Projekti eesmärk oli Tallinna Rahumäe Põhikooli ja Tallinna Ülikooli koostöös edendada ühte valdkonda õppeaasta vältel, mis vajas strateegilist juhtimist. Otsustasime rakendada kujundavat hindamist ehk õppimist toetavat hindamist erinevates klassides ja õppeainetes, et toetada õppijate enesejuhitavuse ja analüüsioskuse arendamist. Projektiaasta lõpuks soovisime näha ennastjuhtivamat õppijat, kes teab mida ja milleks ta õpib, ja on sellist õppimise planeerimist praktiseerinud.

Rahumäe kooli tuumiktiim koosnes viiest erineva ainevaldkonna (matemaatika, inglise keel, arvutiõpetus, kehaline kasvatus) ja vanuseastme (3.–9. klass) õpetajast, sest projekti üks eesmärk oli tõestada, et õppimist toetavat hindamist saab rakendada igas vanuseastmes ja õppeaines. Seejärel uuriti antud teema kohta iseseisvalt ning tuumiktiimi õpetaja hakkas erinevaid õppimist toetavaid õppemeetodeid (eesmärkide seadmine, valikute paljusus, õppija vastutuse suurenemine, edasiside jne) vastavalt vanuseastmele ja ainespetsiifikale oma õppetöös katsetama.

Igal nädalal toimusid tuumiktiimi kohtumised, et jagada enda eduelamusi ning küsida nõu. Külastati ka teineteise tunde ning teisi õppijat toetavat hindamist rakendavaid koole. Jooksvad hinded asendati kriteeriumipõhise tagasisidega ning senisest enam pandi rõhku eesmärgistamisele ning selgitustele, miks antud teadmist või oskust õppijal vaja on ning kuidas see talle kasulik on. Loodi väljundipõhised töökavad, kus iga trimester algab eesmärkide seadmisega ja lõppeb enesehinnangulehtede täitmisega. Projekti eesmärkidest teavitati ka lapsevanemaid. Õppijat toetava hindamise küsitlus viidi läbi kogu kollektiivi hulgas ning sellele järgnes kogemuste vahetus ja lühikoolitus tervele koolimeeskonnale.

Projekti tulemusel valmisid õpitulemustel põhinevad tööplaanid, kuhu on jäetud ruumi tagasisidestamiseks. Õpilasi kaasati senisest veelgi enam erinevatesse õppetöö osadesse, näiteks hindamiskriteeriumite loomisesse. Samuti võeti kasutusele õppimist toetava hindamise eKooli blokk. Projektis osalevatest õppijatest said valdavalt teadlikumad õppijad, sest nad enamasti oskasid oma õppeprotsessi ja õpitulemusi aasta lõpus teadlikumalt analüüsida kui õppeaasta alguses.

Projekti õnnestumisele aitas kaasa see, et kord kuus saadi kokku kogu Tulevikukooli projekti tiimiga roteeruvalt erinevates koolides. Kuna kolmel koolil neljast oli suhteliselt sarnane arendusteema, siis oli hea omavahel kogemusi vahetada.

Edasiste sammudena lähevad meie koolis hindeta õppimisele üle algklassid (1.–3. klass), sest projekt näitas, et õppimist toetava hindamisega on mõistlik alustada kohe algusest. Kuid plaanis on õppimist toetavat hindamist suuremal määral rakendada igas kooliastmes. Vanad õpilaspäevikud asendatakse uutega, kus õppijale on jäetud ruumi tagasiside ja nädala kokkuvõtete tegemiseks. Uude hindamisjuhendisse on lisatud õppimist toetava hindamise osa ning õpetajaid julgustatakse tagasiside andmiseks senisest aktiivsemalt kasutusele võtma õppimist toetava hindamise eKooli blokki.