Probleemõppetunni struktuur

 

Õppetunni probleemsuse tunnuseks on otsingulise tegevuse etapid tema struktuuris, mistõttu moodustavadki probleemtunni struktuuri sisu (Mahmutov 1981: 163):

* Probleemsituatsiooni teke ja probleemi püstitamine
* Oletuste tegemine ja hüpoteesi põhjendamine
* Hüpoteesi tõestamine
* Probleemide lahendamise õigsuse kontroll.


Seega võime esitada probleemtunni etapid järgmiselt:

Probleemtunni etapid Õppijate tunnetustegevuse etapid
I Aktualiseerimine
Probleemsituatsiooni loomine ja probleemi sõnastamine
II Uute teadmiste ja tegevuste omandamine Hüpoteesi püstitamine ja selle lahendamine (probleemi lahendamine)
III Oskuste ja vilumuste kujundamine Hüpoteesi hinnang ja uute teadmiste kujundamine

Teooriaõppetund/Meidi Sirk