Page 11 - Haridusuuendus 2020
P. 11
 4. Lapse / õppija päeva disain
tallinna pääsküla kool
ÕPPIJAST LÄHTUV KOOLIPÄEVA DISAIN
Kool viib läbi erinevaid programmitegevusi, näiteks, nagu „Kogupäevakool“, „Roheline kool“ ja „Liikuma kutsuv kool“. Teadliku koolipäeva disainimise eesmärk on anda lastele heatasemelised teadmised koos vajalike oskustega, sealhulgas on rõhk enesejuhtimisoskuse arendamisel. Vaheldusrikas koolipäev koos liikumisega mõjub hästi nii õpilaste vaimsele kui ka füüsilisele tervisele ning loob paremad võimalused selleks, et õppija oleks õppides õnnelik.
Kool on loonud lõimingut toetavaid ruumilahendusi, sealhulgas ka väljaspool kooliruume. Tunde viiakse läbi ka õues, erinevatel rekreatsioonialadel, käiakse regulaarselt muuseumides, näitustel, kinos, teatris, matkadel jne. Väikesed loodussõbrad rajasid õpetaja juhendamisel kooli katusele katuseaia, kus hoolitsetakse taimede eest ning katuseaeda kasutatakse ka tundide läbiviimiseks.
Projektis pakutakse loovtunde I kooliastmes, huvitunde II kooliastmes ja valikaineid III kooliastmes.
Tallinna Pääsküla Kooli ellu kutsutud õppijast lähtuv päeva disainimine võimaldab noortel ennast koolipäeva jooksul rohkem liigutada ning annab võimaluse kasutada aega nutikamalt enda sihipärasemaks harimiseks. Koolis on juurutatud lõimingut ja kujundavat hindamist, mis toetab õppijakeskset lähenemist ning tervikliku maailmapildi kujunemist.
Erinevate programmide koolis rakendamine on hea viis juba töötavaid lahendusi kasutada ning toimub ka töö kogutud andmetega, mis võimaldab muutuse tulemuslikkust hinnata ning
Haridusinnovatsiooni keskus
                        aina parendada.
Jüri Käosaar,
Tallinna Ülikooli kooliarenduse konsultant
kontakt:
Maria Tõkke paaskyla@paaskyla.tln.edu.ee
paaskyla.tln.edu.ee
www.tlu.ee/hik
                        


















































































   9   10   11   12   13