Kooliarendus koostöös ülikooliga
Tulevikukool aitab koolidel rakendada positiivseid muutusi õppetöös nii, et need oleksid laiapõhjalised, jätkusuutlikud ja mõjusad.
Tulevikukooli programmi eesmärk on aidata luua õppija arengut toetav õppimis- ja õpetamiskultuur toetades programmis osalevate koolide tõenduspõhise ja koostöise muutuste juhtimise võimekust.
Tulevikukoolis osalenud kool suudab liikuda muutuse vajaduse määratlemisest selle jätkusuutliku rakendamiseni koolipere igapäevaellu.
Tulevikukooli programmi infotund toimub 02.04.2024 kell 16.00. Registreeru
Liitu Tulevikukooli programmi 2024/25. õppeaasta hooajaga!
2. mai 2024 | Kandideerimise tähtaeg |
6.–16. mai 2024 | Vestlused kandidaatidega |
17. mai 2024 | Tagasiside |
28. mai 2024 | Avaseminar Tallinna Ülikoolis |
Kandideeri Tulevikukooli programmi
Tutvu programmi 2024/2025. õ/a hooajaga
Tulevikukooli kontseptsioon
Tulevikukooli aluspõhimõteteks on
- Teadlikkus kaasavast muutuste juhtimisest. Kogu programmi jooksul õpivad koolide meeskonnad teadlikult muutusi juhtima ja selleks soodsat keskkonda looma. Aitame õpetajatel võtta vastutust muutuste algatamisel ja juhtimisel.
- Uute praktikate ja metoodikate koosloome. Koolid analüüsivad õpilaste õppeprotsessi, kavandavad kitsaskohtadest lähtudes arendustegevusi ning proovivad uusi lähenemisi, mida koostöös ülikooli spetsialistidega arendatakse ja mille mõju analüüsitakse. Koostööd tehakse kolmel tasandil – kooli sees, ülikooli ja kooli vahel ning koolidega omavahel.
- Tõenduspõhisus. Koolid monitoorivad ja analüüsivad muutuste protsessi. Õpetaja kui oma tegevuse uurija.
Tulevikukooli varasemad lennud
Tulevikukoolist lähemalt
Mida me koolile pakume?
Programmis saab kool:
- kogu õppeaasta vältel regulaarset ülikooli konsultandi nõustamist muutuse elluviimiseks;
- meeskonnaga osaleda igakuistel seminaridel tõenduspõhise muutuste juhtimise oskuste arendamiseks;
- kooli muutusest lähtuva ja muutust toetava koolitusseminari kogu kooliperele;
- koolikultuuri küsitlustulemuste raporti;
- õppekäigu varasemalt Tulevikukooli programmis osalenud kooli;
- Tallinna Ülikooli täienduskoolituse läbimist tõendava tunnistuse või tõendi.
Programmis läbiviidud uuring
Programmis viime osalevate koolide õpetajate seas läbi õpetamis- ja juhtimiskultuuri uuringu. Iga kool saab endale tagasisideraamatu, mis annab ülevaate valimist, erinevatest kasutatud küsimustikest, tulemustest võrreldes teiste koolidega ning soovitustest tulemuste tõlgendamisel.
Tutvu uuringutulemustega tagasisideraamatu vormis:
Tutvu Tulevikukooli metoodikast lähtuvate arendusprogrammidega
Tulevikukooli meeskond ja mentorid
- Eve Eisenschmidt, haridusjuhtimise professor
- Kätlin Vanari, nooremteadur, Haridusinnovatsiooni keskuse projektijuht
- Piret Oppi, kooliarenduse analüütik
- Berit Silvia Kondratjev, hariduse juhtimise valdkonna arendusspetsialist
- Daniel Reinaru, kooliarenduse konsultant, hariduse juhtimise valdkonna arendusspetsialist
- Maarja Urb, kooliarenduse konsultant
- Kaisa Tamkivi, kooliarenduse konsultant
- Joosep Norma, kooliarenduse konsultant, nooremteadur
- Riina Stahl, haridusjuhtimise koostööjuht
Publikatsioonid ja juhendmaterjalid
- Oppi, P., & Eisenschmidt, E. (2022). Developing a professional learning community through teacher leadership: A case in one Estonian school. Teaching and Teacher Education: Leadership and Professional Development, 1, 100011. https://doi.org/10.1016/j.tatelp.2022.100011
- Oppi, P., Eisenschmidt, E. & Jõgi, A.-L. (2022). Teacher's readiness for leadership - a strategy for school development. School Leadership & Management. DOI: 10.1080/13632434.2021.2016685
- Eisenschmidt, E., Ahtiainen, R., Kondratjev, B. S. & Sillavee, R. (2021). A study of Finnish and Estonian principals’ perceptions of strategies that foster teacher involvement in school development. International Journal of Leadership in Education, 1-24. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603124.2021.2000033
- Vanari, K., Eisenschmidt, E., Urb, M., Siemann, P.-L. (2021). Sisehindamine kui tõenduspõhine kooliarendus.
- Eisenschmidt, E., Robinson, M., Stoneman, C., Vanari, K., Vainker, E. (2021). Koolijuhi arengusammude kavandamise juhend. Haridus- ja Teadusministeerium, Briti Nõukogu.
- Aus, D., Eisenschmidt, E. & Oppi P. (2021). Õpiring kui õpetajate professionaalne õpikogukond koolis. Juhendmaterjal õpiringide käivitamiseks koolis. Tallinna Ülikool, Haridusinnovatsiooni keskus.
- Rääk, K., E., Eisenschmidt & Tammets, K. (2021). Exploring the Perceptions of Estonian Teachers’ Data Use in School Development.Education Sciences, 11 (6), 26.05.2021. DOI: 10.3390/educsci11060262
- Oppi, P., Eisenschmidt E., & Stingu, M. (2020). Seeking sustainable ways for school development: teachers’ and principals’ views regarding teacher leadership. DOI: 10.1080/13603124.2020.1849809
- Vanari, K., Tammets, K. & Eisenschmidt, E. (2019).School-University Partnership for Evidence-Driven School Improvement in Estonia
- Eisenschmidt, E. & Vanari, K. (2019). Tallinna Ülikooli ja koolide koostööprogramm „Tulevikukool“ (kogumikus "Ülevaade haridussüsteemi välishindamisest 2018/2019. õppeaastal")
- Kas lahendame kriisi või loome tulevikku? (Haridusblogi)
Tallinna Ülikooli haridusuuenduse kompetentsikeskus ning Tulevikukooli programm on ellu kutsutud Euroopa Liidu Sotsiaalfondi ning haridus- ja teadusministeeriumi toel.