2024 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Anna Broka |
Youth welfare regimes in the era of social investment: exploring the concept and cross-national variations from the perspective of Central Eastern Europe / Noorte heaolurežiimid sotsiaalsete investeeringute ajastul: Mõtestades kontsepti ja riikidevahelisi variatsioone Kesk- ja Ida- Euroopa perspektiivist |
Anu Toots |
2024 |
Sotsioloogia/Sociology |
Marti Taru |
Perspectives on policy support to youth transition to the labour market in two EU countries: the cases of Estonia and Italy / Noorte tööturule ülemineku perspektiiv sotsiaalpoliitika toetuse kontekstis kahes EL riigis: Eesti ja Itaalia juhtumid |
Triin Roosalu |
2024 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Stella Polikarpus |
The Role of Trainers in Designing and Implementing Virtual Simulation-Based Training in Rescue Organisations / Koolitajate roll visiõppe disainimisel ja rakendamisel pääste organisatsioonides |
Margus Pedaste
Ilona Heldal
|
2024 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Maris Juhkam |
Toward competent reading: from fluency to comprehension / Oskuslikuks lugejaks: ladususest mõistmiseni |
Piret Soodla
Mikko Aro
|
2024 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Reeli Liivik |
Meaningful Learning Experiences of Vocational Students: A Vocational Pedagogical Perspective / Kutseõppijate tähenduslikud õpikogemused: kutsepedagoogiline perspektiiv |
Krista Loogma |
2024 |
Audiovisuaalkunstid ja meediauuringud/Audiovisual Arts and Media Studies |
Arko Olesk |
Mediatization of scientists: process, indicators, impact / Teadlaste meediastumine: protsess, indikaatorid, mõju |
Barbi-Jenny Pilvre-Storgard
Anastassia Zabrodskaja
|
2024 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Mikk Granström |
Teachers and students knowledge of learning strategies and how teachers' teach learning strategies in the classroom / Õpetajate ja õpilaste teadmised õpistrateegiatest ja nende õpetamine klassiruumis |
Eve Kikas
Eve Eisenschmidt
|
2024 |
Demograafia/Demography |
Liili Abuladze |
Social Resources and Health Outcomes of Middle-Aged and Older Populations / Kesk- ja vanemaealiste sotsiaalsed ressursid ja tervis |
Luule Sakkeus
Pearl Dykstra
Martin Klesment
|
2024 |
Tervisekäitumine ja heaolu /Health Behaviour and Wellbeing |
Katre Sakala |
Antisocial behaviour and monoamine oxidases / Antisotsiaalne käitumine ja monoamiinide oksüdaasid |
Jaanus Harro |
2024 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Liudmila Zaichenko |
Teachers Agency Through the Morphogenetic Lens: The Case of Russian-medium Schools in Estonia / Õpetajate tegevusvõimekus läbi morfogeneesi prisma: Eesti Vene õppekeelega koolide juhtum |
Krista Loogma
Merli Ümarik
|
2023 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Õnne Uus |
The role of executive functions in school students' self-directed learning / Täidesaatvate funktsioonide roll kooliõpilaste enesejuhitud õppimisel |
Timo Tobias Ley
Terje Väljataga
|
2023 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Piret Oppi |
Teacher leadership – supporting teachers’ collaborative learning in Estonian schools / Õpetaja kui eestvedaja – õpetajate koostöise õppimise toetamiseks Eesti koolides |
Eve Eisenschmidt |
2023 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Reet Kasepalu |
Supporting Teachers During Collaborative Learning Using Mirroring and Guiding Dashboards to Enhance Teacher Withitness / Koostööpõhise õppimise ajal õpetajate toetamine kasutades õpianalüütika peegeldavat ja suunavat töölauda õpetaja teadvustatud sekkumise suurendamiseks |
Timo Tobias Ley
Luis Pablo Prieto Santos
|
2023 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Rina Ronkainen |
Purposeful Teachers in Finland and Estonia / Tähendusliku ja pikaajalise sihiga õpetajad Soomes ja Eestis |
Eve Eisenschmidt
Kirsi Tirri
Elina Kuusisto
|
2023 |
Sotsioloogia/Sociology |
Seth Amofah |
Emerging development cooperation for poverty alleviation: a study of an Estonian NGO in Ghana / Arenev arengukoostöö vaesuse leevendamiseks: Eesti ja Ghana koostööprojektide uuring |
Triin Roosalu |
2023 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Tiina Peterson |
Preschool teachers’ professionalism from Estonian, Finnish, Swedish and Hungarian point of view in the European context / Koolieelsete lasteasutuste õpetajate professionaalsus Euroopa kontekstis Eesti, Soome, Rootsi ja Ungari vaatenurgast |
Marika Veisson
Eeva Hujala
|
2023 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Anne-Mai Näkk |
Primary school teachers’ classroom practices and work motivation as related to students’ learning engagement / Klassiõpetajate juhendamispraktikate ja töömotivatsiooni seos õpilaste õppimisse kaasatusega |
Inge Timoštšuk |
2022 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Ott Lumi |
Eesti demokraatlike institutsioonide jätkusuutlikkuse allikad ja võimalikud kriisifaktorid- tõlgendused järeldemokraatia ja institutsionalismi teooriate prisma läbi / Sources of sustainability of estonian democratic institutions and possible crisis factors– interpretations through the prism of theories of post-democracy and institutionalism |
Georg Sootla
Leif Kalev
|
2022 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Mare Sadam |
Ühiskonna väärtuste murdumine Eesti õpetajate tööelu narratiivides: eluajalooline uurimus / Refraction of Societal values in the Estonian teachers’ work life narratives: a life history research |
Larissa Jõgi
Rain Mikser
|
2022 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Kristel Kotkas |
The meaning of teaching and learning for Estonian clinical nurses after the curriculum reform / Õpetamise ja õppimise tähendus Eesti õenduspraktikas peale õppekavareformi |
Larissa Jõgi
Anja Sinikka Heikkinen
|
2022 |
Psühholoogia/Psychology |
Kristel Kiens |
Applying sport psychology in Estonia: holistic ecological perspective in understanding dual career development and applying acceptance-based approaches when working with student-athletes / Spordipsühholoogia rakendamine Eestis: Terviklik ökoloogiline lähenemine kahese karjääri arendamise mõistmisele ning aktsepteerimisel põhinevate lähenemiste rakendamine õppursportlastega koostöös |
Eve Kikas
Carsten Hvid Larsen
|
2022 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Muhammed Abdulai |
Mobility and Cross-Cultural Interactions of Sub-Saharan African Students in Estonia and Denmark / Sahara-taguse Aafrika tudengid Eestis ja Taanis: õpiränne ja kultuuridevahelised kontaktid |
Triin Roosalu
Brady Wagoner
|
2022 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Koidu Saia |
Interprofessional collaboration in social rehabilitation service for dually involved children in Estonia / Erialadevaheline koostöö lastekaitse- ja justiitssüsteemi hõlmatud laste sotsiaalse rehabilitatsiooniteenuse näitel Eestis |
Karmen Toros
Lauri Leppik
|
2022 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Ruta Petkute |
The Instrumentalisation of Academic Lifeworlds, Knowledge, and Education: Lithuanian Academics’ Responses to the European Higher Education Policy of Curriculum Restructuring / Akadeemilise elu, teadmise ja hariduse instrumentaliseerimine: Leedu akadeemikute reageeringud Euroopa kõrghariduspoliitikale õppekavade ümberkujundamise osas |
Ivor Goodson
Tero Henrik Autio
Rain Mikser
|
2022 |
Infoühiskonna tehnoloogiad/Information Society Technologies |
Kate-Riin Kont |
Possibilities to implement cost accounting in the evaluation of library work processes / Kuluarvestuse rakendamise võimalused raamatukogutöö protsesside hindamisel |
Sirje Virkus |
2022 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Merle Varik |
Empowering Informal Caregivers of People with Dementia Through Support Groups: A Participatory Action Research Study / Dementsusega inimeste omastehooldajate võimestamine tugigruppide abil – osalustegevusuuring |
Marju Medar
Kai Saks
|
2022 |
Sotsioloogia/Sociology |
Eve-Liis Roosmaa |
Adult education and training: a comparative perspective of participation patterns across Europe |
Ellu Saar
Rein Vöörmann
|
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Kati Vinter |
Academic Burnout Among Middle-School Students in Estonia: An Exploration of Coping Mechanisms / Eesti põhikooliõpilaste akadeemiline läbipõlemine: toimetulekumehhanismide analüüs
|
Grete Arro
Paul Christian Seitlinger
|
2021 |
Infoühiskonna tehnoloogiad/Information Society Technologies |
Liia Lauri |
Information Culture and Coping with Information Overload: The Case of Estonian Higher Education Institutions / Infokultuur ja toimetulek info üleküllusega Eesti kõrgkoolide näitel |
Sirje Virkus
Mati Heidmets
|
2021 |
Sotsioloogia/Sociology |
Karin Streimann |
Preventing Mental Health Problems in Elementary Schools: Effectiveness of a Universal Classroom-Based Preventive Intervention (PAX GBG) in Estonia / Vaimse tervise probleemide ennetus algkoolides: universaalse klassis elluviidava ennetava sekkumise (VEPA Käitumisoskuste Mäng) tulemuslikkus Eestis |
Merike Sisask
Karmen Toros
|
2021 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Carlos Ivan Vargas Alvarez del Castillo |
Actor-Network Theory as a Theoretical and Methodological Resource for the Analysis of e-Government Projects: The cases of e-Estonia and e-Residency /
Actor Network Theory kui teoreetiline ja metodoloogiline raamistik e-valitsemise projektide uurimiseks: e-Eesti ja e-residentsuse juhtumid |
Anu Toots |
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Marika Ratnik |
Kunstide rakendamine õpilaste heaolu toetamisel koolis / The use of art in support the well-being of the students at school |
Eha Rüütel |
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Janika Leoste |
Adopting and Sustaining Technological Innovations in Teachers’ Classroom Practices – The Case of Integrating Educational Robots into Math Classes / Tehnoloogiliste innovatsioonide adopteerimine ja säilitamine õpetajate klassiruumi praktikates - õpperobotite matemaatikatundi integreerimise näide |
Mati Heidmets
Timo Tobias Ley
|
2021 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Külliki Tafel-Viia |
Creative Industries and Policy Change: The Cases of European Cities / Loomemajandus ja poliitikamuutus: Euroopa linnade juhtum |
Indrek Ibrus
Tarmo Kalvet
|
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Tiina Tambaum |
Teenaged Tutors Facilitating the Acquisition of e-Skills by Older Learners / Teismelised juhendajatena interneti kasutamisoskuste kujundamisel vanemaealiste sihtgrupis |
Peeter Normak |
2021 |
Sotsioloogia/Sociology |
Peeter Lusmägi |
Täiskasvanute liikumisharrastust mõjutavad tegurid ning kehalise aktiivsuse laiendamise võimalused 50-aastaste ja vanemate eestimaalaste seas / Factors influencing exercising among adults and possibilities of expanding leisure-time physical activity among 50-year-old or older residents of Estonia |
Mati Heidmets
Ellu Saar
|
2021 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Benjamin Klasche |
Dealing with Global Crises: A Processual-Relational Approach to Studying and Governing Wicked Problems / Tegeledes globaalsete kriisidega: protsessuaal-relatsiooniline lähenemine nurjatute probleemide uurimisele ja valitsemisele |
Peeter Selg |
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Stanislav Nemeržitski |
Conditions for Creativity in Estonian School: Teachers’ and Students’ Beliefs about Creativity and Creative School Climate / Tingimused loovuse soodustamiseks Eesti koolis: Õpetajate ja õpilaste uskumused loovuse ja loovust soodustava koolikliima kohta |
Eda Heinla
Eva Hoff
|
2021 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Ingrid Sindi |
Discursive practices of child institutional substitute care. Experience from an ethnographic research in SOS Children`s Village Estonia / Laste institutsionaalse asendushoolduse diskursiivsed praktikad: Etnograafial põhinev uuringukogemus SOS Eesti Lastekülas |
Karmen Toros
Judit Strömpl
|
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Katrin Soika |
Expanding opportunities on the use of concept mapping as an assessment tool in science education / Expanding opportunities on the use of concept mapping as an assessment tool in science education |
Priit Reiska |
2021 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Meidi Sirk |
Kutseõpetajate muutuv professionaalsus / Vocational teachers’ changing professionality |
Krista Loogma |
2021 |
Psühholoogia/Psychology |
Valdar Tammik |
Relationships between dominant structure of word meanings and visual figure discrimination / Seos juhtiva mõistete struktuuri ja visuaalse objektituvastuse vahel |
Aaro Toomela |
2020 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Kersti Kriisk |
Intergovernmental Relations and Territorial Disparities in Access to Local Social Policy Measures: The Case of Estonia / Kohalike sotsiaalpoliitiliste meetmete kättesaadavus lähtuvalt valitsemistasandite vahelistest suhetest ja territoriaalsetest eripäradest: Eesti-sisene uuring |
Lauri Leppik
Renate Minas
|
2020 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Carsten Martin Wulff |
The Influence of the International Courts on New Human Rights Developments – the Example of the Right to be Forgotten / The Influence of the International Courts on New Human Rights Developments – the Example of the Right to be Forgotten |
Mart Susi |
2020 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Pärje Ülavere |
Koolieelsete lasteasutuste pedagoogide ja lastevanemate väärtused ning nende hinnangud väärtuskasvatusele / The values of preschool childcre institutions' educators and parents, and their assessments on values education |
Marika Veisson
Indrek Tart
|
2020 |
Demograafia/Demography |
Mark Gortfelder |
Fertility modernisation in Estonia: An analysis of individual-level data for women born 1850–1899 / Sündimuse nüüdisajastumine Eestis: 1850–1899 sündinud naiste individuaalandmete analüüs |
Allan Puur
Jaak Valge
|
2020 |
Sotsioloogia/Sociology |
Kairit Kall |
Fighting marginalization with innovation: turn to transnational organizing by private sector trade unions in post-2008 Estonia / Innovatsiooniga marginaliseerituse vastu: hargmaise organiseerimismudeli kasutuselevõtt 2008. aasta majanduskriisijärgse Eesti erasektori ametiühingutes |
Triin Roosalu
Nathan Lillie
|
2020 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Katrin Karu |
Üliõpilaste arusaamad õppimisest ülikoolis: andragoogiline vaade / Students' comprehensions of learning at university: the andragogical view |
Larissa Jõgi |
2020 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Airi Mitendorf |
Professional social work narratives in a young, complex neoliberal society / Professionaalsed sotsiaaltöö narratiivid noores, järjest keerulisemas uusliberaalses ühiskonnas |
Ellu Saar
Hans van Ewijk
|
2019 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Madli Vain |
Troublesome Partnership. The Role of Interests and Complementarities in the EU-India Strategic Partnership in 2004-2015 / Probleemne partnerlus. Huvide ja vastastikuse täiendavuse roll Euroopa Liidu ja India strateegilises partnerluses perioodil 2004-2015 |
Mika Aaltola
Jyrki Käkönen
|
2019 |
Psühholoogia/Psychology |
Elina Malleus |
Students’ weather-related knowledge. What supports and impedes its development? / Õpilaste ilmastikualased teadmised ning nende arengut soodustavad ja takistavad tegurid |
Eve Kikas |
2019 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Davide Ticchi |
Slender shadows of youths: A narrative therapy approach to explore life stories about social and self-stigma of chest wall deformities for clinical social work practice / Noorukite kleenukesed varjud: narratiivteraapiline lähenemine elulugude uurimisele rindkere moonutusega seotud sotsiaalse ja enese-stigma kohta rakendamiseks kliinilise sotsiaaltöö praktikas |
Merike Sisask |
2019 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Tanja Dibou |
Youth policy in Estonia: addressing challenges of joined up working in the context of multilevel governance / Noortepoliitika Eestis: toimetulek ühendatud valitsemise väljakutsetega mitmetasandilise valitsemise kontekstis |
Anu Toots |
2019 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Elyna Nevski |
0-3 aastaste laste digimäng ning selle sotsiaalne vahendamine / Young Childrens (0-3 years old) Digital Play and its Social Mediation |
Andra Siibak
Kristi Vinter-Nemvalts
|
2019 |
Sotsioloogia/Sociology |
Rene Mäe |
Avades uusi kultuuripoliitilisi rajajooni tänapäeva Eestis: diskursuseteoreetiline vaade |
Airi-Alina Allaste
Andreas Ventsel
|
2019 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Birgit Vallmüür |
A Theory of Green Police Integrity / Rohelise politseiväärikuse teooria |
Sanja Kutnjak Ivković |
2019 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Kerly Randlane |
The Conceptual Underpinnings and Challenges of the Strategies Guiding Tax Compliance Policies / Maksukuulekuse tagamise strateegiate kontseptuaalne taust ning võimalikud väljakutsed |
Georg Sootla
Triin Lauri
|
2019 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
György András Schöpflin |
Politics, Illusions, Fallacies / Poliitika, illusioonid, eksijäreldused |
Peeter Selg |
2019 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Kaija Kumpas-Lenk |
Implementation of Outcome-Based Education in Estonian Higher Education: The Design of Learning Outcomes Matters / Väljundipõhise õppe rakendamine Eesti kõrghariduses: õpiväljundite disain on oluline |
Eve Eisenschmidt |
2018 |
Psühholoogia/Psychology |
Kristiina Uriko |
Intrapersonal Culture of Motherhood and Its Shape Factors During the First Year of the Child / Intrapersonaalse emaduse kultuuri kujundamine ja sellega seonduvad faktorid lapse esimesel eluaastal |
Jaan Valsiner
Aleksander Pulver
|
2018 |
Sotsioloogia/Sociology |
Martin Aidnik |
A Study Of Utopia in Zygmunt Bauman`s Social Thought: Humanistic Sociology and Citizen`s Income / Uurimus utoopiast Zygmunt Baumani ühiskondlikus mõtlemises: humanistlik sotsioloogia ja kodanikupalk |
Erle Rikmann
Michael Hviid Jacobsen
|
2018 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Karin Hanga |
Developing an Initial Social Rehabilitation Needs Assessment Procedure and the Scope of Rehabilitation Services for Persons with Disabilities in Estonia / Puuetega inimeste sotsiaalse rehabilitatsiooni vajaduse eelhindamise ja rehabilitatsiooniteenuste sisu kujundamine Eestis
|
Lauri Leppik
Diana M. DiNitto
|
2018 |
Psühholoogia/Psychology |
Kaja Mädamürk |
Developmental Trajectories of Math Skills in Relation to Cognitive and Motivational Factors / Matemaatikaoskuste arenguprofiilid seoses kognitiivsete ja motivatsiooniliste näitajatega |
Eve Kikas
Anu Palu
|
2018 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Lauraliisa Mark
|
Depressive Feelings and Suicidal Ideation Among Estonian Adolescents and Associations with Selected Risk Behaviours / Eesti noorukite depressiivsed ja suitsidaalsed mõtted ja depressiivsete ning suitsidaalsete mõtete seos valitud riskikäitumistega |
Airi Värnik
Merike Sisask
|
2017 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Milvi Martina Piir |
Ajalookasvatus: subjektiivne ajataju, väärtused, metodoloogia / Methodology of a Value-oriented Approach to History Education According to Subjective Perception of Time |
Tiiu Kuurme
Maria Tilk
|
2017 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Heiki Haljasorg |
Ajaloo õppeaine eesti õppekeelega üldhariduskoolide õpetamise plaanis, õppekavades ja aineprogrammides 1874-2016. Ajaloolis-analüütiline käsitlus / Content Dominants of the History Subject in Estonian National Curricula for General Comprehensive Schools in 1874-2016. A Historical-Analytical Overview |
Urve Läänemets |
2017 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Maire Tuul |
Lasteaiaõpetajate arusaamad õppekavadest ja laste õppimisest ning hinnang õpetaja pedagoogilisele tegevusele lapsekeskse kasvatuse kontekstis / Preschool teachers' Views on Curricula and Children's Learning and the Assessment of the Teachers' Teaching Activity in the Context of Child-Centred Education |
Aino Ugaste |
2017 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Emilia Barbara Pawłusz |
In Search of an Estonian Identity: (Formal and Informal) Mechanisms of Identity Construction in Estonia. The Role of Songfestivals, Popular Music and Nation Branding / Eesti identiteedi otsinguil: (formaalsed ja mitteformaalsed) identiteedi konstrueerimise mehhanismid Eestis. Laulupidude, popmuusika ja rahvuseturundamise roll |
Abel Polese |
2017 |
Demograafia/Demography |
Anne Herm |
Living arrangements and mortality of older adults: Evidence from the Belgian population registers at the turn of the 21st century / Eakate leibkonnaseis ja suremus: Belgia rahvastikuregistri andmetel 21. sajandi alguses |
Allan Puur
Michel Poulain
|
2017 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Oleksandra Seliverstova |
The role of consumer culture in the formation of national identity in the post-Soviet region. Evidence from Estonia and Ukraine /Tarbijakultuuri osa rahvuslikes liikumistes ja postsovetlikus piirkonnas rahvusidentiteedi kujundamisel. Tõendusmaterjal Eesti ja Ukraina näidetel |
Raivo Vetik
Airi-Alina Allaste
|
2017 |
Sotsioloogia/Sociology |
Laur Lilleoja |
The Internal and External Validity of the Theory of Basic Human Values /Alusväärtuste teooria paikapidavus |
Indrek Tart |
2017 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Tõnis Saarts |
The Sociological Approach in Party System Analysis: The Baltic States in the Central and Eastern European Context / Sotsioloogiline lähenemine erakonnasüsteemide analüüsil: Balti riigid Kesk- ja Ida-Euroopa kontekstis |
Leif Kalev |
2017 |
Demograafia/Demography |
Hannaliis Jaadla |
Mortality in the Lutheran population of Tartu at the end of the 19th century / Suremus Tartu linna luteriusulises rahvastikus 19. sajandi lõpul |
Allan Puur
Martin Klesment
|
2016 |
Info- ja kommunikatsiooni-teadused/Information and Communication Science |
Päivi Tampere |
Stakeholders as Crisis Communicators - Flow of Communication Power from Organizations to Publics / Sidusrühmad kriisikommunikeerijatena - kommunikatsioonivõimu liikumine organisatsioonidelt huvigruppidele |
Kaja Tampere |
2016 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Martin Sillaots |
Creating the Flow: The Gamification of Higher Education Courses / Kulgemise kogemuse tekitamine mängustades kõrgkooli kursusi |
Mauri Kaipainen
Kai Pata
|
2016 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Priit Suve |
Conceptual Problems in Understanding Changes of the Police in a Complex and Interdependent Task Environment / Politsei kui institutsiooni arengu mõtestamise kontseptuaalsed probleemid keerustuvas vastastiksõltuvas keskkonnas |
Georg Sootla
Peeter Selg
|
2016 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Anna-Liisa Jõgi |
The Role of Motivation in Learning Math During Primary School / Motivatsiooni roll algklasside õpilaste matemaatikateadmiste arengus |
Eve Kikas
Marja-Kristiina Lerkkanen |
2016 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Andry Kikkull |
Didactic and Organizational Conditions for Forming Students' Applicability of Knowledge Through Integrating Craft and Sciences in Compulsory School / Didaktilised ja organisatoorsed tingimused õpilaste teadmiste praktikasse rakendamise tõhustamiseks tööõpetuse ja reaalainete lõimingu kaudu põhikoolis |
Leida Talts |
2016 |
Demograafia/Demography |
Leen Rahnu |
Partnership Dynamics in Second Half of the 20th Century: Evidence from Estonia and Other GGS Countries of Europe / Koosellumuse dünaamika 20. sajandi teisel poolel: tulemusi Eestist ja teistest GGS-uuringu maadest Euroopas |
Allan Puur
Luule Sakkeus
|
2016 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Matthew Crandall |
Living in Russia’s Shadow: Small State Strategies to Soft Security Threats / Elades Venemaa varjus: väikeriikide pehmete julgeolekuohtude strateegia |
Jyrki Käkönen |
2016 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Merilyn Meristo |
Personal and Contextual Factors Shaping Novice Teachers’ Early Professional Career / Algaja õpetaja karjääri algust kujundavad faktorid |
Eve Eisenschmidt
Erika Löfström
|
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Mart Soobik |
Innovative Trends in Technology Education. Teachersʼ and Studentsʼ Assessments of Technology Education in Estonian Basic Schools / Innovaatilised trendid tehnoloogiaõpetuses. Eesti põhikooli õpetajate ja õpilaste hinnangud tehnoloogiaõpetusele |
Leida Talts |
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Anne Roosipõld |
Professionaliseerumine ja õppimise muutused kaasaegses ühiskonnas peakoka ameti näitel / Professionalisation and Changes of Learning in Contemporary Society: the Case of Chefs |
Krista Loogma |
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Maria Erss |
The Politics of Teacher Autonomy in Estonia, Germany, and Finland / Õpetaja autonoomia poliitika Eestis, Saksamaal ja Soomes |
Tero Henrik Autio
Veronika Kalmus
|
2015 |
Sotsioloogia/Sociology |
Kadri Aavik |
Intersectional Disadvantage and Privilege in the Estonian Labour Market: an Analysis of Work Narratives of Russian-Speaking Women and Estonian Men / Intersektsionaalne marginaliseeritus ja privilegeeritus Eesti tööturul: venekeelsete naisete ja eesti meeste töönarratiivide analüüs |
Triin Roosalu
Leeni Hansson
Andrew Whelan
Andrea Petö |
2015 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Rene Toomse |
Defending Estonia in Peace and War. Retaining a Small State Near Aggressive Neighbor by Utilizing Unconventional Strategies / Kaitstes Eestit rahus ja sõjas. Väikeriigi julgeoleku tagamisest agressiivse naaberriigi läheduses, kasutades mittekonventsionaalseid strateegiaid |
Jyrki Käkönen |
2015 |
Info- ja kommunikatsiooni-teadused/Information and Communication Science |
Juan Daniel Machin Mastromatteo |
The Mutual Shaping of Social Media, Learning Experiences, and Literacies / Sotsiaalmeedia, õpikogemuste ja kirjaoskuste vastastikune mõju |
Sirje Virkus |
2015 |
Sotsioloogia/Sociology |
Meril Ümarik |
Adopting Reform Policies in Vocational Education and Training: the Case of Post-Soviet Estonia / Kutseharidusreformi poliitikate omaksvõtt postsovetlikus Eestis |
Krista Loogma
Mikko Kari Lagerspetz
|
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Ene Varik-Maasik |
Erineva sotsiaalse tagapõhjaga Eesti noorte kirjaoskus / Literacy Skills of Young Adults from Different Social Backgrounds in Estonia |
Rain Mikser |
2015 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Sergei Ivanov |
Sümboolne võim Eesti etnopoliitikas mitte-eestlaste riigivalitsemises esindatuse näitel / Symbolic Power in the Ethnic Policy of Estonia and the Representation of non-Estonians in the State Governance |
Raivo Vetik
Mati Heidmets
|
2015 |
Sotsioloogia/Sociology |
Katrin Tiidenberg |
Image Sharing, Self-Making and Significant Relationship: Understanding Selfie-Practices / Piltide jagamine, identiteediloome ja tähenduslikud suhted – kuidas mõista selfipraktikaid |
Airi-Alina Allaste
Nancy Baym |
2015 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Triin Lauri |
Governing the School Choice: from Market Mechanisms to Equity Enabling Configurations / Koolivaliku valitsemine - turuloogikast hariduslikku ebavõrdsust ohjeldavate konfiguratsioonideni |
Anu Toots
Kaire Põder
|
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Indrek Kaldo |
University Students’ View of Mathematics in Estonia / Üliõpilaste arvamused matemaatikast ja selle õpetamisest Eestis |
Priit Reiska
Markku Sakari Hannula |
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Meelis Stamm |
Kehaehituse ja mänguedukuse terviklik seostatud hindamine võistlustel võrkpallipoistel vanuses 13–15 aastat / Integrated Assessment of Body Build and Proficiency in the Game in Male Volleyballers Aged 13–15 Years |
Raini Stamm
Lennart Raudsepp
|
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Imbi Henno |
Loodusteaduste õppimisest ja õpetamisest Eesti koolides rahvusvaheliste võrdlusuuringute taustal / Science Learning and Teaching in Estonian Schools Behind International Comparative Studies |
Priit Reiska
Viive-Riina Ruus
|
2015 |
Demograafia/Demography |
Peeter Värnik |
Mortality from External Causes, Particularly Suicides, in European Countries: Trends, Socio-Demographic Factors and Measurement Issues / Välispõhjustest tingitud suremus Euroopa riikides: trendid, sotsiaaldemograafilised faktorid ja mõõtmisprobleemid |
Luule Sakkeus
Ian Rockett |
2015 |
Info- ja kommunikatsiooni-teadused/Information and Communication Science |
Anne Uukkivi |
Infoteaduse eriala koolituse kaasajastamine kultuuridevahelise kommunikatsiooni kaudu / Modernization of Library and Information Science Education through the Intercultural Communication |
Sirje Virkus |
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Marit Koit |
Muusikateadvus, muusikakäitumine ning noortekultuur kui koolinoorte elustiili väljendavad ja kujundavad tegurid / Music-Consciousness, Music-Behaviour and Youth Culture as Expressive and Formative Factors in the Lifestyle of School Youth |
Airi Liimets |
2015 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Edna Vahter |
Looking for Possibilities to Improve the Visual Art Teaching in Primary School / Otsides võimalusi kunstiõppe täiustamiseks põhikooli I astmes |
Katrin Poom-Valickis
Samuel Mathews |
2014 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Merle Kaldjärv |
Riigieksamikirjandite argumentatsiooni uuring / The Argumentation Research of State Examination Compositions |
Haldur Õim |
2014 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Katrin Kalamees-Ruubel |
Eesti keele ja kirjandusõpetuse roll eesti õppekeelega üldhariduskooli õppekavas 1917-2014. Ajaloolis-analüütiline käsitlus / The Role of Estonian and Literature in the Curricula for General Comprehensive Schools (with Instruction in Estonian) in 1917-2014. Historical-Analytical Approach |
Leida Talts
Urve Läänemets
|
2014 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Mari-Liis Jakobson |
Citizenship in Transformation: Political Agency in the Context of Migrant Transnationalism / Muutuv kodakondsus: poliitilise subjektsuse teisenemine rändelise hargmaisumise kontekstis |
Rein Ruutsoo |
2014 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Helin Puksand |
Teismeliste lugemisoskuse mõjutegurid / Impact Factors of Adolescent Reading Literacy |
Krista Kerge |
2014 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Silvi Suur |
Õpetajate, direktorite ja lastevanemate hinnangud koostööle koolieelses lasteasutuses / Teacher-Principal-Parent Opinions about Cooperation in a Pre-School Child Care Institution |
Marika Veisson |
2014 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Ilona-Evelyn Rannala |
Dialoogi olulisusest töös riskikäitumisega noortega. Alaealiste komisjonide näitel / About Significance of Dialogue in Work with Risk Behaving Youth: Based on Example of Juvenile Committees |
Anne Tiko
Karmen Toros
|
2014 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Jing Wu |
European Older Adults’ Well-Being and Suicide in the Societal and Family Context / Euroopa vanemaealiste heaolu ja suitsiidi fenomen ühiskonna ja perekonna kontekstis |
Airi Värnik
Kairi Kasearu
|
2013 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Ülle Kasepalu |
Vananemine Eestis: eakate toimetulek ja põlvkondade koostoime / Aging in Estonia: Coping of the Elderly and The Reciprocal Effect of Generations |
Taimi Tulva |
2013 |
Sotsioloogia/Sociology |
Maarja Kobin |
Drinking Culture Among Young Estonian Adults: Perceptions of the 'Limit' and Mechanisms to Stay 'Within-Limits' / Alkoholikultuur noorte täiskasvanute seas Eestis: tajud 'piirist' ja mehhanismid 'piiridesse jäämiseks' |
Airi-Alina Allaste
Betsy Thom |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Mart Laanpere |
Pedagogy-driven Design of Virtual Learning Environments / Pedagoogikast lähtuv virtuaalsete õpikeskkondade arendus |
Brian Hudson |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Maiki Udam |
Meeting State, Market and Academic Concerns: Challenge for External Quality Assurance of Higher Education Institutions. Estonian Case / Riigi, turu ja akadeemilise kogukonna ootused kõrgkoolidele: väljakutse institutsionaalsele välishindamisele. Eesti näide |
Mati Heidmets |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Inge Raudsepp |
Riho Pätsi fenomen eesti muusikapedagoogikas / The Phenomenon of Riho Päts in Estonian Music Pedagogy |
Maie Vikat |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Vladimir Tomberg |
Learning Flow Management and Teacher Control in Online Personal Learning Environments / Õpivoogude haldus ja õpetaja otsustusõigus veebipõhistes personaalsetes õpikeskkondades |
Peeter Normak |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Kairit Tammets |
Learning and knowledge building practices for teachers' professional development in an extended professional community |
Kai Pata |
2013 |
Sotsioloogia/Sociology |
Kristina Lindemann |
Structural Integration of Young Russian-speakers in Post-Soviet Contexts: Educational Attainment and Transition to the Labour Market / Venekeelsete noorte struktuurne integratsioon postsovetlikes kontekstides: hariduse omandamine ja tööturule sisenemine |
Ellu Saar |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Monica Sakk |
Õpilaste, lapsevanemate ning õpetajate hinnangud õpilase toimetulekule kooli kontekstis eesti ja vene õppekeelega koolide põhikooli II astmes/ Students, Parents, and Teachers' Evaluations of Students' Coping in the School Context at Stage II of Estonian-medium and Russian-medium Basic School |
Marika Veisson |
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Marit Mõistlik-Tamm |
Teraapilisest lähenemisest muusikaõpetuses: muusikatund kui heaolu ja elukestva muusikaharrastuse allikas / Therapeutic Approach to Music Education: Music Lesson as a Source for Wellbeing and Lifelong Involvement with Music |
Eha Rüütel
Tiina Selke
|
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Vaike Kiik-Salupere |
Performance Preparation and Coping with Performance Anxiety in the Vocal Pedagogy of Classical Singers / Esinemisteks valmistumine ja esinemisärevusega toimetulek klassikaliste lauljate vokaalpedagoogikas |
Jaan Ross
Maie Vikat
|
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Tiiu Ernits |
Muusikaõppekirjandus ja laulmisõpetus saksa õppekeelega koolides Eestis aastatel 1860–1914 / Music Education Literature and Teaching of Singing in Schools with German as the Language of Instruction in Estonia 1860–1914 |
Airi Liimets
Maris Kirme
|
2013 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Kristi Vinter |
Digitaalse ekraanimeedia tarbimine 5–7-aastaste laste seas ja selle sotsiaalne vahendamine Eestis. Pedagoogiline vaatekoht / Social Mediation of Digital Screen Media Consumption Among 5-7 Year Old Estonian Children: a Pedagogical View |
Leida Talts
Veronika Kalmus
Andra Siibak
|
2012 |
Sotsioloogia/Sociology |
Marion Pajumets |
Post-Socialist Masculinities, Identity Work, and Social Change: An Analysis of Discursive (Re)Constructions of Gender Identity in Novel Social Situations / Postsotsialistlikud maskuliinsused, identiteeditöö ja ühiskondlik muutus: uurimus sooidentiteedi diskursiivsest taastootmisest uudsetes olukordades |
Leeni Hansson
Jeff Hearn |
2012 |
Psühholoogia/Psychology |
Kirill Maslov |
Seeing the Blindness: Body and History in Dialogical Relation / Pimedate nägemine kultuuris: keha ja ajaloo dialoogiline suhe |
Jaan Valsiner |
2012 |
Sotsioloogia/Sociology |
Triin Roosalu |
Taking Care of Children and Work in Estonian Society: Running Out of Post-Socialist Time? / Kuidas hoitakse Eestis lapsi ja töid: ikka veel hädas postsotsialistliku ajaga? |
Ellu Saar |
2012 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Andriy Yur'yev |
Dimension-Specific Impact of Social Exclusion on Suicide Mortality in Europe / Sotsiaalse tõrjutuse dimensiooni-spetsiifiline mõju suitsiidisuremusele Euroopas |
Airi Värnik
Lauri Leppik
|
2011 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Karmen Toros |
Assessment of Child Well-Being: Child Protection Practice in Estonia / Lapse heaolu hindamisest Eesti lastekaitsetöö praktikas |
Taimi Tulva
Michael C. LaSala |
2011 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Tuire Jankko |
Vuoden 2004 perusopetuksen tavoitteiden määrittyminen hallinnon tapahtumaketjussa Suomessa vuosina 1993–2004. Tavoitteiden arvosisältö ja ymmärrettävyys / Põhiõppe eesmärkide määratlemine 2004. aastal haldustegevuste sündmuste ahelas aastatel 1993–2004 Soomes. Eesmärkide väärtussisu ja mõistetavus |
Seppo Saari |
2011 |
Sotsioloogia/Sociology |
Margarita Kazjulja |
Social Network and Education as Resources for Agency Formation on the Estonian Post-Socialist Labour Market / Sotsiaalne võrgustik ja haridus kui ressursid agentsuse kujunemiseks post-sotsialistliku Eesti tööturul |
Ellu Saar |
2011 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Peeter Selg |
An Outline for a Theory of Political Semiotics/ Visand poliitilise semiootika teooriale |
Rein Ruutsoo
Risto Kalevi Heiskala |
2011 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Jarkko Vilkkilä |
Curriculum, Capitalism, and Cognitive Science: a History of the Present/ Õppekava, kapitalism ja kognitiivsed teaduslikud uuringud: tänapäeva ajalugu |
Tero Henrik Autio |
2011 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Inge Timoštšuk |
Õpetajaks õppivate üliõpilaste kutseidentiteet / Student Teacher’s Professional Identity |
Aino Ugaste |
2011 |
Riigi- ja poliitikateadused/Government and Politics |
Gerli Nimmerfeldt |
Identificational Integration: Conceptualisation and Operationalisation on the Example of Second Generation Russians in Estonia / Identiteedilise integratsiooni mõtestamine ja mõõtmine teise põlvkonna Eesti venelaste näitel |
Raivo Vetik |
2011 |
Psühholoogia/Psychology |
Eva-Maria Kangro |
Manifestation of Impulsive Behaviour: The Role of Contextual Demands and Reflective Competence / Situatsioonitingimuste ja enesereflektsioonitaseme roll impulsiivsuse avaldumisel |
Aleksander Pulver |
2011 |
Sotsioloogia/Sociology |
Raili Nugin |
Coming of Age in Transition: Some Self-Reflexive Social Portraits of the 1970s Cohort / Kasvamine pöördeajal: mõned 1970tel sündinute sotsiaalsed portreed |
Aili Aarelaid
Tarja Tolonen |
2011 |
Riigi- ja poliitikateaadused/Government and Politics |
Janika Bachmann |
Sustainability of the Japanese Retirement System in the Context of Pension Age Population Labour Force Participation / Jaapani pensionisüsteemi jätkusuutlikkus pensioniealise elanikkonna tööjõus osalemise kontekstis |
Anu Toots |
2011 |
Sotsioloogia/Sociology |
Merike Sisask |
The Social Construction and Subjective Meaning of Attempted Suicide / Suitsiidikatse sotsiaalne konstruktsioon ja subjektiivne tähendus |
Airi Värnik
Mikko Kari Lagerspetz
|
2011 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Tiia Õun |
Koolieelse lasteasutuse kvaliteet lapsekeskse kasvatuse aspektist / The Quality of Preschool from the Aspect of Child-centered Education |
Aino Ugaste |
2010 |
Demograafia/Demography |
Martin Klesment |
Fertility Development in Estonia During the Second Half of the XX Century: The Economic Context and its Implications / Eesti sündimusareng XX sajandi teisel poolel: majanduslik taust ja selle mõju |
Allan Puur
Jaak Valge
|
2010 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Katrin Aava |
Eesti haridusdiskursuse analüüs / The Analysis of Estonian Educational Discourse |
Martin Ehala |
2010 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Airi Kukk |
Õppekava eesmärkide saavutamine üleminekul lasteasutusest kooli ning I kooliastmes õpetajate hinnanguil/ / Meeting the Objectives of the Curriculum in the Transfer from a Pre- School Institution into School and at the First Stage at School According to the Assessments of Teachers |
Leida Talts |
2010 |
Sotsiaaltöö/Social Work |
Anu Leppiman |
Argielamusi. Laagri- ja elamuspõhine argipäevade pereteenus sotsiaalse kogemuse tootjana / Arjen elämyksiä – Leiri- ja elämyspohjanein Arkipäivät-perhepalvelu sosiaalisen kokemuksen tuottajana |
Taimi Tulva
Anneli Pohjola
Soili Keskinen |
2010 |
Kasvatusteadused/Educational Sciences |
Janne Pukk |
Kõrghariduse kvaliteet ja kvaliteedimõjurid / Quality of Higher Education and the Factors Affecting the Quality of Higher Education |
Mati Heidmets
Hasso Kukemelk
|
2010 |
Sotsioloogia/Sociology |
Liis Ojamäe |
Making Choices in the Housing Market: Social Construction of Housing Value. The Case of New Suburban Housing / Valikute kujunemine eluasemeturul: eluaseme väärtuse sotsiaalne konstrueerimine. Eeslinna uuselamupiirkonna näitel |
Katrin Paadam |