Tulevikukooli programmi eesmärk Muraste Koolis: soovime luua hindamissüsteemi üldpädevuste omandamise fikseerimiseks. 

Eesmärgi saavutamiseks tehtud tegevused:  

ÕPILASED
  • Suhtlemis-, enesemääratlus- ja õpioskuste testimine EIS-keskkonnas kevadel ja sügisel. (2., 3., 4., 6. klassid)
  • Samm-sammult 1. aasta programmi läbimine (1.–6. klass)
ÕPETAJAD
  • Kõik õpetajad olid protsessi kaasatud – nelja fookusesse võetava üldpädevuse valimine (enesemääratlus-, suhtlus-, õpi- ja ettevõtlikkuspädevus), edasise arengutee planeerimine jne.
  • Põhikohaga õpetajad külastasid kolme kooli, fikseerisid oma vaatluskogemused ning vahendasid parimaid kogemusi kolleegidele.
  • Kõik õpetajad vaatlesid kolleegide tunde.
  • Kõik õpetajad osalesid E. Kikase üldpädevuste arendamisvõimaluste koolitusel.
DREAM TEAM (VEDAV MEESKOND)
  • Teema fookuses hoidmine läbi iganeljapäevaste koostöökoosolekute, K. Slabina teemakoosolekute ja juhtgrupi koostöö.
  • Õpetajate koolikülastuste korraldamine ja koolivälise asendaja leidmine külastuste ajaks.
  • A. Hinn retsenseeris E. Kikase meeskonna loodud "Arvutipõhise hindamisvahendi õpi-, suhtlus- ja enesemääratluspädevuse hindamiseks põhikooli I ja II kooliastmes" juhendmaterjali.

Saavutatud tulemused: 

  • Teadmised ja teadlikkus erinevatest pädevustest ja nende arendamisest on tõusnud.
  • Kooli arengukavasse on fookuspädevused ja edasine arenguplaan sisse kirjutatud.
  • Projektõpe on rohkem läbi mõeldud ja fookuspädevused saavad tagasisidestatud

Tõendid: Mis tõendusmaterjalid, andmed näitavad tulemuse saavutamist õpilase, õpetaja ja juhtkonna tasandil?

  • 4 üldpädevust, millele keskendume, on arengukavas kirjas
  • Valitud arengutee on kooli arengukavas kirjas
  • 28. mail algavaks projektõppe perioodiks on valmis üldpädevuste hindamise mudel
  • Augustis viib A. Hinn läbi õpilaste testimiste tulemuste interpreeteerimise koolituse.
  • Jätkame õpilaste testimisega.

Põhjendatud hinnang saavutatule: Me oleme ära teinud suure, nii vaimset kui füüsilist pingutust nõudva töö.

  • Plaanid on selged, millega ja kuidas järgmis(t)el õppeaasta(te)l edasi läheme.
  • Koolide külastused ja kogemuse jagamine andsid palju mõtteid nii oma töö kui kooliarenduse suhtes.
  • Valge tahvel õpetajate toas.

Tugevused: 

  • Meil on nii vedav tiim kui kogu kooli meeskond astumas üsna ühte sammu.

Parendusvaldkonnad:

  • Õpetajad vajavad omavahelise koostöö jaoks aega, ühiste koosolekute ajal seda teha ei saa.
  • Kui paljusid asju korraga muuta, hakkab kvaliteet kannatama.