Teadus

Haridusteaduste instituudi teadustegevuse profiil on seotud akadeemiliste suundadega.

Peamised teadustöö suunad:

  • elukestva õppe võimekus, õppimine ja ühiskond;
  • õppiv inimene kui kasvatusfilosoofia, kasvatusteaduse, pedagoogika, didaktikate ja õpetajahariduse põhiprobleem;
  • õpetaja ja koolijuhi positsioon ühiskonnas;
  • õpetajate õpikäsitused ja õpetamise sotsiokultuuriline kontekst;
  • muutunud õpikäsitus ja innovaatilised õpikeskkonnad;
  • muutuva õppimis- ja õpetamiskultuuri hindamine ennastjuhtiva õppija ning õpetaja töö kontekstis;
  • muutuva õppimis- ja õpetamiskultuuri kujundamine, hindamine, monitooring;
  • õpetajate professionaalsus;
  • võtmepädevused;
  • soouuringud;
  • Eesti kasvatusteaduslik mälu;
  • järgmise põlvkonna digitaalsed õpikeskkonnad ja -vahendid;
  • uued IKT-põhised meetodid õpianalüütika ja haridusele suunatud teadustöö edendamiseks;
  • kaasav haridus.