Käimasolevad projektid
|
|||
Leader AI: Õpianalüütika ja tehisintellekt personaliseeritud õppeks Euroopa haridus- ja koolitusalase koostöö strateegiline raamistik rõhutab õppijatele kohandatavate ja sobivate õpikeskkondade, materjalide ja õpetamismeetodite pakkumise tähtsust (Euroopa Liidu Nõukogu, 2021). Kooskõlas sellega suurendab LEADER AI projekt kõrgkoolide suutlikkust isikupärastada digitaalset õpet tehisintellektipõhiste tööriistade ja andmepõhise otsuste tegemise kaudu. Täpsemalt varustatakse kõrgkooli õppejõud uuenduslike ressurssidega, nagu praktilised juhised, stsenaariumipõhine koolitus ja interaktiivne platvorm, rakendades ülalmainitud arenevaid tehnoloogiaid, et rahuldada õppijate individuaalseid vajadusi lähtudes nende tugevustest, oskustest ja huvidest. Selles kontekstis arendatakse sihtrühma „digipõhioskusi, aga ka oskusi, mis täiendavad ja mida ei saa asendada ühegi masinaga, nagu kriitiline mõtlemine, loovus või juhtimine” (EC, Artificial Intelligence for Europe, 2018, lk. 11) tõhusaks digipöördeks ning õpetamise ja õppimise kaasajastamiseks. |
Mart Laanpere, Merike Saar, Linda Helene Sillat | 2022-2024 |
Mudelipõhine õpianalüütika õpilaste kõrgemate mõtlemisoskusete edendamiseks Õpilased vajavad kõrgemate mõtlemisoskuste arendamiseks toestavaid juhiseid. Projekt pakub välja õpilaste mõtlemisokuste arengu toetamiseks pedagoogilis-psühholoogilised mudelid ja õpianalüütika infrastruktuuri, kasutades mudelipõhist analüüsi õpilaste soorituste analüüsimiseks. Projekt järgib disainipõhist uurimismetoodikat, kaasates õpetajaid kahte sekkumiskonteksti. Esimeses etapis keskendutakse mudelite valideerimisele põhikooli matemaatikatundides ning teises etapis kaasatakse uuringusse integreeritud loodusained õuesõppe kontekstis. Viimase etapi eesmärk on viia läbi ulatuslik uuring, mis hõlmab 1000+ õpilast, et hinnata õpetaja pedagoogilis-psühholoogiliste mudelite ja mudelipõhiste õpianalüütika lahenduste omaksvõttu õpilaste mõtlemisoskuste arendamiseks. Lähtudes riiklikul tasemel digitaalsete õppevahendite infrastruktuurist ning läbi koostöö erinevate sidusrühmadega on projekt eestvedajaks mudelipõhise õpianalüütika laialdaseks kasutuselevõtuks Eestis. |
Kairit Tammets | 2022-2025 | |
BIG GAME: Kaasahaarav ja multidistsiplinaarne STEM-õpe koostööpõhise digimängu kaudu Big Game on Erasmuse projekt, mille eesmärk on tutvustada ART-i, et tagada läbi tehnoloogia kasutamise 13–16-aastaste õpilaste STEM-oskuste areng. ART aitab kaasa ka õpetajate oskustele arendada õpilaste loovust ja edendada nende huvi STEM-i ja sellest tulenevalt ka teaduslikule karjääri vastu. |
TÕA22001 | Mikhail Fiadotau | 2021-2024 |
OWL+: Võimaluste leidmine ja juhtimine ohustatud keelte kasutamise jaoks koolides Erasmuse projekti OWL+ eesmärgiks on keskendudes hariduskeskkonnale eraldada ohustatud keeled turuväärtusel põhinevatest hoiakutest ning tuua need uuesti kasutusele kui väärtuslikud sostiaalsed tegurid. Projekti raames töötatakse välja tööriistu ja ressursse koolide õppekavade uuendamiseks ning materjale, mis võimaldavad õpetajatel/koolitajatel kohandada ohustatud keeli oma klassiruumides ja muudes õpikeskkondades. |
TÕA22016 | Priit Tammets | 2021-2024 |
EDUFLEX: Paindlikud õpiteed õppijast lähtuva õppimise toetamiseks koolides Projekti eesmärk on töötada välja õppijast lähtuva õppe kontseptsioon paindlike õpiteede abil ning sellest lähtuvad õpiteede seire ja analüüsi instrumendid. Kontseptsiooni loomisel võetakse arvesse rahvusvahelised trendid, varasemad uuringud ning käesoleva projekti raames läbiviidud arendusuuringud. Projekti raames loodud kontseptsioon valideeritakse Eesti üldhariduskoolide 8. klassi loovtööde kontekstis, kus on tavalisest aineõpetusest suuremad võimalused enesejuhitavaks, koostöiseks ja õppeaineid lõimivaks õppeks. Edaspidi on loodud paindlike õpiteede kontseptsiooni ja seonduvaid digilahendusi võimalik rakendada ka teistel haridustasemetel, erti formaal- ja mitteformaalõppe vahelise lõimingu suurendamiseks. |
Tobias Ley | 2021-2024 | |
NATURE: Digitaalsed õppemängud loodusvarade juhtimiseks NATURE töötab välja kogemuspõhise õppe sekkumise kõrgkooliõpilaste suutlikkuse suurendamiseks loodusvarade haldamisel vastutustundlikuks käitumiseks ja keskkonnalahenduste väljatöötamiseks. Kavandatav õppimissekkumine:
Digitaalsed õppemängud võimaldavad õpilastel katsetada päriselust inspireeritud stsenaariume. |
TÕA22017 | Triinu Jesmin, Jaanus Terasmaa | 2021-2023 |
INSTALL-ed: Enesereguleeritud õppimise toetamine tehnoloogiaga rikastatud keskkonnas: õpetajad digitaalseks Projekti eesmärk on pakkuda teooriapõhiseid kasutajasõbralikke lahendusi veebi-, hübriid- ja segaõppeks, et õpetajad ja õpilased saaksid igapäevaselt koolis õppimise ja õpetamise käigus neid kasutades antud protsessi tõhusamaks ja nauditavamaks muuta. |
TKA21085 | Kairit Tammets | 2021-2023 |
CATCHANGE: Juhtivad ülikoolid – muutuste katalüsaatorid Õpetamine on mitmetahuline. See nõuab laia valikut teadmisi ja oskusi, mis sisaldavad raskeid ja pehmeid oskusi. Paljud uuringud on näidanud, et õpilased õpivad rohkem kui neil on eeskujusid, kes neid motiveeriksid, inspireeriksid ja suunaksid. Seega vajab kõrghariduses õpetamise protsess suurt tähelepanu. Projekti eesmärk on arendada kolme intellektuaalset väljundit: |
TKA21170 | Mart Laanpere | 2021-2023 |
ICT-INOV: Innovaatiliste õpimeetodite tutvustamine IKT valdkonnas Projekti tulemusel valmib koostöös Euroopa ja Aasia ülikoolidega õppeplatvorm, mis võimaldab tudengitel teha koostööd kaasaegsete probleemide lahendamisel, kasutades selleks disainmõtlemist ning mängustamist. |
TÕA20203 | Triinu Jesmin, Peadar Charles Gallaghan | 2021-2024 |
PARTISH: Osa-ajalise ja lühitsükli õppe arendamine Bosnia ja Hertsegoviina kõrghariduses Osa-ajalise ja lühitsükli õppe arendamine Bosnia ja Herzogoviina kõrghariduses. |
TÕA21013 | Vladimir Tomberg | 2021-2024 |
Uuring: soovitused teaduspõhiste valikute tegemiseks ja juhendite koostamine Tallinna Südalinna Kooli kogemuse näitel Haridusmaastikul kasvab järjest erinevate õppematerjalide ja keskkondade pakkumine ning nõudlus üks-ühele seadmete kasutamise järgi. Projekti eesmärk on analüüsida üks-ühele seadmete võimalusi õppekorralduse kvaliteedi tõstmiseks ja õpetamise ning õppimise toetamiseks, arvestades et erinevaid digitaalseid õppematerjale ja õppevara keskkondi on palju ning nende kvaliteet ja kasutatavus ei ole alati selge. Projekti eesmärgiks on ka valida välja ja rakendada teadus- ja tõenduspõhiseid lahendusi, nõustada õpetajaid ning leida koostöös kõige sobilikumad üks-ühele seadmete kastusviisid, neid praktikas katsetades. Projekti lõpuks töötatakse välja juhised, mida üks-ühele seadmete kasutusel ja õppematerjalide valikul arvestada. |
TRU21033A | Kairit Tammets | 2021-2023 |
iHub4Schools - Digitaalse innovatsiooni kiirendamine koolides, läbi piirkondlike innovatsioonikeskuste ja mentorluse iHub4Schools pakub välja mehhanismid kogu kooli digitaalse innovatsiooni kiirendamiseks koolides ja nende vahel, luues piirkondlikud innovatsioonikeskused. Eesmärk on toetada vähemalt 75 Euroopa kooli ja 600 õpetajat projektil põhinevate lähenemisviiside rakendamisel, luues piirkondlikud innovatsioonikeskused koolidevaheliste mentorstruktuuride loomiseks. |
TAU20141 | Kairit Tammets | 2021-2023 |
VIE - Virtuaalsus kõrghariduse hübriidõppes VIE eesmärk on kujundada ja rakendada interaktiivset digitaalset koostööl põhinevat õppeplatvormi, mis võimaldab õppijatel reaalajas või asünkroonselt aktiivselt gruppides koos töötada ühisomandis oleva digitaalse tööruumi kaudu. |
TRU21025 | Triinu Jesmin, Jaanus Terasmaa | 2021-2023 |
Nordic Alliance in Sustainability and Gaming Hoolimata jätkusuutlikkuse tähtsusest ja relevantsusest on diskussioon keskkondlikust ja kultuurilisest kestlikusest mängude hariduses pea olematu. Selleks, et olukorda parendada, on meie eesmärgiks luua Põhjamaade võrgustik, mis sihib keskkondlikku ja kultuurilist kestlikust mängunduses. Partnerid, kes on oma piirkonnas mängude hariduse eestvedajad, kasutavad oma kompetentse selleks, et õpetada temaatikat, julgustada kestlike praktikaid, luua paremaid töökohti ning tõsta laiemat teadlikkust jätkusuutlikusest läbi mängude. |
MÕA21080 | Mikhail Fiadotau | 2021-2022 |
GREENER FUTURE: Interaktiivse videod rohelisema tuleviku heaks Projektis töötatakse välja interaktiivsed õppevideod, et kiirendada digitaalsetele õppematerjalidele üleminekut. |
MÕA22006 | Mart Laanpere | 2021-2022 |
Digitehnoloogia kui matemaatikaõppe kaasajastamise katalüsaator Projekti eesmärk on töötada välja personaliseeritud õppimist võimaldavad digitaalsed õppematerjalid, mis toetavad õpilaste probleemilahendusoskuste kujundamist. Õppematerjalide integreerimine õppetöösse suurendab üliõpilaste digipädevuste kujundamist läbi mõtestatud matemaatika õppimise. |
Jüri Kurvits | 2021-2022 | |
NOTELEB - Ükski koolitaja ei jää maha - õppejõudude digipädevuste arenguprogramm NOTELEB toetab olulisel määral õpetajakoolitajate elukestvat õpet laste ja noortega tehtava töö kontekstis pideva ametialase arengu kaudu. Projekti eesmärgid on:
|
TRU21004 | Kairit Tammets | 2020-2023 |
Illumine: kogukond tõenduspõhiste õpetamisstrateegiate uurimiseks ja kasutamise jagamiseks Erasmus+ koostööprojekt ILLUMINE ühendab Hispaania, Eesti, Portugali ning Serbia koolitajaid, teadureid, sotsiaalseid ettevõtteid ja koole, kes üheskoos uurivad ja jagavad kogemusi tõenduspõhistest õpetamisstrateegiatest. Projekti eesmärk on aidata õpetajatel luua oma õpilaste jaoks tõhusamaid õpikogemusi, kasutades selleks teaduspõhiseid õpetamisviise, mis baseeruvad kognitiivsel neuroteadusel ning põimivad digitehnoloogiaid õppeprotsessi. Plaanis on 11 töötuba, kus õpetajad tutvuvad erinevate aju-uuringutest tulenevate õpetamisstrateegiatega, arutavad koosloomeprotsesssis selle strateegia katsetamisvõimalusi oma töös ning mõõdavad muutusi, mis selline innovaatiline lähenemisviis nende õpetamisse toob. Selleks koguvad õpetajad oma tundides andmeid, kasutades erinevaid digivahendeid ning analüüsivad üheskoos uute õpetamisstrateegiate mõju. Projekti raames töötatakse välja koolitussüsteem õpetajatele ning materjalid, mis aitaksid tõhusaid lahendusi laiemalt koolis kasutada. Projekti viivad DTI poolelt läbi nooremteadur Merike Saar ja HTK juht professor Kairit Tammets. |
TAU20184 | Kairit Tammets, Merike Saar | 2020-2023 |
DOSE: LTT hariduse arendamine Haridusprojekti STEAM arendamine (projekt) eesmärk on juhtida Euroopa koole olemasolevate STEAM-lähenemisviiside täiustamisel, suunata neid noorte eurooplaste huvi, oskuste ja karjääri edendamisse matemaatika, loodusteaduste, inseneriteaduste ja tehnoloogia valdkonnas ning pakkuda koolidele vajalikku alust, et kaasata oma õpilasi, õpetajaid ja teisi kogukonna liikmeid STEAMiga seotud tegevustesse, töötades välja asjakohase STEAMi koolistrateegia. Pakkudes piisavat juhendamist ja toetades riiklikul tasandil väljatöötatavaid innovaatilisi tegevusi, laiendab projekt STEAM-koolide võrgustikku, mis hõlmab mitte ainult õpetajaid, administraatoreid, vaid ka muid sidusrühmi, nt STEAM / teadus / mitteformaalse hariduse keskused. |
TRU20204 | Mart Laanpere | 2020-2023 |
TINTIN: Õpetades kliimamuutusi koolides, kui käsitletakse võltsuudiseid ja konstruktiivset ajakirjandust Projekti eesmärkideks on:
|
TAU20185 | Kairit Tammets | 2020-2022 |
High5: Valdkonnaülese integreeritud disaini metodoloogia loomine kõrgharidusele Projekt “Valdkonnaülese integreeritud disaini metodoloogia loomine kõrgharidusele” on üle-Euroopaline koostööprojekt kõrgharidussektori parendamiseks. Integreeritud disain kombineerib omavahel probleemõppe metodoloogiaid (nt disainmõtlemine ja probleemipõhine õpe), jätkusuutlikkuse põhimõtteid, ringmajandust, innovaatilist mõtlemist ja ettevõtlikust. Integreeritud disain on abiks maailma keerukuse mõistmisel ja ülikoolides, ettevõtetes ja teistes asutustes teostatavate projektide edukamaks läbiviimiseks. Integreeritud disaini kasutamine hariduses on vajalik kõrghariduse kaasajastamiseks. Antud projekti eesmärk on siduda haridus teaduse ja ettevõtlusega ning pakkuda välja uuenduslikke õppimis- ja õpetamismetoodikaid, et suurendada hariduse tõhusust. High5 raames välja töötatud materjalid on mõeldud eelkõige akadeemilistele juhendajatele ja üliõpilastele, kuid sobivad kõikide uuenduslike õppemeetoditega ja paljudele sihtrühmadele. |
TÕA20143 | Jaanus Terasmaa | 2020-2022 |
Raalmõtlemine Põhjamaade loovhariduses See kaheaastane projekt on pikaajalise interdistsiplinaarse ja kultuuridevahelise koostöö lähtepunkt Põhjamaade lähenemisviisi arendamiseks raalmõtlemise (Computational Thinking) integreerimiseks haridusse. Projekti eesmärk on luua koostööpartnerite seas ühine arusaam raalmõtlemisest ja laiendada meie mõtlemist selle kohta, kuidas tulevased tehnoloogiad (nt tehisintellekt, autonoomne transport, küberturvalisus) raalmõtlemisse kaasata erinevate valdkondade, näiteks haridusteaduste kaudu. Projektis osalevad koolid ja ülikoolid. Kaasajastatakse täienduskoolitust tegevõpetajatele, kes on huvitatud raalmõtlemise ja loovhariduse rakendamisest koolis ning võrgustike loomisest projektis osalevate asutuste vahel. Projekti tulemusena töötatakse välja mitmekülgne hindamisvahend, mida saab kasutada erinevatel juhtudel väljaspool erinevaid tingimusi (nt õppekava, tegevus, õpilaste hinnete tase ja huvid). Sel viisil tegeletakse väljakutsetega, mis kaasnevad praeguse raalmõtlemise integreerimisega kooli õppekavasse. |
TRU19146 | Mart Laanpere | 2020-2022 |
SHERPA: SELFIE tugisüsteem haridusuuenduse abivahendina SHERPA on kaheaastane Erasmus+ projekt, mille eesmärk on laiendada, süvendada ja kiirendada digitaalset innovatsiooni Euroopa koolides, täiustades SELFIE-põhist, andmepõhist ja osaluspõhist otsustusprotsessi kooli arendusprotsessis. SELFIE on Euroopa Komisjoni tasuta kohandatav enesehindamise tööriist, mis aitab koolidel paremini mõista nende edusamme digitaalselt võimaldatava õpetamise ja õppimise vallas. SHERPA projekti tulemusena luuakse kaks teenust:
Mõlemaid teenuseid katsetatakse SHERPA partnerriikide koolides ja tehakse kättesaadavaks viies erinevas keeles: inglise, eesti, soome, kreeka ja itaalia keeles. |
TRU20001 | Mart Laanpere | 2020–2022 |
MaSCE - Koolimatemaatika rajad, Euroopa õppekava ja õpikeskkonnad Innovaatilisi vahendeid matemaatika õpetamiseks on loodud juba aastaid. Sellegi poolest juurduvad need kooli praktikas väga visalt. Kuidas ületada lõhe innovatsiooni ja igapäeva õppetegevuse vahel? Üks lahendus on näidata seost innovaatiliste õpimeetodite ja riikliku õppekava vahel. |
TKA19151 | Martin Sillaots, Andrus Rinde | 2019-2022 |
INOS - Avatud teaduse ja kodanikuteaduse sidumine aktiivõppe meetoditega kõrghariduses Projektis piloteeritakse kõrghariduse kontekstis avatud teaduse ja kodanikuteaduse interdistsiplinaarseid aktiivõppe tegevusi ja luuakse läbiviimist toetavat õpivara, projekt panustab õppijate ja õppejõudude sotsiaalse mõju tõstmisele ühiskonnas läbi nende kaasatuse. |
TKA19143 | Kai Pata, Külli Kori | 2019-2022 |
HERA – Kõrghariduse ümberkujundamine läbi majanduskasvu aktiivõppe HERA on Erasmus+ projekt, mille eesmärgiks on muuta kõrgharidus põnevamaks kasutades aktiivõppemeetodeid ja mängupõhist õpet. Loodi probleemipõhist õpet võimaldav mäng, kus tudengid saavad katsetada erinevaid rolle päriseluliste ja interdistsiplinaarsete probleemide lahendamisel. |
TRU19165 | Triinu Jesmin, Jaanus Terasmaa | 2019-2022 |
DT4S – Kestliku arengu hariduse disainmõtlemine DT4S eesmärgiks on pakkuda teadmisi, positiivset suhtumist, probleemilahendus- ja koostööoskusi ning sünteesida innovaatilisi lahendusi. Projekti käigus loodi õppeplatvorm, mis võimaldab kasutada disainmõtlemise meetoteid õpilastega. |
TRU1920 | Triinu Jesmin, Jaanus Terasmaa | 2019 - 2022 |
HUM@N – Digipööre humanitaarteaduste õpetamisel kõrghariduses Projekti eesmärk on välja töötada tööriistad ja juhised humanitaarteaduste (kirjandus, ajalugu, geograafia, filosoofia jne) õpetajatele/professoritele kõrghariduses, et parandada nende IKT-oskusi, õpetamistulemusi ja sellest tulenevalt ka nende õpilaste tulemusi ja motivatsiooni. Lõppkokkuvõttes on projekti eesmärk muuta klassikalisi humanitaarteaduste õpetamise viise, mida digipööre kõige vähem mõjutab, kuid mis samal ajal võivad saada kõige rohkem kasu. |
TAU19134 | Linda Helene Sillat | 2019-2022 |
TeaEdu4CT - Arvutimõtlemine ja LTT tuleviku õpetajahariduses Projekti raames arendatakse välja uuenduslikke hariduslikke lähenemisviise praktilisele LTT haridusele, mis põhinevad arvutimõtlemisel (computational thinking), mis on seotud valdkondadevahelise ja tervikliku LTT perspektiiviga. Eesmärgid: (1) täiustada tulevaste õpetajate pedagoogilisi oskusi ja pädevusi, mis on seotud arvutimõtlemise erinevate aspektide õpetamise ja koolitamisega; (2) parandada tulevaste õpetajate arvutimõtlemise oskusi. |
TRU19146 | Mart Laanpere | 2019 - 2022 |
MAGnUS: Mobiilirakenduste ja mängudisaini magistriõppekavade arendamine partnerülikoolidele Projekti eesmärk on tõsta Venemaa ja Aserbaidžaani IKT erialade lõpetanute hariduse kvaliteeti ja konkurentsivõimet tööturul. Eesmärgi saavutamiseks: 1) luuakse interdistsiplinaarne, mitmest moodulist koosnev magistriõppe kava mobiilsete rakenduste arendamise ja mängude kavandamise teemadel, 2) koolitatakse Venemaa ja Aserbaidžaani ülikoolide akadeemilisi töötajaid innovaatiliste õpimeetodite teemadel, 3) sisustatakse õppetööd toetavad tarkvara- ja riistvaralaborid. TLÜ roll on koordineerida õppekava mängukavandamise mooduli arendamist ning projektipartnerite koolituste läbiviimist. |
TÕA19035 | Martin Sillaots | 2019-2022 |
DE-TEL: Doktoriõpe edendamine haridustehnoloogia valdkonnas Projekt "Doktoriõpe edendamine haridustehnoloogia valdkonnas (DE-TEL)" loob ja süvendab strateegilist partnerlust doktoriõppe jaoks haridustehnoloogia valdkonnas (TEL). DE-TEL ühendab 9 rahvusvaheliselt tunnustatud ülikooli ja Euroopa Haridustehnoloogia Assotsiatsiooni (EATEL), et jagada oma teadmisi doktoriõppes uue rahvusvaheliselt valideeritud programmi loomiseks haridustehnoloogias. |
TRU19166 | Luis Pablo Prieto Santos | 2019-2022 |
Lõppenud projektid
Informaatikaõpetajate väljaõpe Tallinna Ülikoolis 2021 | MÕA21052 | Hans Põldoja | 2021 |
Sotsiaalvaldkonna e-testide arendamine Projektis "Sotsiaalvaldkonna e-testide arendamine" ekspertteenuse osutamine e-testide kontseptsiooni väljatöötamisel. |
TRU20034A | Mare Oja | 2020-2021 |
DigCompEduSelf: Õpetajate digipädevuse enesehindamise instrumendi SELFIE for Teachers kohandamine ja katsetamine Eestis, Leedus, Itaalias ja Portugalis Projekti fookuses on DigCompEdu raamistiku põhjal õpetajate digipädevuste enesehindamisküsimustiku loomine. SELFIE toetab haridusasutuse digiküpsuse määratlemist ning enesehindamise küsimustik aitab mõista õpetajate digipädevuste rolli asutuses. |
TRU20156A | Mart Laanpere | 2020-2021 |
Professionaalse arengu digitaalne ökosüsteem koolitajale Projekt keskendub koolitaja professionaalse arengu digitaalse ökosüsteemi arendamisele. Digitaalne ökosüsteem integreerib endas erinevaid lahendusi, mis on välja töötatud professionaalse arengu toetamiseks, monitoorimiseks ning hindamiseks, aga mis ei ole omavahel integreeritud. Sellest lähtuvalt on projekti eesmärk välja töötada digitaalne ökosüsteem, mis toetab platvormide vahelist andmete jagamist ja võimaldab toetada tõenduspõhisust professionaalse arengus. Kooliataja tõenduspõhised praktikad läbi õpianalüütika annavad olulise sisendi ka õppijate õpikogemuse ning organisatsioonitasandil arengu parendamisesse ja kavandamisse. Käesolev projekt käsitleb koolitaja professionaalset arengut ühe võimaliku töökohal õppimise kontekstis, mis on kohandatav teistesse töökohal õppimise juhtumitesse. |
EAG74 | Kairit Tammets | 2020-2021 |
Andmepõhise otsustusprotsessi tugevdamine hariduses haridussüsteemi monitooringu süsteemi täiustamise kaudu Projekti üldeesmärk on toetada Eesti Vabariigi Valitsust andmepõhise otsustusprotsessi tugevdamisel hariduses, täiustades hariduse järelevalvesüsteemi. See eeldab olemasolevate andmete ja seireprotsesside põhjalikku ülevaatamist ning soovitusi nende parendamiseks, tuginedes kohalikele ja rahvusvahelistele teadmistele. Projekti tulem on sidus ja terviklik soovitatavate näitajate ja seirepõhimõtete komplekt, mis on viidud vastavusse Eesti haridusstrateegiaga 2035, mis põhineb olemasolevate näitajate, tavade ja andmevajaduste põhjalikul analüüsil ning mille on üle vaadanud riiklikud sidusrühmad. Selle saavutamiseks on OECD moodustanud meeskonna, kuhu kuuluvad kõrgetasemelised kohalikud ja OECD eksperdid. Meeskond töötab Eestiga 18 kuud mitmesuguste tegevuste, sealhulgas analüüside, strateegiliste nõuannete ja sidusrühmade kaasamise seminaride raames. |
TAU20010A | Kairit Tammets | 2020-2021 |
Eriolukorrast tingitud distantsõppe kogemused ja mõju Eesti haridussüsteemile Uuringu eesmärk on selgitada välja Eesti üldhariduskoolide kogemus distantsõppe läbiviimisel ning kaardistada väljakutsed, head praktikad ja arenguvajadused, mida erinevad osapooled protsessis kogesid. Uuringu tulemused annavad ülevaate teguritest, mis mõjutavad distantsõppe kogemust kooli, klassi ja õpilase tasandil andes sisendi nii edasise õppekorralduse planeerimisele kui ka digilahenduste ja -õppevara arendamisele ja kasutamisele. |
TAU20094 | Kairit Tammets | 2020-2021 |
ENROPE: Euroopa noorte teadlaste võrgustik mitmekeelsuse ja hariduse valdkonnas ENROPE on rahvusvaheline koostööprojekt, mille eesmärk on pakkuda noortele teadlastele kõrgkvaliteedilist kvalifikatsiooni ja võrgustike struktuure professionaalseks arenguks keeleõppe ja mitmekeelsuse valdkonnas. |
TRU18103 | Priit Tammets | 2018-2021 |
Keskkonnateadlikkuse arendamine läbi kodanikuteaduse Projekti eesmärk on edasi arendada veebipõhist rakendust "Avastusrada" kodanikuteaduse projektide algatamiseks ja läbiviimiseks formaalhariduse kontekstis, et toetada õpilaste keskkonnaalaseid teadmiseid ning kujundada arusaama, et inimene on osa loodusest, loodus on majanduse ja kultuuri alus ning keskkonnakaitse ja -kasutuse vahel peab valitsema tasakaal. |
TKA20011 | Terje Väljataga | 2020 |
Uurimismeetodite mäng Projekti eesmärk on tõsta üliõpilaste motivatsiooni ja pädevusi uurimismeetodite valdkonnas, koguda uurimist vajavaid teemasid ning leida juhendajaid. Eesmärgi saavutamiseks luuakse koostöös partnerülikoolidega ning mängutööstuse esindajatega digitaalne õpimäng mängualastest uurimismeetoditest. |
TKA20005 | Martin Sillaots | 2020 |
Raalmõtlemise toestamine õpetajakoolituses Projekti eesmärgiks on koostada komplekt digitaalseid õpetajakoolituse õppematerjale raalmõtlemise didaktika teemal |
TÕA19180 | Mart Laanpere | 2019-2021 |
Matemaatika III kooliastme e-testide koostamine Projekti raames töötatakse välja matemaatika e-testi kontseptsioon kolmandale kooliastmele. Vastavalt kontseptsioonile koostatakse e-testi ülesanded ning viiakse läbi kaks e-testi katsetust. Katsetuste põhjal täiendatakse matemaatika e-testi kontseptsiooni ning e-ülesannete panka. |
TRU19168A | Jüri Kurvits | 2019-2020 |
Tallinna Kadaka Põhikooli interaktiivsete õppematerjalide autorvahendi loomine Projekti eesmärgiks on luua veebiplatvorm põhikoolis toimetuleku või hooldusõppe õppekaval õppivatele õpilaste jaoks, mida saaksid kasutada eripedagoogid nii eesti kui vene õppekeelega koolides. |
TRU19173A | Mart Laanpere | 2019 |
Õppeaineid lõimiv mobiilne õuesõpe põhikoolis Projekti eesmärk on välja töötada STEAM kontseptsiooni järgides erinevate ainevaldkonna ainete lõimimine selliselt, et ühe õpistsenaariumi (avastusraja) raames toimub loodusainete valdkonna ainete (loodusõpetus, bioloogia, geograafia, füüsika, keemia) omavaheline lõimimine, millele lisandub vähemalt ühe järgneva ainevaldkonna aine lõiming: matemaatika, tehnoloogia (tööõpetus, käsitöö ja kodundus, tehnoloogiaõpetus), sotsiaalained (inimeseõpetus, ajalugu, ühiskonnaõpetus), kunstiained (muusika, kunst), kehaline kasvatus. Projekti käigus on plaanis luua 72 projektipõhist aineid lõimivat avastusrada erinevate asukohapunktidega ja sinnakuuluvate vaatlus-, mõõtmis- jne ülesannetega. |
Terje Väljataga | 2018-2021 | |
Reaal-teaduslike kontseptsioonide tutvustamine läbi kunsti ja arvutimängude EL on silmitsi üha suureneva inseneride defitsiidiga. Samal ajal ei ole reaalteadus noorte, eriti noorte naiste hulgas, piisavalt populaarne. Projekti eesmärk on tutvustada real teaduslike kontseptsioone läbi kunsti ja arvutimängude kavandamise. Laiem eesmärk on tõsta reaalteaduste populaarsust, vähendada soolist lõhe real-teadlaste hulgas ning leevendada humanitaaride ja real-teadlaste vahelist vastasseisu. |
TKA18156 | Martin Sillaots | 2018-2021 |
DG-pööre: hariduse edendamine Gruusia koolides digi-innovatsiooni kaudu Projekti rahastab Välisministeerium arengu- ja humanitaarabi vahenditest. Projekti raames koolitatakse Gruusia eri piirkondades 120 pilootkooli meeskonda (direktor + 5 õpetajat) kavandama ja juhtima kooli tasandi digi-innovatsiooni, kasutades Tallinna Ülikooli poolt välja töötatud kooli digiküpsuse enesehindamisraamistikku DigiPeegel, innovaatiliste tunnistsenaariumide platvormi LePlanner ja digiõppevara koostevahendit Digivaramu. Pilootkoolide ülesandeks on muutuda oma regioonis digi-innovatsiooni ja haridusuuenduse eestvedajaks, levitades avastuslikku, uurimuslikku ja eri õppeaineid lõimivat projektõpet kõigis Gruusia koolides, tõstes seeläbi hariduse kvaliteeti ja demokratiseerides koolikultuuri. TLÜ töötab eelneva vajaduste analüüsi põhjal välja koolimeeskondade koolituse ja koolitab MTÜ DG-Salt koolitajad, kes viivad koolituse läbi koostöös Batumi Riikliku Ülikooliga. |
TÕA18093 | Mart Laanpere | 2018-2022 |
ABC õpihaldussüsteemidele: õppekava disainist edasi Projekti eesmärk on arendada, rakendada, hinnata ja levitada kiiret arendusõppe kavandamise meetodit allalaaditavate pakettide kujul, et aidata ülikoolide ja kolledžite õpetajatel kujundada IKT rikkalikke kombineeritud kursuseid, uurides paljusid pedagoogilisi, tehnoloogilisi, tugi-, kvaliteedi-, kultuuridevahelisi ja strateegilisi küsimusi. |
TRU18125 | Linda Helene Sillat | 2018-2020 |
LoeL: Emotsiooniõppijate Liiga Projekti eesmärgiks on noortele suunatud rakendus, mis õpetab neile emotsioonide ära tundmist, käsitlemist, nendega toimetulekut. |
TRU19001 | Triinu Jesmin | 2018-2020 |
Koolide digivõimekuse toetamiseks enesehindamis- ja juhtimisinstrumendi "Digipeegel" arendamine Antud projekti raames on eesmärk selgitada välja Eesti üldhariduskoolide tehnoloogia rakendamise praktikad haridusinnovatsiooni ja muutuste juhtimise valguses. |
TRU18178A | Kairit Tammets | 2018-2019 |
Samsung Digi Pass III Projekti eesmärk on töötada välja ja rakendada kutsekoolide õpilaste digipädevuste arendamise koolitusprogramm. |
TRU18147A | Mart Laanpere | 2018-2019 |
Hariduslike andmete kasutamise pilootuuringud Tallinna Ülikoolis: Praktilise kasu esitamine erinevatele sihtrühmadele Projekti eesmärk on disainida, rakendada ja evalveerida viit õpianalüütika pilootuuringut, et hinnata õpianalüütika teenuste kasu ning rakendatavust kui osa õpetamise ja õppimise protsessidest ja otsuste tegemisest Tallinna Ülikoolis. |
TF4217 | Kairit Tammets | 2018-2019 |
DigCompEdu enesehindamise tööriist Kavandatava lepingu üldeesmärgina aitame kaasa valideeritud digitaalse pädevuse enesehindamise tööriistale alg-, kesk-, kutse- ja kõrghariduse omandamiseks. Spetsiifilisem lepingu eesmärk on korraldada DigCompEdu enesehindamise tööriista (DigCompEduSAT) piloteerimine Eestis, Soomes ja Taanis vähemalt 900 osalejaga. Lisaks analüüsime piloteerimise tulemusi ja soovitusi DigCompEduSAT-i täiustamiseks. Piloteerimine korraldatakse vastavalt Teadusuuringute Ühiskeskuse juhenddokumentides esitatud spetsifikatsioonidele ja nõuetele. Projekti rakendatakse Eesti, Soome ja Taani instituudi ühise uurimistööna, mida koordineerib Eesti uurimismeeskond. |
TAU18061A | Kairit Tammets, Mart Laanpere | 2018-2019 |
GINF: Gümnaasiumi informaatika valikkursuste loomine Eesmärgiks on kuue informaatika valikkursuse loomine gümnaasiumi ja kutsekeskhariduse haridusastmele. Lähteülesanne kohaldub kõikidele hangitavatele valikkursustele. Loodavad valikkursused on järgmised: Valikkursus 1: „Programmeerimine“; Valikkursus 2: „Tarkvaraarendus“; Valikkursus 3: „Kasutajakeskne disain ja prototüüpimine“; Valikkursus 4: „Tarkvara analüüs ja testimine“; Valikkursus 5: „Digiteenused“; Valikkursus 6: „Digilahenduse arendusprojekt“. |
TKA18159A | Mart Laanpere | 2018-2019 |
ALIEN: Aktiivõpe rahvusvahelises tehnoloogiaõppes Traditsioonilised esitlusel baseeruvad õpimeetodid ei anna häid tulemusi tööks reaalses keskkonnas. Seetõttu tuleb kõrghariduse õpimeetodeid uuendada ja asendada aktiivõppe meetoditega, mis toetavad kõrgemate pädevuste nagu analüüsimine, sünteesimine ning hindamine omandamist. Käesoleva projekti eesmärk on kavandada, rakendada ja hinnata projekt- ja probleemõppel baseeruvaid õpimetoodikaid, mis toetavad reaalainete (teadus, tehnoloogia, inseneriteadus, ja matemaatika STEM) õppimist. Metoodika toetuseks luuakse virtuaalne õpikeskkond. Mainitud keskkond sisaldab digitaalseid töövahendeid, mis võimaldavad tudengitel teha katseid ning koostööd rahvusvahelises kogukonnas. |
TÕA17100 | Martin Sillaots | 2017-2020 |
GLAT: Mängud algoritmiliseks mõtlemiseks Projekti peamine eesmärk on toetada programmeerimise ja algoritmilise mõtlemise integreerimist igapäeva õppetöösse läbi erinevate õppeainete I kooliastmes. Eesmärk saavutatakse õpetajate professionaalse arengu ja koolitamisega läbi kaasaegsete teadmiste ja oskuste omandamise erinevate IKTga seotud õpetamismeetodite kohta (probleemipõhine õpe, mängupõhine õpe). Projektis pööratakse tähelepanu digipädevuste omandamisele, aga ka probleemilahendamise oskustele tõsimängude ja mängupõhise õppe rakendamisega. |
TRU17091 | James Sunney Quaicoe, Mart Laanpere | 2017-2019 |
eDidaktikum: Haridusuuenduse kompetentsikeskus Tallinna Ülikoolis Projekti eesmärgiks on, lähtudes Eesti elukestva õppe strateegiast (EÕS), arendada Tallinna Ülikoolis välja haridusuuenduse kompetentsikeskus, mis koondab, analüüsib ja kujundab parimat tänapäevast hariduspraktikat ning levitab seda Eesti haridusruumis. TLÜ kompetentsikeskuse fookuses on muutuv õpikäsitus, selle olemus, praktiline realiseerimine ja hindamine ning õpikäsituse-alase teabe levitamine. Õpikäsituse mõtestamisel lähtutakse OECD Innovative Learning Environments projekti raames pakutud määratlusest, mille kohaselt õpikäsituse muutumine tähendab vähemalt kolme liiki teisenemist: muutused õpetajate ja õpilaste suhtepildis (omaette vs tiimipõhine tegutsemine); muutused „pedagoogilises repertuaaris“ (üks traditsiooniline õpetamisviis vs mitmekesine/varieeruv repertuaar); muutused õpikorralduses ja õpikeskkonnas (digikeskkond, fikseeritud vs paindlik ajakasutus, fikseeritud vs pehme ruumikasutus). Tallinna Ülikooli kompetentsikeskus kujundatakse praeguse Haridusinnovatsiooni keskuse baasil, haarates selle tegevusse Haridusteaduste instituudi töötajad ja üliõpilased, samuti ülikooli teistes allüksustes haridustemaatikaga tegelevad töötajad. Projekti tulemusena on välja kujunenud rahvusvahelistesse haridusuuenduslikesse võrgustikesse ja tegevustesse lõimitud jätkusuutlik keskus |
TÕA16041 | Kristi Vinter-Nemvalts | 2017-2018 |
DigiÕppeVaramu: Keskhariduse e-õppe laiendamine: osa 3 Projekti raames koostatakse ja testitakse pilootkoolides tervet gümnaasiumi riiklikku õppekava kattev digitaalse õppevara komplekt matemaatika, loodusteaduste, kunsti ja sotsiaalteaduste ainevaldkondades. |
TKA17056A | Mart Laanpere | 2017-2018 |
Autosõit OÜ veebikeskkonna ja õppematerjalide kaasajastamine Autosõit OÜ projekti eesmärk on ettevõtte teenuseportfelli laiendamine ja õppematerjalide kaasajastamine, mille raames viiakse läbi kasutatavuse analüüs Autosõit OÜ pakutavale e-õppekeskkonnale e-autokool.eu ja B-kategooria e-õppe koolitusmaterjalidele. Selle tulemusena töötatakse kliendipoolse (õppuri) õpikeskkonna kaasaegne ja standarditele vastav disainilahenduse ja kaasajastatakse B-kategooria e-õppekoolitusmaterjalid. |
TKA17039A | Priit Tammets | 2017-2018 |
Matemaatikaõpetaja õppekava tudengite digipädevuste kujundamine läbi ainedidaktika mooduli ainetevahelise integratsiooni Projekti eesmärgiks on arendada matemaatikaõpetaja õppekava tudengite IKT-alaseid teadmisi, oskusi ning digipädevusi. Samuti on eesmärgiks suurendada matemaatikaõpetaja õppekava ainedidaktika mooduli ainetevahelist integratsiooni, mis toimub läbi tiheda õppejõudude vahelise koostöö, et haridustehnoloogia, ainemetoodika ja koolipraktika sisud ning õppeprotsess toetaks parimal moel õppimist ja õppija digipädevuse arenemist. |
TÕA17027 | Jüri Kurvits | 2017-2018 |
Laboripõhise õppetöö integreerimine Tallinna Ülikooli IKT valdkonna õppekavadesse Eesmärk on töötada välja laboripõhise õppe kontseptsioon ja praktikad IKT õppekavade kvaliteedi tõstmiseks. Projekti raames luuakse ning realiseeritakse strateegia TLU digitehnoloogiate instituudis (DTI) laborite kompleksseks kasutamiseks eesmärgiga integreerida õppe-, teadus- ja arendustegevus ning viia see paremasse kooskõlla ettevõtete vajadustega. |
TÕA17031 | Priit Tammets | 2017-2018 |
EU-DO-IT: Euroopa digitaalne online mäng interkultuursuse ja transkeelestamise õpetamiseks EK Erasmus+ programmist rahastatava projekti eesmärk on õpetada mängu põhiselt mitmekeelsust ning multikultuursust Euroopas. Põhiline eesmärk on luua mäng, mida kasutada interaktiivse vahendina õpetamaks keeli ja arusaamu sotsiaalsetest, kultuurilistest ja hariduslikest eripäradest Euroopa riikides. Peamine fookus on pakkuda rakenduslikku ja uuenduslikku tuge sisserändajatele. |
2016 - 2018 | ||
IC-Health - Meditsiinialase kirjaoskuse parendamine Euroopas EK programmi Horisont 2020 poolt rahastatava projekti eesmärk on testida digitaalse tervisealase kirjaoskuse arendamise mudelit tuginedes MOOCide ühisele loomisele, et arendada Euroopa Liidu kodanike oskuseid, kuidas otsida, leida ja hinnata tervisealast kirjaoskust veebis. |
Kairit Tammets, Jaanika Hirv |
2016 - 2018 | |
LEAP - Insenerierialade kõrghariduse sidustamine tööstusega kasutades Lean'i ja Välemetoodikaid LEAP on Erasmus+ projekt, mille eesmärgiks on edendada inseneriteadusi kõrghariduses kasutades Lean'i metoodikat ja agiilse õpidisaini raamistikku. Projektis disiainitakse ja arendatakse tõsimänge ja õpetajate toetusmaterjale, millesse on kaasatud tööstuse rollid, tõsielu probleemid ja innovaatilised lahendused. Tallinna Ülikool juhib heade praktikate loomise ja evalveerimise tööpaketti ja osaleb ka õpiraamistiku loomises, tõsimängu loomises ja õppematerjalide loomises ning heade praktikate leidmises ja evalveerimises. |
2016 - 2018 | ||
YCHANGE - Noor teadlane kui muutuste uurija - Euroopa keskkonnamuutuste uurimine digitaalse tehnoloogiaga EK Erasmus+ programmist rahastatava projekti eesmärk on kaasata põhikooli ja gümnaasiumi õpilased teadustöösse läbi satelliitpiltide analüüsi ja interpretatsiooni. Projekti raames luuakse keskkond, mis koondab endas õpistsenaariume, digitaalseid satelliitmaterjale ning parimaid praktikaid antud valdkonnas. Kasutades satelliitpiltide informatsiooni õpitakse tundma keskkonnaprobleeme, globaalseid kliima muutusi kui ka omandatakse tehniline oskus käsitleda satelliitpilte erinevateks eesmärkideks. |
|
2016 - 2018 | |
EduMAP - Täiskasvanuharidus kui vahend aktiivseks kaasavaks kodakondsuseks EK programmi Horisont 2020 poolt rahastatava projekti eesmärk on mõista ja luua võimalused täiskasvanuhariduse kaudu mõjutada aktiivset kaasavat Euroopa kodakondlust. Peamine uurimisküsimus on: Millised poliitikad ja praktikad on vajalikud täiskasvanuhariduses, et kaasata noori täiskasvanuid sotsiaalsest isolatsioonist aktiivsete Euroopa kodakondsetena. EduMap analüüsib täiskasvanuhariduse poliitikaid ja praktikaid EU liikmesriikides, fookusega kaasata noori täiskasvanuid sotsiaalse isolatsiooni riskirühmadest. Edukad hariduspraktikad EU liikmesriikides ja väljaspool kaardistatakse ja uuritakse kuidas haridusasutused saavad luua meetmeid erinevate haavatavate vähemusrühmade vajaduste rahuldamiseks. Mõistmaks, kuidas haridusteenuste pakkujad ja kasutajad asetsevad info- ja kommunikatsiooni voos uurime kommunikatiivseid ökoloogiaid täiskasvanuhariduses ja loome innovaatilised foorumid dialoogiks haridusasutuste ja noorte täiskasvanute vahel. Uuringu tulemusi kasutatakse loomaks Intelligentne Otsustamist Toetav Portaal, mis võimaldab poliitikutel ja teistel osapooltel ligi pääseda informatsioonile, mida nad vajavad mõistmaks haavatavate vähemusrühmade vajadusi. Peamine eesmärk on aidata poliitikuid, haridusasutusi ja otsustajaid haridusvaldkonnas tagada noortele täielik juurdepääs pädevustele, mis võimaldavad neil osaleda ühiskonnas ja tööturul. |
|
|
2016 - 2018 |
SHEILA - Kõrghariduse toetamine läbi õpianalüütika integreerimise Selle EK Erasmus+ programmist rahastatava projekti eesmärk on parendada õppimise ja õpetamise kvaliteeti, mis on üks prioriteete Kõrghariduse Kaasajastamise Strateegias. Projekt keskendub tõenduspõhise õpianalüütika juurutamise võimaluste väljaselgitamisele kõrghariduse kontekstis erinevates Euroopa riikides. Projekti raames töötatakse välja raamistik õpianalüütika adapteerimiseks, juurutamiseks ning hindamiseks. |
|
Kairit Tammets, Adolfo Ruiz Calleja
|
2016 - 2018
|
Digipädevuse elektrooniliste hindamisvahendite ja -metoodika väljatöötamine põhikooli ja gümnaasiumi lõpuklassidele Digipädevuse hindamiseks töötab töö teostaja välja põhikooli 9. klassile ja gümnaasiumi 12. klassile elektroonsed hindamisvahendid ja -metoodika, mis võetakse kasutusele digipädevuse tasemetööde läbiviimiseks nimetatud klassides. Hindamisvahend mõõdab õpilase sooritusvõimet digipädevuse osas ning hõlmab selleks vajalikku testi või teste. Digipädevuse hindamise eesmärgiks on pakkuda põhikooli ja gümnaasiumi lõpus objektiivset ja võrreldavat tagasidet:
|
TRU16083A | Mart Laanpere | 2016-2017 |
LanguageGames - Keeleõpet edendavad tõsimängud lasteaedadele Rahastaja EK rahastamisprogramm Erasmus+ - Strategic Partnerships. Learning Games on suunatud mitmekeelsuse arendamisele aktiivsel ja avastaval moel varajases lapsepõlves, alates sõimest kuni koolieelikuteni välja. See projekt võtab kaasaegsed keeleoskuse arendamise praktikad ning viib need sammu võrra kaugemale kaasates uusimaid teadmisi tõsimängude õpiraamistikest, mis lähtuvad noorte õppijate kognitiivsetest arengutest. Aktiivse õppimise lähenemine kaasab noori õppijaid tegevustesse, mis on inspireeritud päriselulistest ja tuttavatest koolipraktikatest, mille eeliste hulka kuuluvad ka vahetu tagasiside teadmiste toetamiseks, mis aitab paremini mõista tehtud vigu; motiveerivad faktorid mängude auhindade kujul; koostöö tegemise võimalused ning mõistatuste lahendamisel arenev probleemi lahendamise oskus. Kavandatud vahendid kujundatakse klassiruumis kasutamiseks, vastupidiselt ainsale kasutuseesmärgile, laiemas keeleõppe kontekstis, mis võimaldab praeguste praktikate arendamist. Kavandatud keeleõppe tõsimäng integreerib eakohasuse aktsepteeritud silbipõhise keeleõppemetodoloogiaga, mis aitab noorukitel arendada sõnatundmise ja taasesitamise võimekust. |
|
2015 - 2017 |
|
PT&SCHE - Introduction of part-time and short cycle studies in Serbia EK Erasmus+ programmist rahastatava projekti eesmärgiks on luua Serbias juriidiline, korralduslik ja pedagoogiline raamistik osa-ajalise ja lühitsükli õppe teostamiseks kõrghariduse tasemel, sest kuigi need uued ja paindlikud õppevormid on kiiresti muutuva tööturu kontekstis üha olulisemad nii tööandjatele kui õppijatele, puuduvad need täna Serbia kõrghariduses täiesti. Osa-ajaline ja lühitsükli õpe kõrgkoolis vastab EQF viiendale tasemele ja ei anna tulemuseks bakalaureusekraadi, kuid võimaldab õppijal kiiremini ja paindlikumalt õppijal uute pädevustega tööturule jõuda või seal edasi liikuda. Projekti konsortsiumisse on kaasatud kaks seadusloomega tegelevat partnerit. Suurema paindlikkuse tagamiseks koostatakse osa-ajalist ja lühitsükli õppe õppekavad projekti raames personaliseeritud e-õppe baasil, projekti raames luuakse viis sellist piloot-õppekava ja katsetatakse neid praktikas. Õppijad saavad neis pilootkursustel ise koostada oma õppekava ja valida e-õppematerjalid, toetudes õpisüsteemi poolt soovitatud, just sellele õppijale sobivat õpiteed, mis tagab vajalike õpiväljundite saavutamise. Projekti oodatavateks tulemusteks on Serbia kõrghariduses kaasatud inimeste osakaalu kasv, tööpuuduse kahanemine õpingud lõpetanute seas, kõrghariduse kulude kahanemine tänu e-õppele, lõpetanute pädevuste parem vastavus tööturu vajadustele. |
|
2015 - 2018 |
|
SmartZoos - Nutikad Loomaaiad - Piiriülesed teenused Kesk-Läänemeremaade loomaaedades loovaks avastusõppeks. Euroopa Regionaalarengu Fondi programmist Interreg Central Baltic 2014 - 2020 rahastatav projekt. SmartZoos projekti peamiseks eesmärgiks on ühendada Kesk-Läänemeremaade loomaaiad (Helsingi loomaaed, Skanseni vabaõhumuuseum Rootsis ning Tallinna Loomaaed) ühiseks turismi atraktsiooniks läbi piiriülese mobiilsete teenuste paketi.
Arendatav teenuste pakett võimaldab loomaaia külastajatel osa võtta loovast ja koostööle orienteeritud teadmiste loomisest läbi mängustamise ja interaktiivsete ülesannete (küsitlused, ristsõnamõistatused, nuputusülesanded, videolood jne.).
|
|
2015 - 2018 |
|
EMPLOY - Tööhõivet ja sotsiaalset kaasatust soodustavad digitaalsed pädevused EK programmi Erasmus+ poolt rahastatav projekt. Muudatused tööturul mõjutavad kõige valusamalt madalate oskustega tööisi. Kesised arvutikasutamise oskused ning madalad sotsiaalsed võimad võivad saada takistuseks ümberõppes ning uue töö leidmisel. Et vähendada töötuse riske on soovitav õpetada töötegemisega seotud digitaalseid oskusi juba põhikoolis ja keskkoolis. EMPLOY projekti eesmärk on luua neid oskusi arendav õpimäng ja rakendada mängupõhist õpet põhikooli ja keskkooli tööalaste digitaalsete pädevuste tõstmiseks. |
2015 - 2017 |
||
EMMA - European Multiple MOOC Aggregator Euroopa Liidu 7. raamkavast finantseeritud projekti eesmärk on väljatöötada ühine Euroopa avatud massikursuste (MOOCs) agregaator. EMMA käitub kui majutussüsteem, mis koondab erinevate Euroopa ülikoolide ja äriorganisatsioonide poolt pakutavad MOOCid ning teisalt on platvorm kasutatav kui õpikeskkond, kus on võimalik tasuta osaleda erinevatel kursustel. Tallinna Ülikool vastutab kahe MOOCi välja töötamise eest ning õpianalüütika lahenduse kontseptsiooni ja rakendamise eest. |
RU/11213 | Kairit Tammets, Priit Tammets, Pjotr Savitski, Sander Aldo | 2014 - 2016 |
Three C - Ringleva majandusega seotud pädevuste arendamine Eramus+ programmi poolt rahastatud projekt, mille eesmärk on integreerida ringleva majanduse kontseptsioon Euroopa kooli haridusse, kombineerides atraktiivset ja kaasajastatud sisu koos enesejuhitava õppimise mudelite, sobivate IT lahenduste ja terviklike õpikeskkondadega. |
2014 - 2016 |
||
Creative Classroom - Loov klassiruum Eramus+ programmi poolt rahastatud projekt, mille eesmärk on arendada ning läbi viia koolitusmoodulid õpetajatega, mis aitavad neid omandada oskusi ja teadmisi, kuidas rikastada õppimist IKT vahenditega, mis võimaldaks toetada õpilaste arengut enesejuhtivaks õppijaks, valmistada neid ette koostööks ja kujundada õppijates vastutusrikast IKT vahendite kasutamist |
2014 - 2016 |
||
Mitmekeelne Euroopa - MeLang - Multilingual Exploration of Languages in Europe Erasmus+ programmi poolt rahastatud projekt, mille raames luuakse mänguline keskkond 6. - 8. klassi õpilastele inglise keele kui lingua franca õppimiseks. Keele õpetamiseks rakendatakse linna kujundit. Keskkond hakkab sisaldama multimeedia ja interaktiivseid elemente - videolugusid linnade tutvustamiseks ning interaktiivseid dialooge. Näiteks teesuuna küsimine, rahvustoidu tellimine jne |
2014 - 2016 |
||
Kõrgharidus online: MOOCsid Euroopa viisil EK LLP programmi raames rahastatava projekti eesmärgiks on välja töötada viisid ja mudelid massiivsete siduskursuste (MOOCs) pakkumiseks vastavalt Euroopa kõrgharidusinstitutsioonide ja õppijate vajadustele. |
2014 - 2016 | ||
COMET - Sotsiaal-semantilised tehnoloogiad teadmusloomeks organisatsiooni kontekstis Koostööleping Tallinna Ülikooli ja Competence Centre for knowledge-based Applications and Systems (Know-Center) vahel, mille raames rahastatakse Tallinna Ülikooli Informaatika Instituudis teostatavat teadus- ja arendustegevust |
AR/1113 | Tobias Ley | 2013 - 2015 |
Incoming - Interdistsiplinaarsed õppekavad informaatikas Tempus programmi poolt rahastatud projekt, mille eesmärk on tugevdada Serbias kõrgharidusmaastikku ning suurendada tööhõivet ja õpilaste ja õpetajate mobiilsust. |
ÕA/10912 | Mart Laanpere, Peeter Normak | 2012-2016 |
Learning Layers - Scaling up Technologies for Informal Learning Esimene Euroopa Liidu raamprogrammidest rahastatav ja Eesti teadusasutuse poolt juhitav laiahaardeline integreeritud IKT projekt. Projekti peamiseks eesmärgiks on töötada välja uudne teoreetiline mudel töökohal õppimise analüüsimiseks, suunamiseks ja juhendamiseks väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete (VKE) kontekstis, koos tarkvaralahenduse prototüübiga, mis koosneb serveritarkvarast ja sellega liidestatud mobiilitarkvarast (IOS ja Android platvormidel). Taotlusvooru eesmärkidest lähtuvalt keskendub LAYERS ehk nn. õppekihtide (Learning Layers) projekt tehnoloogia kaasabil toimuva õppimise ja teadmushalduse tõhustamisele VKE-des, mis tegelevad just sellistes valdkondades, kus seni e-õppel ja teadmushaldusel põhineva personaliarenduse vastu vähest huvi on üles näidatud: ehitus ning meditsiin. Projekti käigus loodav teoreetiline mudel ja sellel tuginev tarkvaralahendus pakuvad lahendust selliste VKE-de tüüpilistele personaliarenduse probleemidele nagu näiteks tööjõu liikuvusest ja valdkonna uuendustest tingitud pidev koolitusvajadus, VKE-dele sobivate koolitusvõimaluste nappus, organisatsioonis olemasoleva varjatud teadmuse kättesaamatus uutele töötajatele jne. |
AU/10212 | Tobias Ley, Adolfo Ruiz-Calleja, Kai Pata, Vladimir Tomberg | 2012 - 2016 |