Digiblogi

Auli Reitel: matemaatika õppimine avab karjääriredelil mitmeid uksi

Auli Reitel on Tallinna Ülikooli vilistlane, kes on lõpetanud matemaatika bakalaureuseõppe aastal 2013 ning matemaatikaõpetaja magistriõppe aastal 2015. Auli on õpetaja olnud Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ning hetkel õpetab ta Gustav Adolfi Gümnaasiumis.

Auli reitel kaanepilt

„Mulle on alati meeldinud loogika põhjal lahenduvad ülesanded ja matemaatikas on teatud ilu ja korrapära, mis mind paelub. See on teaduste teadus.“ Selliste sõnadega selgitab Auli Reitel oma eriala valikut ning lisab, et matemaatika õppimine avab karjääriredelil mitmeid uksi. Veel on Auli suguvõsas matemaatika õpetajaks tema isa, kes tegelikult soovitas tütrel mõne muu ala poole vaadata, öeldes, et see teekond ei saa olema kerge. „Otsustasin siiski matemaatikaõpetaja ameti kasuks, sest õpetaja amet loeb ja see loeb iga päev. Meie kujundame ja oleme eeskujuks tänapäeva noortele ning kujundame nende tulevikku. Tean ka seda, et soovi, motivatsiooni ja tahtmise korral saan ma omandada alati ka mõne teise magistrikraadi lisaks. Isegi, kui ükspäev soovin vaheldust oma karjääri, siis õpetajaameti juurde saan ma alati tagasi pöörduda,“ põhjendab Auli. Ta leiab, et matemaatikas on väga palju reegleid, kuid sellest hoolimata on lahendajal võimalus loominguliselt läheneda. Sageli unustab ta end ülesandeid lahendama, kuna see tekitab hasarti ja harjutamata matemaatikas paremaks ei saa.

Auli Reitel on lõpetanud  bakalaureuseõppe matemaatika eriala 2013. ning magistriõppe matemaatikaõpetaja eriala 2015.aastal. Ta teadis juba põhikooli lõpuklassis, et tahab ülikooli astudes matemaatikat õppida. Sihikindlus viis ta matemaatika erialalt edasi matemaatika õpetaja erialale. Ta leiab, et mõlemad õpitud erialad andsid talle põhjalikud teadmised metoodiliselt väga hea tunni ülesehituseks, erinevate tarkvarade ja veebikeskkondade kasutamise oskusi ning loomulikult teadmisi matemaatika ja matemaatika didaktika kohta. Küsides Aulilt tema lemmik õppejõu kohta vastab ta, et kõik õppejõud omasid erilist rolli tema haridustee kujundamisel ning ta arenes nende juhendamisel. Ta leiab, et kõigis oli midagi, mis talle meeldis ning millest ta eeskuju võttis.

Rääkides magistritööst, mille pealkiri oli „Väärarusaamad, mis 6. klassi õpilastel seoses ratsionaalarvudega tekivad“, meenutab Auli, et suuremaid raskusi selle kirjutamisel ei tekkinud ja talle väga meeldis valitud teema kallal töötada. Ta viis õpilaste seas läbi teste, sisestas tulemusi, analüüsis neid ning tegi intervjuusid. Ainus raskus, mille ta välja tõi, oli see, et ta ei saanud vähese keeleoskuse tõttu venekeelset kirjandust kasutada ja sealt oleks tema arvates palju head infot saanud. Auli on oma õpetaja ametis täheldanud, et lisaks põhikooli astme õpilastele on ka gümnasistide seas neid, kes ratsionaalarve päriselt ei mõista, ning et ta saab oma magistritöös kogutud teadmistega õpilasi aidata. Auli on õpetaja olnud Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis ning praegu peab seda ametit Gustav Adolfi Gümnaasiumis.

Auli usub, et iga inimene on ise oma edu aluseks ning peab olema motiveeritud, distsiplineeritud ja teadma, mida ta elult tahab. „Ma olen igal juhul rahul oma eriala valikuga, sest õpingud Tallinna Ülikoolis ning töötamine matemaatika õpetajana on arendanud ja kasvatanud mind selliseks nagu ma praegusel hetkel olen.“ Tulevastel õpilastel soovitab Auli seada endale eesmärke 100 päeva või kolme kuu jaoks ja teha iga päev midagi, mis aitab nende eesmärkideni jõuda.


*Artikkel on valminud koostöös erialasid lõimiva uuenduse projekti "Detektiivist toimetajani" meeskonnaga.

ELU logo