Skip navigation

Mida küsida endalt, kui soovid loovtööde protsessis õppijate enesejuhtimisoskuste arengut tõhusamalt toetada?

  • Millised on minu uskumused seotuna eneseregulatsiooni oskuste arenguga? Kuivõrd valmis enda loovtööde tegemise protsessi juhtimiseks pean ma põhikooliõpilasi?
  • Mis eesmärke pean loovtööde tegemise juures oluliseks? Mida võiks loovtöö tegemine noorele anda?
  • Millisena näen enda rolli loovtööde protsessi juhendajana? Milline on minu motivatsioon selles protsessis osaleda? 
  • Milliseid dilemmasid kogen juhendajana (nt ajasurve vms) ning kuidas lahendan need nii, et juhendatavate õppijate psühholoogilised baasvajadused on siiski toetatud?
  • Mis võimalusi on õppijatel juba enne loovtööde protsessis osalemist harjutada uurimistöö tegemise loogikat, teemade valikut, tööprotsessi planeerimist, enda motivatsiooni, aja jm tegurite juhtimist? 
  • Kuidas saab õppijat toetada töö planeerimise etapis? Mis võiks aidata leida teema, mis kõnetaks ning kuidas täpsustada selle teema sees uurimise plaan, mis oleks piisava keerukusastmega. 
  • Milliseid võimalusi on õppijate motivatsiooni püsimise toetamiseks loovtöö tegemise ajal? Kuivõrd saavad õpilased võimaluse enda töödest juba enne täielikku valmimist kaaslastega rääkida? Kuivõrd nad tajuvad seda lihtsalt edasiaitava aruteluna ning vähem nö hinnangut sisaldava ettekandena? 
  • Milliseid erinevaid võimalusi on loovtööde protsessi lõpetamiseks? Mis on nende võimaluste eesmärk ja kuidas võib neid tajuda noor ise? Kuidas aidata loovtöö tegijal olla ka rohkem valmis refleksiooni faasiks ning näha enda töö väärtust?