Haridusblogi

Koolieelsete lasteasutuse juhtimise arenguprogrammi lasteaiad lõpusirgel

Programmi eesmärgiks on õppida looma tingimusi koostöiseks muutuste juhtimiseks lapse arengukeskkonna kujundamisel.

Bänner - õpetaja, lapsed

26. märtsil tutvustasid lasteaiad arenguprogrammi “Koolieelse lasteasutuse juhtimine” raames oma asutuses läbi viidud muutuse tulemusi. Programmis osales Haridusameti toel 9 Tallinna lasteaeda, igast lasteaiast kolmeliikmeline juhttiim. Igal lasteaial oli oma fookus, millele nad aasta jooksul keskendusid.

  • Tallinna Tuule Lasteaed piloteeris laste arengu toetamiseks loodud keeleõppe strateegiat. Loe ka täpsemalt Õpetajate Lehest
  • Tallinna Männiku Lasteaed ja Tallinna Magdaleena Lasteaed kujundasid laste puhkeaega lapsekesksete põhimõtete järgi luues sobivaima lahenduse oma asutusele. 
  • Tallinna Männikäbi Lasteaed, Lasteaed Päikene ja Tallinna Lasteaed Kiikhobu rakendasid ja arendasid uuenduslikku õpikäsitust läbi projektõppe, et lapsed oleksid rohkem õpiprotsessi erinevatesse etappidesse kaasatud. 
  • Tallinna Kiisupere Lasteaed arendas koolieelikute MATIK-oskuseid.
  • Tallinna Lepatriinu Lasteaed rakendas uuenduslikku õpikäsitust. 
  • Tallinna Lasteaed Kelluke parendas erivajadustega laste toetamist tavarühmas läbi õpetajate pädevuse tõstmise ning toetava õpikeskkonna loomise. 

Kuulamas olid ka juba arenguprogrammi uue lennu Tallinna lasteaiad, et saada inspiratsiooni oma muutuste juhtimiseks. Arenguprogrammi koostamisel ja läbiviimisel on aluseks võetud kooliarendusprogrammi “Tulevikukool” metoodika.

Tulevikukool