Tutvustus

Terje Väljataga on lõpetanud Tallinna Pedagoogikaülikooli loodusteaduslike ainete õpetaja eriala, omandanud magistrikraadi geoökoloogias ja töötanud loodusteaduslike ainete õpetajana. Terje peamiseks uurimisfookuseks on olnud digitehnoloogia rakendamise võimalused ja piirangud hariduses. Esimene kokkupuude haridustehnoloogiaga oli 2003-2004 aastal Twente Ülikooli magistriõppes, millele järgnes doktorantuur Tampere Tehnikaülikoolis uurides täiskasvanud õppija enesejuhtimist digitehnoloogiaga rikastatud keskkonnas ning alates 2005. aastast on Terje tegelenud erinevate haridustehnoloogia ja -innovatsiooni teadus- ja arendusprojektidega, nii Digitehnoloogiate kui ka Haridusteaduste instituudis rakendades saadud teadustulemusi ka õppetöös. Terje peab oluliseks tõenduspõhisust ning interdistsiplinaarset lähenemist haridusuuendusele kaasates kõiki osapooli. Terje juhib Haridusuuenduse tippkeskuse tegemisi ning Eduspace labori uuringuid.

Põhitööülesanded

- Teadus ja arendusprojektide algatamine ning läbiviimine haridusinnovatsiooni ja -tehnoloogia valdkonnas erinevatel haridustasemetel nii formaalse kui ka mitteformaalse õppe kontekstis

- Õppetöö magistriõppe õppekavadel (uurimismeetodid, uurimistöö seminarid, innovatsioon koolis ja klassiruumis, kaasavad õpitehnoloogiad jne)

- Magistri- ja doktoriõppe projektide juhendamine haridusuuenduse ja tehnoloogia valdkonnas

- Haridusuuenduse valdkonna arendamine

Uurimisvaldkonnad

STEAM(MATIK) õpe ja mobiilne õuesõpe, teaduslik ja süsteemmõisteline mõtlemine

Murrangulised tehnoloogiad hariduses, nende väärtus ja eetilised aspektid

Kaasaegsed didaktilised lähenemised, õppeprotsessi disain ja mõju õppijatele

Kestlik haridus ja sotsiaalne kaasatus