi haridusministriks, on see õppekava
ja Tallinna Ülikoolis saadud kogemused minu eluteevalikute aluseks.
Ma ei soovita osaleda sel õppekaval, kui otsite lihtsalt midagi, mis teid õpetajana klassiruumis abistaks. EduInno tegeleb tõesti kahes õppeai- nes õpetajate professionaalse arengu ja õpilaste kui õppijate neuroloogilise arengu aspektiga, kuid see läheb klassiruumist kaugemale.
Igaüks toob ainulaadse
Minu jaoks on programmi kõige huvitavam osa olnud selle rahvusvaheline mitmekesisus, kus igaüks toob midagi ainulaadset. Üksteist õpilast, kes esindavad seitset riiki, teevad põnevaks nende hulka kuulumise.
Peale selle, et saame õpetajatelt individuaalset juhendamist ja tagasisidet, naudime ka koos ürituste korraldamist.
Muhammad Umair Ali, magistrant
Tallinna ülikooli ajakiri / nr 13 / sügis 2019 17