Skip navigation

Mosaiikrühma meetod mahuka teoreetilise teema õppimiseks varasemalt õppijate koostatud referaadi alusel

Seda õppemeetodit rakendati kaubanduse erialal erinevate kaupade tundmaõppimisel. Selle näite puhul õppijad õppisid erinevaid teesorte.https://drawkit.com/product/education-free-vector-illustrations

Selle rühmatöö meetodi rakendamisel tuleb õpetajal üks suurem õpitav teema jagada osadeks ehk alateemadeks. Alateemad jaotatakse õpilaste vahel võrdselt. Iga õpilane koostab saadud alateema osas referaadi. Antud näite puhul õpiti erinevaid teesorte ja õpilased koostasid referaadi saadud teesortidest.

Koolis klassiruumis õpetaja teeb sissejuhatuse tundi, milles selgitab tunni teemat, õpiväljundeid ja rakendatavat õppemeetodit. Seejärel moodustatakse rühmad õpilaste koostatud referaatide alateemade alusel ehk rühm hõlmab sama alateema koostanud õppijaid. Selles näites olid järgmised alateemad, st rühmad: must tee, roheline tee, valge tee ja punane tee. Nendes rühmades, st ekspertrühmades arutatakse eelnevalt iseseisvalt omandatud teadmised läbi. Seejärel mõeldakse, et mis on olulisemad teadmised, mida tuleb teistele kaasõppijatele õpetada, kes koostasid oma referaadi teisel alateemal.

Peale seda tegevust liiguvad õppijad teise rühma, kus igal õppijal on õpitud erinev alateema ehk nii tekivad mosaiikrühmad. Selles rühmas iga liige õpetab oma õpitud alateemat teistele õppijatele. Selle tulemusena õpitakse kogu teema. Kui mosaiikrühmades on teemad üksteisele selgeks õpetatud, siis võib rühmades lasta veel koostada kokkuvõtva esitluse või mõttekaardi õpitud teemast. Tunni lõpus toimub kokkuvõttev arutelu üle klassi.

Selle õppemeetodi rakendamine võimaldab mahuka teema kiiremat läbitöötamist koos õppijate aktiivse kaasamisega, sest õppijatele on antud aktiivne ja vastutav roll õppeprotsessis. Õpetamispraktika rakendamine toetab koosõppimist ja võimaldab kutseõpetajal anda kohest tagasisidet õppijatele. See õppemeetod on sobiv rakendamiseks erinevatele erialadele, kus õpitakse mahukaid teoreetilisi teemasid ning mida on võimalik jaotada alateemadeks.

See õppemeetod võimaldab arendada ka ettevõtlikkuspädevust. Arendatavad pädevusvaldkonnad j alapädevused on toodud järgnevas tabelis.

Pädevusvaldkond Alapädevus
Enesejutimine

Arenguuskumus

Autonoomne motivatioon

Metatunnetus

Sotsiaalsete olukordade lahendamine

Algatusvõime

Suhtlemisoksused

Koostööoskused

Väärtust loov mõtlemine ja lahenduste leidmine

Loovus

Planeerimisoskus

Probleemilahendusoskus

Eetilisus ja jätkusuutlikkus