Mentorvõrgustik koondab mentoreid, kes edendavad juhtimiskvaliteeti Eesti hariduses, toetades juhtide ja nende organisatsioonide arengut ning luues mentoritele inspireeriva ja arendava koostöökogukonna.

Haridus- ja noortevaldkonna juhtide mentorite võrgustik on avatud kõigile, kes tunnevad siin oma kohta – olgu siis aktiivse panustajana või ajutiselt tagaplaanile astudes.

Aktiivse liikmena oled:

  • läbinud mentorluse baaskoolituse;
  • täiendanud end viimase kolme aasta jooksul;
  • toetanud alustavat haridusjuhti või koolimeeskonda väljaspool oma asutust.

Samuti oled valmis regulaarselt panustama võrgustiku tegemistesse. Väärtustame igat mentorit, kes usub arengusse, hoiab oma oskusi värskena ja panustab ka ise õppimisse. Samas mõistame, et elu on muutlik ning aeg-ajalt võivad prioriteedid suunata tähelepanu mujale. Sel juhul oled meie passiivne liige, kuni leiad võimaluse taas aktiivselt panustada.

Võrgustiku 2025. aasta tegevuskava ja sündmused

Tegevuskava on inspireeriv ja mitmekesine, pakkudes uusi võimalusi arenguks ja koostööks. Kahel korral saab liituda baaskoolitustega, mis on suunatud neile, kes soovivad mentorlusteekonda alustada. Osaleda saab kahel spetsiifilise oskuse lihvimise koolitusel ning suurel aastakonverentsil.

Jaanuar Profiilide loomine ja kodulehel kuvamine. Täida ankeet
Märts

Online koolitus "LinkedIni võimalused end mentorina turundada". Toimumisaeg: 28. märts kell 14.00 - 15.30.Registreeri huvi

Märts Alustab baaskoolituse grupp. Kohtutakse 3.-4. märtsil, 11. märtsil, 28. aprillil ja 9. mail Tallinnas. Registreeri huvi
Aprill

Inspiratsioonikäik Nordea panka (Valujoja 8, Tallinn). Toimumisaeg: 8. aprill kell 13.00 - 15.30. Registreeri huvi

Uurime, kuidas Nordea panga organisatsioonikultuuris ja igapäevatöös on juurutatud mentorluse ja coachingu põhimõtted, kuidas toetatakse töötajate heaolu, millised on värbamise põhimõtted ja kas on loodud alustavate kolleegide sisseelamisprogramm. 

September Metoodikaseminar
Oktoober Sügisene inspiratsioonikäik
November Aastakonverents

Mentorina haridusjuhtide kõrval

Karmen Paul, haridus- ja noortevaldkonna juhtide mentorite võrgustiku eestvedaja, jagab oma mõtteid mentoriks olemise väärtusest ja mõjust.

Mentorite baaskoolitused

Mentorite baaskoolituste eesmärk on saada süsteemne ülevaade mentorprotsessi juhtimisest, teadvustada mentori rolli ja ülesandeid arenguprotsessis ning arendada oskusi ja tööriistu tõhusaks mentorluseks.

Õppetöö sisu

Õppetöö jaotub viiele õppepäevale (õppepäeva kestus arvestuslikult 6 akadeemilist tundi). Kohtumiste vahepeal peavad osalejad sooritama arendusülesandeid, mis aitavad kinnistada õpitut ja rakendada seda praktilises töös ning millest jääb peale koolitust õppijale mentori tööriistakast.

Mentorite kevadine baaskoolitus toimub  3.-4. märtsil, 11. märtsil, 28. aprillil ja 9. mail Tallinnas. Sügissemestri kuupäevad selgumisel. 

Koolituste teemad

  • Mentorluse tähendus ja mentori roll. Mentori sotsiaalsed ja emotsionaalsed oskused, emotsionaalne paindlikkus. Mentorlus kui koostöine õppimine. Oskuste, hoiakute ja valmisolekute kujundamine õppimist toetava mentorlussuhte loomiseks ja hoidmiseks. Usaldus, konfidentsiaalsus, mentor-mentee suhtes. Eesmärgistamine ja eneseanalüüs mentorina ning mentee toetamisel. Praktilised näited ja meetodid mentorlusprotsessist.
  • Koostöise kultuuri loomine ja juhtimine. Mentorlus kui protsess. Koostöised tegevused professionaalses arengus. Professionaalset arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside. Õnnestumiste tähistamine. Tugevuste kaardistamine. Jõustamine. Väärtustav uurimine. Arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside. Toimetulek keeruliste olukordadega ja probleemi lahendamine. Koostöise meeskonna juhtimise praktilised meetodid. Meeskonna võimestamise võimalused. Mentori tööriistakasti kasutamine.

Õpiväljundid

Koolituse tulemusel õppija:

  • mõistab mentorluse tähendus formaalse- ja mitteformaalse hariduse kontekstis; 
  • teadvustab enda kui mentori rolli organisatsiooni ja individuaalse arengu toetamisel;
  • oskab seada arengueesmärke ja kavandada muutusioskab koostöiselt seada arengueesmärke ja kavandada muutusi;
  • oskab suunata mentee ja kooskonna initsiatiivi ja anda arengut toetavat tagasisidet;
  • oskab teadvustada ja analüüsida erinevaid juhtimissituatsioone oma töös ning otsib teadlikult parimaid lahendusi, oskab toetada kolleegide arengut;
  • teadvustab enda tugevaid ja arendamist vajavaid sotsiaalseid ning emotsionaalseid kompetentse ning nende olulisust.
Tegevust „Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv“ kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfond+ vahenditest“.