lk 2

Meetodi põhisisuks on temasse kätketud tegevusviis (Mahmutov 1981: 116).

Metoodika on õppemeetodite rakendamise teooria, st õppemeetodite kogum (Maanso ja Unt 2003: 30)

Metoodika võtte all mõistetakse tavaliselt ühe või teise õppemeetodi raames kasutatavaid üksiktoiminguid, mis omavahel moodustavad terviku (Krull 2000: 321).

Õpetamise protsessis põimuvad läbi nii meetodid kui ka võtted, meetodite kombinatsioonid on väga mitmesugused, esineb üleminekuid ühelt didaktiliselt võttelt teisele. Üks ja sama tööliik esineb kord meetodina, kord võttena. (Jessipov 1970: 218)

Õppemeetodid ja- võtted ei ole stabiilsed vaid arenevad pidevalt, tekivad uued meetodid- võtted ning nende seosed ja kombinatsioonid (Kõverjalg 1989: 132).

Õppeviis - mingit põhimõtet realiseeriv ning mitut meetodit hõlmav õppemoodus (probleemõpe, programmõpe, aktiivõpe, projektõpe)

Igat meetodit kohandatakse õpilaste ealistele iseärasustele vastavalt selle struktuurile (lihtsalt keerulisemale), õpilaste iseseisvuse astmele ning antud tööliigist ettenähtud ajale (Jessipov 1970: 222).

Teooriaõppetund/Meidi Sirk