Ruila Põhikooli sihiks oli õpilaste motivatsiooni toetamine õpitulemuste parandamine lõimides omavahel aine-, klassivälise ja huvitöö. Lõimingu juhtivad põhimõtted tulenesid isemääramisteooria psühholoogilistest baasvajadustest: autonoomia-, kompetentsus- ja seotusvajadus. Töö tulemusena said ka kõik tunnivälised üritused endale aineõpet toetavad õpieesmärgid ning kooli poolt loodi mõõdik, millega aktiivselt jälgida õpilaste psühholoogiliste baasvajaduste rahuldatus. Läbi viidud uuringud viitasid sellele, et õpilased tundsid oma õppimist tähenduslikumana ning enda mõjukust, kompetentsust ja autonoomiat suuremana. Programmi käigus arendatud arusaamad isemääramisteooriast ja muutuste juhtimisest koolis on saanud oluliseks baasiks kooli edasise arengu juhtimisel.

Ruila Põhikooli aastat kokku võttev poster