Seda õppemeetodit kasutati Eestis ohvitseri elukutse eetikakoodeksi ja põhiväärtuste õppimisel. Õppemeetodi rakendamise eesmärk oli toetada õppijatel loovalt ja mõtestatult õppida erialaga seotud väärtusi, et tagades nii paremat arusaama ühe kutseala väärtustest.
Õppemeetodi rakendamiseks on õpetajal vaja ette valmistada õppematerjal, mis kokkuvõtlikult kajastab õpitava kutseala eetikakoodeksit ja seal olevaid väärtusi.
Tunni alguses õpetaja teeb sissejuhatuse tundi ja selgitab õpitavat teemat, õpiväljundeid ja õppimise meetodit. Seejärel ta jagab varasemalt loodud õppematerjali igale õppijale, kes istuvad rühmades laudade ümber.
Õppijad esmalt loevad individuaalselt kutseala põhiväärtusi ja seejärel arutavad need rühmas läbi. Seejärel palub õpetaja, et iga rühm valib väärtustest välja ühe (näiteks julgus, vaprus jt). Valitud väärtusest peab iga rühm lavastama draama, mis kestab üks kuni kaks minutit. Esmalt peab iga rühm näiteks viie minuti jooksul genereerima erinevaid ideid, et kuidas võiks valitud väärtust mängida. Seejärel valitakse välja üks idee ja planeeritakse selle dramatiseering detailsemalt, milleks on aega näiteks 10 minutit. Kui lavastamiseks etteantud aeg on möödas, siis iga rühm esitab oma väärtuse mängu.
Peale igat väärtuse lavastust toimub arutelu, kus teised rühmad peavad ära arvama esitatud väärtuse. Tunni lõpus toimub kokkuvõttev arutelu veel väärtuste osas, mis annab tagasisidet selle kohta, et kuidas õppijad mõistavad ühe õpitava elukutse väärtusi.
Õppemeetodi rakendamisega antakse õppijatele aktiivne roll õppeprotsessis, mis toetab koosõppimist ja võimaldab õppijatel jagada oma arusaamu õpitavast teemast. Lisaks arendab see õppemeetod õppijate loovust.
Seda õppemeetodit saab kergesti üle kanda teiste elukutsete eetikakoodeksite ja põhiväärtuste õppimisel (nt ehitus, teenindus). Lisaks saab draamat rakendada erinevates kontekstides ja erialavaldkondades ning erinevates õpperühmades.
Õppemeetod võimaldab arendada ka ettevõtluspädevust. Arendatavad pädevusvaldkonnad ja alapädevused on esitatud järgnevas tabelis.
Pädevusvaldkond | Alapädevus |
Enesejutimine |
Arenguuskumus Autonoomne motivatioon Metatunnetus |
Sotsiaalsete olukordade lahendamine |
Algatusvõime Suhtlemisoksused Koostööoskused |
Väärtust loov mõtlemine ja lahenduste leidmine |
Loovus Planeerimisoskus Eetilisus ja jätkusuutlikkus |