Publikatsioonid

Eestikeelsed publikatsioonid:

  • Arro, G., Annist, A., Terasmaa, J., Alekand, A., Malleus-Kotšegarov, E., & Jesmin, T. (2024). Eesti õpetajate kliimateadlikkus ja kliimaga seotud teadusmõistete muutus koolituse mõjul. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 12(2), 79–108. https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.2.04
  • Jürjen, T. & Malleus-Kotšegarov, E. (2024). Sotsiaal-emotsionaalne pädevus. Kogumikus P. Häidkind & P. Soodla (Toim). Erivajadustega õppijad Eesti haridussüsteemis: märkamine, hindamine ja õpetamine. Õpik kõrgkoolidele (lk 279 – 303). TÜ kirjastus. https://doi.org/10.12697/erivajadustega_oppijad
  • Kikas, E. (2024). Õpipädevus. Kogumikus P. Häidkind & P. Soodla (Toim). Erivajadustega õppijad Eesti haridussüsteemis: märkamine, hindamine ja õpetamine. Õpik kõrgkoolidele (lk 340–370). TÜ kirjastus.  https://doi.org/10.12697/erivajadustega_oppijad
  • Kivistik, K., Pesti, M., Juuse, L., Jurman, M. & Käger, M. (2024). Õpetajate sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengut toetavate koolituste hindamise uuring. Aruanne. Tartu: Balti Uuringute Instituut. https://doi.org/10.23657/v4p3-xn80
  • Plado, K. & Soodla, P. (2024). Lugemis- ja kirjutamisraskused. Kogumikus P. Häidkind & P. Soodla (Toim), Erivajadustega õppijad Eesti haridussüsteemis: märkamine, hindamine ja õpetamine. Õpik kõrgkoolidele (lk 431–464). TÜ kirjastus. https://doi.org/10.12697/erivajadustega_oppijad
  • Silm, G. & Aus, K. (2024). Õppimise alused. Kogumikus Ä. Leijen (Toim). Kaasav haridus. (lk 113–145). TÜ kirjastus. https://hdl.handle.net/10062/104878

Doktoritööd:

  • Granström, M. (2024). „Õpetajate ja õpilaste teadmised õpistrateegiatest ja nende õpetamine klassiruumis“. Doktoritöö, Tallinna Ülikool. link
  • Juhkam, M. (2024). „Toward competent reading: from fluency to comprehension" („Oskuslikuks lugejaks: ladususest mõistmiseni“).Doktoritöö, Tallinna Ülikool. link
  • Puusepp, I. (2024). Elementary school students’ learning-related mindsets: Associations with physiological processes reflecting attention and vigilance during an arithmetic task. [Doctoral dissertation, University of Helsinki]. Helda. link

Ingliskeelsed publikatsioonid:

  • Kask, K. & Murnikov, V. (2024). A survey among Estonian residents one month after the Russian invasion of Ukraine: Resilience is Key. Security Spectrum: Journal of Advanced Security Research, 23, 75−96. https://doi.org/10.15158/bsry-6r61
  • Kikas, E., Puusepp, I., & Aus, K. (2024). Expectancy-value-cost motivational profiles in biology and physics: Their relations with gender, self-reported satisfaction of needs, and learning behavior. Learning and Individual Differences, 115. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2024.102520 
  • Kikas, E., Puusepp, I., Granström, M., & Mädamürk, K. (2024). Knowledge of Learning Strategies and Motivation to Use Them: Similarities and Differences between School Levels. Behavioral Sciences, 14(10). https://doi.org/10.3390/bs14100889 
  • Kilp-Kabel, T., & Mädamürk, K. (2024). The developmental trajectories of math skills and its relation to math interest in Grades three and five. European Journal of Psychology of Education. https://doi.org/10.1007/s10212-024-00807-8
  • Malleus, E., Arro, G., Jesmin, T., Kaal, E., Kangur, M., Olesk, A., ... & Väljataga, T. (2024). Asking meaningful questions in digital outdoor learning tool-a way to support conceptual change. Environmental Education Research, 30(5), 775–793. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2213415
  • Mädamürk, K., & Kikas, E. (2024). The development of math skills from grades 1 to 12: Novel findings using person-oriented approach. Developmental Psychology. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/dev0001813
  • Olop, J., Granström, M., & Kikas, E. (2024). Students’ metacognitive knowledge of learning-strategy effectiveness and their recall of teachers’ strategy instructions. Frontiers in Education, 9. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1307485 
  • Post, P., Uibu, K., Terasmaa, J., Jürgenson, E., Arro, G., Laius, A., & Toll, V. (2024). Addressing climate change in education: objectives, content, and strategies. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 12(2), 52–78. https://doi.org/10.12697/eha.2024.12.2.03
  • Puusepp, I., Aus, K., Härma, E., & Kikas, E. (2024). The Interplay Between Students’ Learning-Related Beliefs, Reading Comprehension Strategies and Academic Success. Journal of Educational and Developmental Psychology, 14(1), 70–84. http://doi.org/10.5539/jedp.v14n1p70
  • Puusepp, I., Tammi, T., Linnavalli, T., Huotilainen, M., Laine, S., Kuusisto, E., & Tirri, K. (2024). Changes in physiological arousal during an arithmetic task: profiles of elementary school students and their associations with mindset, task performance and math grade. Scientific Reports, 14(1), 1606. https://doi.org/10.1038/s41598-024-51683-7
  • Sigus, H., & Mädamürk, K. (2024). Context matters: the importance of extra-mathematical knowledge in solving mathematical problems. Frontiers in Education, 9. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1334034
  • Suurna, R., Murnikov, V., Kask, K. (2024). The relationship between recall accuracy and the use of gestures according to age and word meaning structure. Psychiatry Psychology and Law. DOI: 10.1080/13218719.2024.2346739