Seda rühmatöö õppemeetodit kasutati riigikaitseõpetuse valikaine raames sõjaajaloo õppimisel. Lühidalt seisneb selle õppemeetodi idee selles, et õpilased õpivad kodus iseseisvalt mingisuguse sõjaajaloo teema ja õpetavad seda hiljem kontaktõppes teistele õppijatele
Selle õppemeetodi rakendamisel tuleb õpetajal esmalt valida sobilik õpitav sõjaajaloo teema, mida on võimalik jagada teatud sündmuste osas alateemadeks. Seejärel õpetaja koostab õpilastele õpijuhise, mis sisaldab kindlaid kriteeriume, millele tuleb alateema õppimisel ja hiljem ettekande koostamisel tähelepanu pöörata. Planeerib soovituslikud õppematerjalid teema õppimiseks, kuid õpilased võivad ka oma allikaid kasutada. Lisaks tuleb määrata teema õppimiseks ratsionaalne aeg võttes arvesse teema mahukust ja teistes õppeainetes sooritatavaid iseseisvaid ülesandeid. Kontaktõppes õpetaja jagab õpilased rühmadesse ja iga rühm saab endale kindla alateema, mille nad iseseisvalt rühmas selgeks õpivad ja ettekande koostavad. Õpetaja saab õpilastele anda erinevaid valikuid õpitava teema õpetamisel (näiteks erinevad esitlusviisid või arutelu või mänguliselt läbi küsimuste esitamise ja selgitamise jt). Järgmisel tunnil iga rühm õpetab oma õpitud teemat teistele õpilastele. Selle õppemeetodi rakendamisel antakse õpilastele õpetaja roll. Õpetaja roll on olla suunaja, toetaja ja juhendaja kogu õppeprotsessi jooksul.
Kokkuvõttes võib öelda, et selle õppemeetodi rakendamisel õpilased õpivad koostöiselt ja aktiivselt, mis ühtlasi toetab nende mõtlemise arengut. Lisaks peavad nad rühmas iseseisvalt ülesandeid jagama ja teistega arvestama, mis arendab nende meeskonnatööoskusi.
Seega see õppemeetod võimaldab arendada ka ettevõtluspädevust. Arendatavad pädevusvaldkonnad ja alapädevused on esitatud järgnevas tabelis.
Pädevusvaldkond | Alapädevus |
Enesejutimine |
Arenguskuumus Autonoomne motivatioon Metatunnetus |
Sotsiaalsete olukordade lahendamine |
Algatusvõime Suhtlemisoksused Koostööoskused |
Väärtust loov mõtlemine ja lahenduste leidmine |
Loovus Probleemilahendusoskus Planeerimisoskus Eetilisus ja jätkusuutlikkus |