Uurimisrühmad
Digitehnoloogiate instituudis tegutsevad järgmised uurimisrühmad:
Infoteadused
Infoteaduste uurimistühma teadus- ja arendustegevuse üldsuunaks on digitaalne infokeskkond oma erinevate aspektidega: lähtutakse põhimõttest, et esmatähtis pole ainult uute elektrooniliste töövahendite loomine ja arendamine, vaid vajalik on samaväärne tähelepanu ka digitaalse informatsiooni sisuloomele ja säilitamisele, infopädevuse arendamisele, kasutaja infokäitumise muutustele ja infopädevuse taseme tõusust tulenevatele digitaalsete teenuste ootustele.
Kolm põhilist uurimisvaldkonda:
- inforessursside sisuloome, kasutamine ja digitaalne säilitamine
- infokäitumine, infopraktika, infokultuur ja digitaalsed pädevused
- infoteenuste arendamine, kvaliteedi analüüs ja hindamine
Kontakt: Sirje Virkus
Matemaatika
TLÜ matemaatika osakonna matemaatika didaktika töörühm koosneb neljast inimesest.
Fookuses on matemaatika õppimise ja õpetamise didaktilised probleemid, eelkõige õpetajate ja õpilaste arusaamad matemaatikast, selle õppimisest ning õpetamisest. Uuritakse veel näiteks õpilaste multiplikatiivse mõtlemise arengut, tõestusõpetust jmt. Viiakse läbi matemaatikaõpetajate arenguprogramme ja täiendõpet.
Kontakt: Madis Lepik
Inimese-arvuti interaktsioon
Kontakt: David Lamas
Keeletehnoloogia
Kontakt: Pille Eslon
Digipööre ja elukestev õpe
Digipööre ja elukestev õpe (Digital Transformation and Lifelong Learning, edaspidi digipööre) on süsteemne ja juhitud sotsiotehniline muutus elukestva õppega seonduvates tegevustes, protsessides, pädevustes ja mudelites. Selle muutuse tulemusena luuakse haridusvaldkonnas eeldused uute tehnoloogiate mõju suurendamiseks ja pikemas perspektiivis kasvab innovatsioonijuhtimise võimekus ühiskonnas.
Elukestvas õppes on digipöörde eesmärgiks õpi- ja õpetamiskultuuri olemuslik muutmine nii formaalhariduses kui ka informaalses õppimises, mis tugineb nii iga indiviidi kui ka kogu ühiskonna huve ja vajadusi maksimaalselt arvestaval õpiökosüsteemil.
Digipöörde teadussuund on interdistsiplinaarne, käsitledes lisaks infotehnoloogilisele mõõtmele ka sotsiaalset, kultuurilist ja väärtuste mõõdet digilahenduste väljatöötamisel ja kasutamisel elukestvas õppes, organisatsioonide digiküpsuse hindamisel ja arendamisel ning digiuuenduste omaksvõtul hariduses ja ettevõtluses. Digipöörde mõju hindamiseks on oluline luua asjakohased mõõdikud ja mudelid digimuutuse mõõtmiseks, analüüsiks ja ennustamiseks.
Kontakt: Merja Bauters
Haridustehnoloogia
Kontakt: Kairit Tammets