Teadus
Haridusteaduste instituudi teadustegevuse profiil on seotud akadeemiliste suundadega.
Peamised teadustöö suunad:
- elukestva õppe võimekus, õppimine ja ühiskond;
- õppiv inimene kui kasvatusfilosoofia, kasvatusteaduse, pedagoogika, didaktikate ja õpetajahariduse põhiprobleem;
- õpetaja ja koolijuhi positsioon ühiskonnas;
- õpetajate õpikäsitused ja õpetamise sotsiokultuuriline kontekst;
- muutunud õpikäsitus ja innovaatilised õpikeskkonnad;
- muutuva õppimis- ja õpetamiskultuuri hindamine ennastjuhtiva õppija ning õpetaja töö kontekstis;
- muutuva õppimis- ja õpetamiskultuuri kujundamine, hindamine, monitooring;
- õpetajate professionaalsus;
- võtmepädevused;
- soouuringud;
- Eesti kasvatusteaduslik mälu;
- järgmise põlvkonna digitaalsed õpikeskkonnad ja -vahendid;
- uued IKT-põhised meetodid õpianalüütika ja haridusele suunatud teadustöö edendamiseks;
- kaasav haridus.