lk 5

 

Tänapäevasem õppemeetodite liigitamine on järgmine:

Tarmo Salumaa ja Mati Talvik (Ajakohastatud õppemeetodid 2004) on neid liigitanud järgmiselt:

  • õpilaste individuaalsele tööle suunatud meetodid (õpilaste individuaalne töö tunnis, kodutööd, referaatide ja esseede koostamine, iseseisev töö kirjandusega ning uurimuslikud tegevused);
  • klassis õpirühmadele suunatud meetodid (rühmatöö, õpiring, mosaiikrühm);
  • suurele õpilasgrupile suunatud meetodid (loeng, vestlus, diskussioon, selgitus ja demonstreerimine);
  • multifunktsionaalsed meetodid (harjutamine, mängud, õppekäik, projektõpe ja probleemõpe).

Edgar Krull (Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat 2000) on õppemeetodeid klassifitseerinud järgmiselt:

  • õpetajakesksed õppemeetodid (loeng, jutustus ja seletus);
  • kooperatiivsed õppemeetodid (õpilaste küsitlemine ja vestlus, rühmatöö, klassidiskussioon, ajurünnak);
  • iseseisva töö meetodid (õpilaste iseseisev töö tunnus, kodutöö, pikaajalised õppeülesanded ja -projektid).

 

Teooriaõppetund/Meidi Sirk