2.1. Matkimine

iDevice ikoon Matkimismängud

Matkimismängude sisuks on inimeste töö ja elu, samuti loomade, lindude jms tegevuse matkimine. Mängude süžee annab mängujuht, kes ühtlasi suunab laste tegevusi ja on ka juhtmängijaks. Mängu sisu võib põhineda ka mõnel konkreetsel allikal - muinasjutul, filmil, laulul vms.

Tegevusi sooritatakse mängujuhi jutustuse või laulu saatel. Mängud on mittevõistluslikud, mängureegleid pole.

Matkimismängud sobivad maimikutele ja mudilastele.

Näide matkimismängust

Rong (Ernesaks 1964, lk 210)

Lapsed moodustavad väljakul vabalt „rongi". Esimene laps on „vedur", tema taga seisvad lapsed „vagunid". Kasvataja - „jaamaülem" - vilistab. „Rong" alustab „sõitu", algul aeglaselt, siis kiiremini, joostes mööda ettetõmmatud jooni. „Rong sõidab" üle „silla" (kõnd paralleelsete joonte vahel). „Jaamades" on peatus, kontrollitakse „rattaid" (kätega matkitakse ratta liikumist ja haamerdamist, plaksutades vastu põlvi). „lõppjaama" jõudes valitakse uus „vedur" ja mäng jätkub.


iDevide ikoon Ülesanne
Koostada matkimismäng teemal „Õues on kevad (suvi, sügis, talv)"