lk 5
Tänapäevasem õppemeetodite liigitamine on järgmine:
Tarmo Salumaa ja Mati Talvik (Ajakohastatud õppemeetodid 2004) on neid liigitanud järgmiselt:
- õpilaste individuaalsele tööle suunatud meetodid (õpilaste individuaalne töö tunnis, kodutööd, referaatide ja esseede koostamine, iseseisev töö kirjandusega ning uurimuslikud tegevused);
- klassis õpirühmadele suunatud meetodid (rühmatöö, õpiring, mosaiikrühm);
- suurele õpilasgrupile suunatud meetodid (loeng, vestlus, diskussioon, selgitus ja demonstreerimine);
- multifunktsionaalsed meetodid (harjutamine, mängud, õppekäik, projektõpe ja probleemõpe).
Edgar Krull (Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat 2000) on õppemeetodeid klassifitseerinud järgmiselt:
- õpetajakesksed õppemeetodid (loeng, jutustus ja seletus);
- kooperatiivsed õppemeetodid (õpilaste küsitlemine ja vestlus, rühmatöö, klassidiskussioon, ajurünnak);
- iseseisva töö meetodid (õpilaste iseseisev töö tunnus, kodutöö, pikaajalised õppeülesanded ja -projektid).
Teooriaõppetund/Meidi Sirk