Kooliarendus koostöös ülikooliga
Tulevikukool aitab koolidel rakendada positiivseid muutusi õppetöös nii, et need oleksid laiapõhjalised, jätkusuutlikud ja mõjusad.
Tulevikukooli programmi eesmärk on aidata luua õppija arengut toetav õppimis- ja õpetamiskultuur toetades programmis osalevate koolide tõenduspõhise ja koostöise muutuste juhtimise võimekust.
Tulevikukoolis osalenud kool suudab liikuda muutuse vajaduse määratlemisest selle jätkusuutliku rakendamiseni koolipere igapäevaellu.
Kui soovid oma haridusasutuses alustada teadus- ja tõenduspõhise muutuste juhtimisega, siis Tallinna Ülikooli Tulevikukooli kooliarendusprogrammis saad selleks tuge!
Kui oled huvitatud Tulevikukooliga liitumast, siis registreeri oma huvi ja saad esimesena infot programmi avavooru kohta!
Loe 2023/2024. õppeaastal programis osalenud koolide kogemusi
Tutvu programmiga
Tulevikukooli kontseptsioon
Tulevikukooli aluspõhimõteteks on
- Teadlikkus kaasavast muutuste juhtimisest. Kogu programmi jooksul õpivad koolide meeskonnad teadlikult muutusi juhtima ja selleks soodsat keskkonda looma. Aitame õpetajatel võtta vastutust muutuste algatamisel ja juhtimisel.
- Uute praktikate ja metoodikate koosloome. Koolid analüüsivad õpilaste õppeprotsessi, kavandavad kitsaskohtadest lähtudes arendustegevusi ning proovivad uusi lähenemisi, mida koostöös ülikooli spetsialistidega arendatakse ja mille mõju analüüsitakse. Koostööd tehakse kolmel tasandil – kooli sees, ülikooli ja kooli vahel ning koolidega omavahel.
- Tõenduspõhisus. Koolid monitoorivad ja analüüsivad muutuste protsessi. Õpetaja kui oma tegevuse uurija.
Tulevikukooli varasemad lennud
Tulevikukoolist lähemalt
Mida me koolile pakume?
Programmis saab kool:
- kogu õppeaasta vältel regulaarset ülikooli konsultandi nõustamist muutuse elluviimiseks;
- meeskonnaga osaleda igakuistel seminaridel tõenduspõhise muutuste juhtimise oskuste arendamiseks;
- kooli muutusest lähtuva ja muutust toetava koolitusseminari kogu kooliperele;
- koolikultuuri küsitlustulemuste raporti;
- õppekäigu varasemalt Tulevikukooli programmis osalenud kooli;
- Tallinna Ülikooli täienduskoolituse läbimist tõendava tunnistuse või tõendi.
Programmis läbiviidud uuring
Programmis viime osalevate koolide õpetajate seas läbi õpetamis- ja juhtimiskultuuri uuringu. Iga kool saab endale tagasisideraamatu, mis annab ülevaate valimist, erinevatest kasutatud küsimustikest, tulemustest võrreldes teiste koolidega ning soovitustest tulemuste tõlgendamisel.
Tutvu uuringutulemustega tagasisideraamatu vormis:
Tutvu Tulevikukooli metoodikast lähtuvate arendusprogrammidega
Publikatsioonid ja juhendmaterjalid
-
Eisenschmidt, E., Kumpas-Lenk, K., Vanari, K., Arus, H., Ivanova, K. (2024). Fostering Collaborative School Improvement in Estonian Schools.
- Oppi, P., & Eisenschmidt, E. (2022). Developing a professional learning community through teacher leadership: A case in one Estonian school. Teaching and Teacher Education: Leadership and Professional Development, 1, 100011. https://doi.org/10.1016/j.tatelp.2022.100011
- Oppi, P., Eisenschmidt, E. & Jõgi, A.-L. (2022). Teacher's readiness for leadership - a strategy for school development. School Leadership & Management. DOI: 10.1080/13632434.2021.2016685
- Eisenschmidt, E., Ahtiainen, R., Kondratjev, B. S. & Sillavee, R. (2021). A study of Finnish and Estonian principals’ perceptions of strategies that foster teacher involvement in school development. International Journal of Leadership in Education, 1-24. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603124.2021.2000033
- Vanari, K., Eisenschmidt, E., Urb, M., Siemann, P.-L. (2021). Sisehindamine kui tõenduspõhine kooliarendus.
- Eisenschmidt, E., Robinson, M., Stoneman, C., Vanari, K., Vainker, E. (2021). Koolijuhi arengusammude kavandamise juhend. Haridus- ja Teadusministeerium, Briti Nõukogu.
- Aus, D., Eisenschmidt, E. & Oppi P. (2021). Õpiring kui õpetajate professionaalne õpikogukond koolis. Juhendmaterjal õpiringide käivitamiseks koolis. Tallinna Ülikool, Haridusinnovatsiooni keskus.
- Rääk, K., E., Eisenschmidt & Tammets, K. (2021). Exploring the Perceptions of Estonian Teachers’ Data Use in School Development.Education Sciences, 11 (6), 26.05.2021. DOI: 10.3390/educsci11060262
- Oppi, P., Eisenschmidt E., & Stingu, M. (2020). Seeking sustainable ways for school development: teachers’ and principals’ views regarding teacher leadership. DOI: 10.1080/13603124.2020.1849809
- Vanari, K., Tammets, K. & Eisenschmidt, E. (2019).School-University Partnership for Evidence-Driven School Improvement in Estonia
- Eisenschmidt, E. & Vanari, K. (2019). Tallinna Ülikooli ja koolide koostööprogramm „Tulevikukool“ (kogumikus "Ülevaade haridussüsteemi välishindamisest 2018/2019. õppeaastal")
- Kas lahendame kriisi või loome tulevikku? (Haridusblogi)
Tallinna Ülikooli haridusuuenduse kompetentsikeskus ning Tulevikukooli programm on ellu kutsutud Euroopa Liidu Sotsiaalfondi ning haridus- ja teadusministeeriumi toel.