Future School: university supported school development program
Future School helps schools to implement positive changes in learning so that they would be widespread, sustainable and effective.
In the best schools worldwide, school development happens when science and practice work together, where critical questions are asked and where meaning is given to teaching and learning. This way schools will reach innovative solutions that empower the whole school.
The aim of the program is to help schools create a learning and teaching environment that supports the student. This is done by supporting the abilities of the schools in implementing evidence-based and collaborative leadership practices. Schools that participate in Future School program, can move from determining their needs to their sustainable implementation in everyday school life.
The Concepts of the Future School
Future School is based on three principles:
-
Awareness of the collaborative change management – throughout the program, school teams learn how to consciously manage change and to create favourable environment for that.
- Co-creation of new practices and methodologies – schools analyse students´ learning processes and based on the areas that need improvement, they plan and try different improvement activities and new approaches that are developed with university specialists. The impact of these activities are analysed. Collaboration happens on three levels – inside the school, between university and school, and between different schools.
- Evidence-base – schools monitor and analyse the change process (teachers as researchers).
Future School Team
-
Eve Eisenschmidt, Professor of Educational Leadership
-
Kätlin Vanari, The Head of Centre of Innovation in Education
-
Piret Oppi, Junior Research Fellow in Learning
-
Ott Oja, School development consultant
-
Jüri Käosaar, School development consultant
-
Berit Silvia Kondratjev, Educational Leadership Development Specialist
-
Katrin Rääk, Junior Research Fellow in Learning Analytics
Publications
-
Piret Oppi , Eve Eisenschmidt & Mihaela Stingu. (2020). Seeking sustainable ways for school development: teachers’ and principals’ views regarding teacher leadership. DOI: 10.1080/13603124.2020.1849809
- Rääk, Katrin; Eisenschmidt, Eve; Tammets, Kairit (2021). Exploring the Perceptions of Estonian Teachers’ Data Use in School Development. Education Sciences, 11 (6), 26.05.2021. DOI: 10.3390/educsci11060262
- Kätlin Vanari, Kairit Tammets and Eve Eisenschmidt. School-University Partnership for Evidence-Driven School Improvement in Estonia
- Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari. Tallinna Ülikooli ja koolide koostööprogramm „Tulevikukool“ (kogumikus "Ülevaade haridussüsteemi välishindamisest 2018/2019. õppeaastal")
- Kas lahendame kriisi või loome tulevikku? (Haridusblogi)
2021/2022. õppeaasta programmis osalejad
Kalamaja Põhikool |
HEV-õpilaste toimetulekut toetav süsteem. |
Tallinna Arte Gümnaasium | Kooliülene ühtlustatud tunnistruktuur. |
Valga Põhikool | Jõukohaste õpieesmärkide seadmise oskuse kujundamine. |
Viljandi Jakobsoni Kool | Õpimotivatsiooni suurendamine läbi õpioskuste arendamise. |
Võru Kreutzwaldi Kool | Individuaalsest edenemisest lähtuv õpe temporühmades. |
2020/2021. õppeaasta programmis osalejad
Luua Metsanduskool | Õppekorralduse uuendamine ja kohandamine õppijate individuaalsetele vajadustele. |
Tallinna Teeninduskool | Koostöise õpetamise edendamise läbi õppimist tõhustava keskkonna loomine. |
Ilmatsalu Põhikool | Õpipädevuse arendamine õpilaste ja õpetajate hulgas. |
Kallavere Keskkool | Ülekoolilise keeleõppe töömudeli väljatöötamine. |
Rapla Kesklinna Kool | Süsteemse lähenemise loomine läbi õppija eneseregulatsiooni ja õpioskuste suunamise |
2019/2020. õppeaasta programmis osalejad
Tartu Forseliuse Kool | Õpilaste enesejuhtimisoskuste arendamine läbi ahhaa-koolimudeli. |
Tartu Erakool | Õpilaste eneseanalüüsi oskuse arendamine lähtudes metakognitsioonist. |
Avatud Kool | Õpioskuste arendamine ja hindamine. |
Raasiku Põhikool | Ainetevaheline lõiming 6. klassis. |
Viimsi Gümnaasium | Õpilastele mõeldud mentorprogrammi väljatöötamine. |
Kadrioru Saksa Gümnaasium | Loovtööde mõtestamine – õpilased tajuvad loovtööd kui eesmärgipärast tegevust, mis on seotud teiste õppeainetega. |
2018/2019. õppeaasta programmis osalejad
Väätsa Põhikool |
Lõimitud õppekavad 7.–8. klassile. |
Tallinna Kunstigümnaasium | Huvitunnid õpilaste motivatsiooni tõstmiseks. |
Peetri Lasteaed-Põhikool | Koostöise meetodite kaudu digipädevusi hõlmavate projektõppe päevade arendamine. |
Pelgulinna Gümnaasium | Õppija eneseregulatsiooni kujunemist ja õpioskuste arengut toetava koolimudeli arendamine. |
Ruila Põhikool | Aine-, klassivälise- ja huvitöö lõimimine. |
2017/2018. õppeaasta programmis osalejad
Tallinna 32. Keskkool | Algklasside õpioskuste rakendamise metoodika arendamine. |
Rahumäe Põhikool | Kujundava hindamise raamistiku arendamine. |
Muraste Kool | Hindamissüsteemi loomine üldpädevuste omandamise fikseerimiseks. |
Tallinna Pääsküla Gümnaasium |
Tallinna Ülikooli haridusuuenduse kompetentsikeskus ning Tulevikukooli programm on ellu kutsutud Euroopa Liidu Sotsiaalfondi ning haridus- ja teadusministeeriumi toel.