4. Koormus

iDevice ikoon Koormuse reguleerimine

Mäng katkestatakse järgmistel juhtudel

  • tekib vajadus tuua sisse täiendav reegel ja seda selgitada
  • rikutakse reegleid
  • toorutsemise lõpetamiseks

Iga pisipõhjuse pärast pole mõtet mängu katkestada, sest see toob endaga kaasa mängu tiheduse ja koormuse languse. Mängu käigus esinenud vigadest ja puudustest tuleb rääkida mängust kokkuvõtet tehes.

KOORMUSE REGULEERIMINE

Mängude läbiviimisel tuleb erilist tähelepanu pöörata koormuse doseerimisele. Tavalise koormuse taustal tuleb kindlasti arvestada ka emotsionaalset koormust, seda eeskätt võistkondlike mängude juures. Koormuse doseerimisel saab kasutada erinevaid võtteid –

  • Lühiajaliste pauside sisselülitamine – puhkepausi on võimalik kasutada liisutamiseks, täiendavate seletuste andmiseks, vigade parandamisele jne.
  • Mängu või selle üksikute epioodide kordamiste arvu suurendamine või vähendamine – võtet saab kasutada kõikides mängutüüpides.
  • Mängu ajaline pikendamine või lühendamine – rakendamise võimalus kõikides mänguliikides.
  • Väljaku mõõtmete suurendamine või vähendamine.
  • Juhtmängijate arvu suurendamine või vähendamine – juhtmängijate arvu suurendamine tõstab mängijate liikumise intensiivsust, järelikult ka koormust. Näiteks mitme kulli rakendamine kullimängus.
  • Mängimine ühes või eraldi gruppides – gruppides mängimine on vajalik kui osavõtjaid on palju. See tagab suurema koormuse mängijatele.
  • Teatevõistluste puhul on võimalik koormust reguleerida etapi pikkuse, takistuste raskusastme ja arvuga, kantavate esemete raskusega ja võistkonnaliikmete arvuga (optimaalseks loetakse 4-6).


iDevide ikoon Küsimus
Kas mängimine eraldi gruppides tõstab mängijate koormust?