ISBN 978-9985-58-972-4
Pehme köide
304 lk
Ilmumisaasta: 2025
ACTA Universitatis Tallinnensis: Educatio

Heritage in History Education
Kultuuripärand ajaloohariduses (inglise keeles)

Koostanud ja toimetanud Anu Kannike, Mare Oja, Tiiu Kreegipuu, Andres Andresen
Autorid: Andres Andresen, Nikola Butkovicova, Sylvain Doussot, Elisabeth Erdmann, Nadine Fink, Markus Furrer, Katja Gorbahn, Christian Grieshaber, Wolfgang Hasberg, Terry Haydn, Tiiu Kreegipuu, Esther López-Torres, Stella Mavrou, Diego Miguel-Revilla, Sebastián Molina-Puche, Mare Oja, Jorge Ortuño-Molina, Angelos Palikidis, Piotr Podemski, Susanne Popp, Nimrod Tal

Paberraamat

Käesoleva väljaande eesmärk on toetada ajalooõpetajaid ja ülikoolide õpetajakoolituse õppejõude kultuuripärandi teemade mõtestamisel ja käsitlemisel ajalooõpetuses. Ajalooõpetuse kaudu õpitakse tundma kultuuripärandit ja erinevaid väärtussüsteeme, pärandi tähenduse muutumist ajas, oskust seostada minevikusündmusi omavahel ja tänapäevaga ning mõista ajaloosündmuste erineva tõlgendamise ja mälukonfliktide esinemise põhjuseid. Pärandharidusliku lähenemise eesmärk on tugevdada õpilaste kriitilist arusaama ajaloost ja kultuurist. Kogumik koondab artikleid, mis aitavad nooremal põlvkonnal mõista minevikku, mõtiskleda traditsioonide, väärtuste ja hoiakute ning identiteetide keerukuse üle. 

 Raamatu "Õppejõud koostöiselt õpetamist uurimas" kaanepilt

ISBN 978-9985-58-963-2
Pehme köide
475 lk
Ilmumisaasta: 2024
ACTA Universitatis Tallinnensis: Educatio

Õppejõud koostöiselt õpetamist uurimas ja arendamas

Koostanud ja toimetanud Katrin Aava, Katrin Karu, Katrin Niglas, Kätlin Vanari
Autorid: Katrin Aava, Ene Alas, Krista Aren, Zippora Bührer, Dagmar Engfer, Mònica Feixas, Gabriel Flepp, Merle Jung, Sille Kapper-Tiisler, Ruth Kalda, Mari Karm, Katrin Karu, Vaike Kiik-Salupere, Aet Kiisla, Marge Konsa, Aleksandra Ljalikova, Gerhard Bruno Erich Lock, Tarmo Loogus, Mairi Matrov, Merilyn Meristo, Kristi Mets-Alunurm, Kadri Mettis, Marit Mõistlik-Tamm, Madli-Maria Naulainen, Katrin Niglas, Mare Oja, Merje Olm, Mirjam Paales, Pille Rohtla, Jane Remm, Anu Sarv, Tiina Selke, Kadri Suija, Franziska Zellweger, Tobias Zimmermann, Liina Tenno, Heivi Truu, Karin Täht, Kätlin Vanari, Terje Väljataga

Paberraamat

Kogumik on kutse liituda diskussiooniga, mis mõtestab õpetamise tulevikku kõrghariduses. Ühendades teooria ja praktika, pakub see väärtuslikku teadmist nii õpetavatele inimestele, haridusjuhtidele kui ka kõigile, kes on huvitatud hariduse arengust. Koostöine valdkondadeülene õpikultuur on muutunud üha olulisemaks, et toetada üliõpilaste õppimist. Tõstatub küsimus, kuivõrd traditsiooniline individuaalne õpetamisviis suudab ellu jääda üha koostöisemaks muutuvas akadeemilises maailmas? See inspireeriv kogumik pakub põhjaliku ülevaate, kuidas õppejõud ühendavad jõud, et uurida ja täiustada õpetamisviise ning luua organisatsioonikultuuris muutust akadeemiliste ja tugitöötajate teaduskoostöö abil. Kogumik koondab artikleid, mis käsitlevad õpetamise arendamist ja organisatsioonilist õppimist, pakkudes samal ajal praktilisi näiteid. Tule ja avasta, kuidas koostöö ja teaduspõhine lähenemine muudavad haridust paremaks – üks artikkel korraga.

ISBN 978-9985-58-882-6
Pehme köide 
550 lk
Ilmumisaasta: 2020
ACTA Universitatis Tallinnensis: Educatio

Haridusmõte

Koostaja ja toimetaja: Mati Heidmets

Autorid: Eve Eisenschmidt, Maria Erss, Kadi Georg, Ivor Goodson, Heili Griffith, Mati Heidmets, Larissa Jõgi, Eve Kikas, Kaire Kollom, Tiiu Kuurme, Triin Lauri, Janika Leoste, Tobias Ley, Airi Liimets, Reet Liimets, Krista Loogma, Rain Mikser, Katrin Poom-Valickis, Kaire Põder, Ilona-Evelyn Rannala, Viive-Riina Ruus, Riin Seema, Kairit Tammets, Inge Timoštšuk, Aaro Toomela, Maire Tuu, Aino Ugaste, Kätlin Vanari, Kristi Vinter-Nemvalts, Tiia Õun

läbi müüdud

Raamatu 30 autorit pakuvad välja oma vaate praegusele hariduselule ning mitmele Eesti ja üleilmse haridusdebati sõlmküsimusele.

Raamatu esimeses osas küsitakse, kuidas tunneb ennast rahvuslik haridusmõte globaalsete hoovuste keskel, kuivõrd püsiv või muutlik on see mõte ning sellest johtuv hariduspraktika olnud. Raamatu teine osa on pühendatud haridusega seotud spetsialistide koolitamisele, alates alusharidusest kuni täiskasvanuõppe ja noorsootööni välja. Kolmas osa räägib otsingutest, valikutest ja pingetest praeguses hariduselus. Vaatluse alla võetakse õppijakesksus ja üldpädevuste esiletõus, koolivaliku ümber perioodiliselt lahvatavad pinged, aga ka aina süvenev digisõltuvus. Raamatu viimane, neljas osa vaatab tulevikku. Teemadeks on õppimine ja õpetamine tehnoloogiarikkas keskkonnas, ühiskondlik surve kooliuuenduseks ning pingutused tulevikukooli loomiseks.