Teooriaõppetunni struktuur

 

Milline võib olla teooriaõppetunni struktuur?

Tunni tüübist sõltuvalt on tunnil teatud struktuur, mis määrab kogu tunni käigu, tema jagunemise üksikuteks komponentideks ning nende ajalise kestuse (Kõverjalg 1989: 123).

Iga teooriatunni peamisteks struktuurikomponentideks on (Kõverjalg 1989: 123):

  1. Varem omandatud teadmiste ja tegevusvõtete aktualiseerimine;
  2. Uute teadmiste ja tegevusvõtete kujundamine;
  3. Oskuste ja vilumuste kujundamine ja praktiline kasutamine.


Seega võime tunni etappe esitada järgmise tabeli kujul (Kõverjalg 1989: 123; Tarraste 1998):

Tunni etapid
Etappide sisu
I Õppijate eelnevate teadmiste ja oskuste aktualiseerimine

Küsitlemine ja vestlus eelnevate teadmiste meeldetuletamiseks ja tunni jaoks vajalikuks tegemiseks; tuletatakse meelde varemõpitu, millel baseerub uus teema

Huvi äratamine uue materjali vastu

Harjutamine oskuste värskendamiseks ning teadmiste ja oskuste kohandamiseks uue õppematerjali tarvis

II Uute teadmiste ja tegevusvõtete omandamine

Uute mõistete, nendevaheliste seoste ja tegevusvõtete selgitamine

Uute tegevusvõtete demonstreerimine

Tunnetusülesannete (õpiprobleemide lahendamine)

III Vaimsete oskuste ja vilumuste kujundamine

Harjutamine teadmiste rakendamiseks vajalike oskuste ja vilumuste kujundamiseks

Koduülesanded


Teooriaõppetund/Meidi Sirk