Sekkumised
Väljatöötatud sekkumised
I Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamise programm "Meie maailm" algklasside õpetajatele
Programm "Meie maailm" on universaalne, ennetusele suunatud klassipõhine sekkumisprogramm sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengu toetamiseks II ja III klassile, mis on kasutatav kogu klassiga inimeseõpetuse ainetundide raames ning lähtub nii riiklikust õppekavast kui ka sotsiaa-emotsionaalse pädevuse arengu süsteemsest loogikast. Programm sisaldab põhjalikke materjale (õpetajaraamat, terve aasta lõikes 45 min tunnikavad, töövihik, meeskonnatöö pusled, plakatid) nii õpetajale kui ka õpilastele. Lisamaterjalid on loodud ka I klassile klassikokkulepete sõlmimise teemal. Programmile lisaks ei ole tarvis kasutada teisi materjale ega õpikuid, kuid loomulikult saab seda kombineerida ka teiste materjalidega.
II Õpioskuste arendamise programm õpetajatele “Õpime mõttega”
Programmi eesmärk on anda õpetajatele vahendid, et toetada õpilasi efektiivsete õpistrateegiate rakendamisel ja teadvustamisel. Efektiivsete strateegiate hulka kuuluvad: visuaalsete abivahendite (mudelite, jooniste jm) kasutamine; õpitava seostamine isiklike kogemustega ning varasemalt õpituga; õpitava grupeerimine; süstematiseerimine. Nende strateegiate efektiivsus on põhjendatud mälu ja mõtlemise seaduspärasustega, mida programmis samuti õpilastele tutvustatakse, et õpilased oma õppimist, enda tugevaid ja nõrku oskusi paremini teadvustaksid. Efektiivsete strateegiate kasutamine võimaldab õpitavast paremini aru saada, seda meelde jätta ja kasutada.
III Loetu mõistmise ja ennastjuhtiva õppimise arendamise programm „Me loeme“ õpetajatele (1.–4. klass)
Programm „Me loeme“ on õpetaja töövahend, et toetada õpilaste teadlikkust lugemise protsessist ja lugemisstrateegiatest, harjutada strateegiate kasutamist ning õppida oma õppeprotsessi eesmärgistama ja hindama. Programm põhineb neljal mõistmisstrateegial, mida head lugejad kasutavad: ennustamine; küsimuste esitamine; selgitamine; kokkuvõtte tegemine.
Programmi „Me loeme“ tunnid on koolitunni osad, mille tegemiseks kulub 30–45 minutit. Need tuleb läbi viia ainetundide (nt emakeel, loodusõpetus, inimeseõpetus) raames, üks kuni kaks korda nädalas. On efektiivsem, kui haridusasutusest osalevad õpetajad vahetavad omavahel kogemusi, sh külastavad üksteise tunde ja tagasisidestavad neid. Programmi sobib rakendada 1.–4. klassis, õpiraskustega õpilastega ka vanemates klassides.