Kooliuuring
Alates 2016. aastast viib Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskus läbi kooliuuringuid, eesmärgiga kaardistada Eesti üldhariduskoolide ja koolieelsete lasteaedade organisatsioonikultuuri, õpetajate ja õpilaste vaateid koolielu olulistele teemadele ning tulevikuvalikutele.
Kooliuuringutes osalemine on vabatahtlik. Iga osalenud kool ja lasteaed saavad nn tagasisideraamatu, mille abil tekib võimalus võrrelda ennast teiste uurimuses osalenud asutustega ning kasutada saadud tulemusi kooli oma asutuse edasise arengu kavandamiseks.
Tänaseks on uuringutes osalenud üle 150 kooli ja 70 lasteaia. Ülikooli õppejõud ja uurijad kasutavad saadud tulemusi oma teadustöös ning magistrantide ja doktorantide juhendamisel. Tänaseks on kooliuuringute andmete põhjal kaitstud üle 30 magistritöö ning avaldatud mitmeid artikleid nii teaduslikes kui ka meediaväljaannetes.
2024. aastal toimunud õpilasuurimuse tulemusi tutvustati ümarlaual uuringus osalenud koolidele 24. mail 2024.
Kooliuuringust meedias
-
Kas kaheksanda klassi õpilane oskab õppida?, Eve Kikas
Õpetajate Leht, 14.veebruar 2020 -
Digisõltuvus pärsib õppimisvõimet, Riin Seema
Postimees, 8. september 2020 -
Enesereguleeritud õppimine – kas oleme selleks valmis?, Elisabeth Vardja-Kangur
Õpetajate Leht, 1. oktoober 2021 - Vihjeid koolielust 3: Maailmaparandajad, parim osa inimkonnast, Mati Heidmets
Õpetajate Leht, 27. märts 2020 - Vihjeid koolielust 2: Igihaljas kooliuuendus, Mati Heidmets
Õpetajate Leht, 6. märts 2020 - Vihjeid koolielust 1: Kas Eesti kool on olemas?, Mati Heidmets
Õpetajate Leht, 21. veebruar 2020 - Muutused, mida Eesti õpetaja ootab, Mati Heidmets, Merlin Linde, Kadi Liik
Õpetajate Leht, 10. mai 2019 - Kust tuleb koolirõõm, mis paneb õpetaja silma särama?, Kirsti Rumma
Õpetajate Leht, 13. aprill 2017 - Koostöine õpetamine – ajavõit ja paremad tulemused, Pille Slabina
Õpetajate Leht, 19. mai 2017 - Kuidas läheb, õpikäsitus?, Mati Heidmets
Õpetajate Leht, 24. märts 2017
Teaduspublikatsioonid
- Riin Seema, Mati Heidmets, Kenn Konstabel, Ene Varik-Maasik. Development and Validation of the Digital Addiction Scale for Teenagers (DAST). Journal of Psychoeducational Assessment, 2021
- School leadership, teacher’s psychological empowerment and work-related outcomes
-
School Principal's Leadership Style and Teachers' Subjective Well-being at School
Magistritööd
- Johanna Väljas. Eesti põhikooliõpilaste digiseadmete kasutamisharjumused õpilasuurimuse 2022. aasta tulemuste põhjal. Magistritöö, Tallinna Ülikool, 2023
-
Liia Ots. Eesti ja vene õppekeelega 6.-12. klasside õpilaste tegevusvõimekuse võrdlus - "Õpilasuurimus 2022" andmetel. Magistritöö, Tallinna Ülikool 2023
-
Daniel Reinaru. Innovatsiooni ootused, väärtus ja kulu Eesti õpetajate näitel. Magistritöö, Tallinna Ülikool 2023
-
Maria Stepanova. Õpiraskustega õpilaste kooliga seotud läbipõlemine. Magistritöö, Tallinna Ülikool, 2021
-
Elisabeth Vardja-Kangur. Õpetajate valmisolek enesereguleeritud õppimise toetamiseks. Magistritöö.
-
Ruudu Raudsepp. Ootused muutustele ja tajutud õiglus koolis eesti põhikooli ja gümnaasiumiõpilaste näitel. Seminaritöö organisatsioonikäitumises. Tallinna Ülikool, 2018
-
Marko Jääger. Koolijuhi juhtimisstiil ja selle seosed koolikliima ning õpetajate võimestatusega. Magistritöö, Tallinna Ülikool, 2018
-
Maigi Proosa. Gümnaasiumiõpilaste psühholoogiline võimestatus, läbipõlemine ning tajutud sotsiaalne toetus. Magistritöö, Tallinna Ülikool, 2017
-
Epp Kerge. Psühholoogilise võimestatuse seosed töökontrollikeskme ja tajutud töökoormusega õpetajate näitel . Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2017
-
Inga Grinberg. Kooliga seotud läbipõlemine ja selle seosed koolikoormuse ja õpetamisstiiliga gümnaasiumiõpilastel. Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2017
-
Signe Reppo. Keskkooliõpilaste karjääriküpsus ning selle seosed tajutud sotsiaalse toetuse ja võimestamisega. Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2016
-
Argo Lees-Leesma. Koolijuhi võimestava käitumise ja innovaatilisuse seosed õpetajate läbipõlemise ja töökontrollikeskmega. Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2016
-
Airi Põlten. Õpetaja psühholoogilise võimestatuse seosed tööga rahulolu ja innovaatilisusega. Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2016
-
Karmen Paul. Psühholoogilise võimestatuse ja juhipoolse võimestava käitumise seosed õpetaja õpikäsitusega. Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2016
-
Liis Mäeots. Õpetajate ja gümnaasiumiõpilaste ootused koolis toimuvatele muutustele ja selle seosed hinnangutega kooli mainele. Magistritöö organisatsioonikäitumises, Tallinna Ülikool, 2016