Probleemõppetunni struktuur
Õppetunni probleemsuse tunnuseks on otsingulise tegevuse etapid tema struktuuris, mistõttu moodustavadki probleemtunni struktuuri sisu (Mahmutov 1981: 163):
* Probleemsituatsiooni teke ja probleemi püstitamine
* Oletuste tegemine ja hüpoteesi põhjendamine
* Hüpoteesi tõestamine
* Probleemide lahendamise õigsuse kontroll.
Seega võime esitada probleemtunni etapid järgmiselt:
Probleemtunni etapid | Õppijate tunnetustegevuse etapid |
I Aktualiseerimine |
Probleemsituatsiooni loomine ja probleemi sõnastamine |
II Uute teadmiste ja tegevuste omandamine | Hüpoteesi püstitamine ja selle lahendamine (probleemi lahendamine) |
III Oskuste ja vilumuste kujundamine | Hüpoteesi hinnang ja uute teadmiste kujundamine |
Teooriaõppetund/Meidi Sirk