Projektist lähemalt

  • Projekti periood: 15.10.2018 - 14.04.2021
  • Eramsus+ KA201 projekt, kood 2018-1-EE01-KA201-047085
  • LEAD - Digitaalse toega õppevahendite loomine kodunduse tundideks. Vaata projekti ETISest.
  • Vastutav täitja: Jaana Taar, kodundusõppe lektor, Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituut

lead logo  EU erasmus


LEAD projekt ühendab nelja riigi - Eesti, Soome, Rootsi ja Norra õpetajakoolituse õppejõud ning uurijad. Projekti keskmes on kaasaegne kodundusõpe põhikoolis, mis võimaldab õpilastel seostada eelnevalt (ka teistes õppeainetes) saadud teadmisi ning luua süsteemseid teadmiste struktuure.

Projektil on kaks tihedalt seotud eesmärki. Esiteks, leida uuenduslikud võimalused digitehnoloogiliste vahendite kasutamiseks kodunduse tunnis õppija õppimist (individuaalset või koostöiset teadmiste loomist) toetaval viisil. Teiseks, leida innovaatilisi võimalusi õpitegevusteks, mis eeldaksid õppijate katsetamist ning teadmiste üles ehitamist. Loodud õpitegevusi rakendatakse põhikooli tundides igas partnerriigis ning analüüsitakse nende sobivust.

LEAD projekti tulemusena arendatakse õpitegevused ning materjalid (vähemalt 12 kodunduse tunniks) neljas keeles. Lisaks ka didaktilised selgitused, mis avavad õpitegevusi ning pakuvad aineõpetajatele ideid nende kasutamiseks kodunduse tundides. Kõik arendatud materjalid tehakse igas partnerriigis avalikult kättesaadavaks. Tulemusi tutvustatakse aineõpetajatele igas riigis toimuvatel ühepäevastel koolituspäevadel. Lisaks avaldatakse teadusartikleid, mis annavad ülevaate arendatud materjalide rakendamisest põhikooli kodunduse tundides.

Projekti partnerid

 

LEAD projekt is osalevad nelja riigi ülikoolid:

Tallinna Ülikool, Loodus- ja terviseteaduste instituut (Eesti), projekti koordinaator.
Helsingi Ülikool, Haridusteaduskond (Soome)
Agderi Ülikool, Tervishoiu- ja sporditeaduskond (Norra)
Göteborgi Ülikool, Tervishoiu- ja sporditeaduskond (Rootsi)

LTIgothenburguniversitykasvatustieteellinenUiA logo
 

Projekti eesmärk

 

Projektil on kaks tihedalt seotud eesmärki. Esiteks, leida uuenduslikud võimalused digitehnoloogiliste vahendite kasutamiseks kodunduse tunnis õppija õppimist (individuaalset või koostöiset teadmiste loomist) toetaval viisil. Teiseks, leida innovaatilisi võimalusi õpitegevusteks, mis eeldaksid õppijate katsetamist ning teadmiste üles ehitamist. 

Loodud õpitegevusi rakendatakse põhikooli tundides igas partnerriigis ning analüüsitakse nende sobivust. 

Tegevused

  • 15.10.2018 Rahvusvaheline kohtumine Tallinnas
    Ülevaade projekti sisust, ajakavast ja dokumentatsioonist. Õppetegevuse tulevaste kommunikatsioonivõimaluste ja programmi planeerimine.
  • 17.-19.12.2018 Õppetegevus Göteborgis
    Projekti tegevuste ühine mõistmine ja projekti eesmärgi seadmine. Teadmiste jagamine, teadmiste omandamise, digitaalse tehnoloogia kasutamise võimaluste kohta kodundushariduses ning heade näidete kasutamine digitaalsete vahendite kasutamisest koolides ja ülikoolides.
  • 14.03.2019 Rahvusvaheline kohtumine Helsingis
    Arutati kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete andmete kogumise meetodeid, et saada tagasisidet selle projekti arengute kohta, töötades e-küsimustikuga. Õppematerjalide ühise malli testimine ja arutamine.