Kordamiseks: ülesanded 3-4

3. Allpool on kaks koondtabelit õpetajate vastustest kooli väärtuste kohta. Nende põhjal saab teha mõned järeldused erinevate koolitüüpide ja õpetajate vaadetest (nt maakoolid ve keskkoolid, meesõpetajad vs naisõpetajad), nö “keskmisest” koolikultuuri väärtuspildist.

Esitatud tabelid) pärinevad järgmisest allikatest:
L. Pallas. (2007). Kooli õpikeskkond ja õpilaste toimetulek. Ankeet õpetajale
Ene-Silvia Sarv (2008), Õpetaja ja kool õpilase arengu toetajana (CD)

Küsimus 156: Kui tähtsaks peetakse Teie koolis…
Tabel 154: Alamküsimused järjestatud “…tähtsaks ja väga tähtsaks” % järgi kahanevas järjekorras. Tabelis on koha nr-d.


kõik koos

mehed

naised

põhi-koolid

gümnaa-siumid

eesti ja vene koolid koos

eesti koolid

vene koolid

Tallinna koolid

õpilaste turvalisust

2

4

2

3

2

2

2

1

1

õppeedukust

1

1

1

2

1

1

1

3

4

laste tervist

5

7

5

4

8

6

7

2

6

häid suhteid inimeste vahel

4

5

4

5

4

4

4

6

5

viisakust

6

3

6

6

5

5

5

7

3

korrektset välimust

15

15

15

14

16

15

15

14

15

ausust

3

2

3

1

3

3

3

5

2

abivalmidust, hoolivust

10

13

9

11

9

9

9

9

9

koolirõõmu

13

14

12

13

13

13

13

8

10

distsipliini

7

11

7

9

6

7

8

4

7

sõnakuulelikkust

14

10

14

15

15

14

14

15

14

otsivat vaimu, mõtteerksust

12

12

11

12

12

12

12

13

13

laialdasi teadmisi, eruditsiooni

8

9

8

10

7

8

6

10

11

loovust

9

6

10

8

10

10

11

11

12

püüdu olla parem inimene

11

8

13

7

11

11

10

12

8

võitu olümpiaadil

16

16

16

16

14

16

16

16

16

Küsimus 157: Koolis peetakse eriti suureks saavutuseks, kui probleemne õpilane saavutab oma arengus, käitumises edu
Tabel 155: Protsent kõigist antud küsimusele vastanutest, kes väitsid, et…


kõik koos

N=616

mehed

N=56

naised

N=551

m

n

põhi-koolid

N=204

gümnaa-siumid

N=404

p

g

**

eesti ja vene koolid koos

N=578

eesti koolid

N=497

vene koolid

N=81

e

v

*

pole nõus

,6

1,8

,5


,5

,7


,7

,8



pigem ei nõustu

3,7

5,4

3,4


2,0

4,7


3,6

4,0

1,2


enam-vähem nõus

33,9

39,3

33,4


27,0

37,9


34,4

36,4

22,2


Nõus

61,7

53,6

62,6


70,6

56,7


61,2

58,8

76,5



** Erinevus on statistiliselt oluline p<0,01; * Erinevus on statistiliselt oluline p<0,05; (χ2-test)
( L. Pallas. (2007). Kooli õpikeskkond ja õpilaste toimetulek. Ankeet õpetajale.Tabelid. vt Sarv, 2008)

4. Võrrelge õpetajate “väärtuspilti” ja õpilaste “väärtuspilti” (ül 3 ja ül 2). Mille poolest see koolikultuuri aspekt nende kahe kogukonna vaates sarnaneb või erineb? Milline on nende sarnasuste-erinevuste tähendus eesti koolikultuuri kui terviku seiskohast? Kas oleks vaja mingid muutused? Kui jah, siis millised ja kuidas neid saavutada?