Läbi aastate oleme tunnetanud, et 7.-9. klassi vanusegrupp vajab teistsugust lähenemist ja rohkem tähelepanu, et säilitada ja kasvatada sisemist õpimotivatsiooni ning koolirõõmu, mis kipub selles vanusegrupis langem . Õppeaastal 2018/2019 võtsime vastu otsuse luua eraldi õppekeskkonnas asuv kooliosa sellele vanusegrupile, tuginedes enesemääramisteooriale, mis ütleb, et inimesel on kolm peamist vajadust - kuuluvus, kompetentsus ja autonoomsus. Toetades nende vajaduste rahuldamist teistmoodi päevakava, väljakutsete ja praktikumide kaudu, kujundame noorte õpimotivatsiooni ning  muuhulgas on see võimalus toetada murdeealise arengut motiveeritud ja ennastjuhtivaks õppijaks. 

Tõsisema arendustegevusega alustasime 2019. a jaanuaris. Viisime läbi ajurünnakud ja arutelud kõigi huvigruppidega (õpetajad, õpilased, lapsevanemad). Veendusime muudatusotsuse vajalikkuses ja asusime tegelema selle sisulise planeerimisega. Planeerisime 8. klassi loovtöö asemele kogu vanusegruppi hõlmavad väljakutsed, mida õpilased ise valivad, planeerivad, teostavad ja lõpuks nende õnnestumist analüüsivad. Väljakutsetega toimetulekku toetamiseks muutsime klassid väiksemateks tiimideks, mida juhib tiimijuht, kes kasutab õpilaste juhendamisel coachiva suhtlemise tehnikaid. Coachiva suhtlemise juurutamiseks läbisid õpetajad koolituse, mida tänaseni (ka edaspidi) toetavad supervisioonid. Muutsime päevakava, tuues sisse rohkem paaristunde, mis omakorda võimaldas tekitada pikad vahetunnid väljakutsetega tegelemiseks ning  muuks iseseisvaks koolitööks. Selle muudatuse tulemusnäitajate analüüsi toetamiseks kandideerisime Tulevikukooli programmi ning saime võimaluse selles osaleda.

Tulevikukooli programmi raames mõtlesime plaanitavat veelgi sügavamalt läbi. Eneseanalüüsi oskuse arendamise toetamiseks suunasime õpilasi erinevate küsimustike kaudu ennast analüüsima.