Tunni tüübid ja liigid
Õppijate tunnetuse arendamist arvestades võib
õppetunde liigitada probleemita ja probleemseteks tundideks (Kõverjalg 1995: 21-22):
-
Probleemita tunnis selgitab õpetaja õppijatele küll õppematerjali, kuid ei loo probleemsituatsiooni, ei juhi õppijaid ka stiihiliselt tekkinud probleemide lahendamisele. Uusi teadmisi omandavad õppijad sel puhul reproduktiivselt.
-
Probleemseks peetakse sellist õppetundi, kus õpetaja ettekavatsetult loob probleemsituatsioone ning suunab õppijate tegevuse õppeprobleemide iseseisvale sõnastamisele ja lahendamisele või sõnastab ja lahendab ise probleeme, juhtides õppijate tähelepanu mõtte liikumise loogikale probleemide lahendamisel
Eristatakse järgmisi tunni tüüpe ja liike, mis on esitatud alljärgnevas tabelis (Kõverjalg 1989: 123; Tarraste 1998).
Tunni tüübid |
Tunni liigid |
...määratakse ära didaktilise põhieesmärgi alusel | ... määratakse ära õpetaja ja õpilase domineeriva tegevuse alusel |
I Uue materjali omandamise tund |
|
II Teadmiste, oskuste ja vilumuste täiustamise tund |
|
III
Teadmiste üldistamise ja süstematiseerimise tund |
|
IV
Kombineeritud tund |
|
V
Kontrolltund |
|
Teooriatunnid on peamiselt kombineeritud kuna õppetund täidab tavaliselt korraga mitut didaktilist ülesannet.
Teooriaõppetund/Meidi Sirk