Tallinna 32. Keskkooli tunnuslause on: "Õppimine teeb õnnele teed, kool kingib kaardi ja kompassi".

Soovime, et meie kooli lõpetanud õpilasest on kujunenud ennastjuhtiv noor inimene, kes oskab jälgida ja planeerida oma õppimisprotsessi, valida ja kasutada erinevaid talle sobivaid õpistrateegiaid, teha koostööd, säilitada õpimotivatsiooni ning vastutada oma õppimise eest. 2017. aastal alustasime Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskuse abil oma teekonda soovitud eesmärgi poole. 2018. aasta kevadeks seadsime eesmärgiks õpetajate teadlikkuse kasvu erinevatest õpistrateegiatest ning nende mõjust õppeprotsessile ning õpioskuste suurenenud pagasi ja esmased eneseanalüüsioskused algklasside õpilastel.

Mida jõudsime teha aasta jooksul? Töötasime välja ja võtsime kasutusele õpilaste eneseanalüüsivihikud (2.–4. klass); koostöös Tallinna Ülikooliga toimusid koolitused ja seminarid klassiõpetajatele; tundides katsetati erinevaid õpioskusi arendavaid metoodikaid; heade ideede ja kogemuste jagamiseks külastati kolleegide tunde; õpilased sooritasid õpioskuste testid sügisel (projekti alguses) ja kevadel (projekti lõpus).

Tänu projektis osalemisele planeerivad klassiõpetajad teadlikumalt õpioskusi arendavaid tegevusi oma tundidesse ning oma õppimise analüüsimine on õpilastele muutunud tavapäraseks osaks õppeprotsessis. Projektis osalemine andis stardi vajalike muudatuste sisseviimiseks. Tallinna Ülikool oli toeks väga mitmel tasandil – muudatuste vajaduste väljaselgitamisel, muudatuste läbiviimiseks vajalike teadmiste saamisel (nii juhtkonna kui õpetajaskonna puhul), tegevuste planeerimisel ja analüüsimisel. Tänu ülikooli mitmekülgsele toele sai võimalikuks muutuste jätkusuutlikkus.

Mis ootab meid järgmistel aastatel? Õpioskuste arendamine algas aastase projekti raames n-ö katsetuse meetodil. Tänaseks on projektist välja kasvanud eesmärgid ja tegevused kirjutatud kooli uude arengukavva. Õpioskuste arendamine, mis sai alguse algklassidest, liigub põhikooli ja gümnaasiumi. Õpetajaid kaasame senisest enam otsustusprotsessi ja tegevusplaanide koostamisse. Ainesektsioonidega jagame ühist vastutust – aineõpetajad töötavad ühiselt välja õpilaste eneseanalüüsivahendid. Jätkub õpetajate kompetentsuse tõstmine õpioskuste arendamisel ning siinkohal loodame jätkuvale koostööle Tallinna Ülikooliga. Jätkame koolisiseselt heade kogemuste jagamist praktiliste töötubadega kolleegilt kolleegile. Planeerime viia sisse ühistööaja õpetajate regulaarseteks kohtumisteks. Kaasame ühiste eesmärkide poole liikumisse lapsevanemad. Õpioskuste arendamise teemal hakkavad toimuma haridustehnoloogi ja õpetajate lühikesed videoloengud. Õpioskuste arendamisse kaasatakse kogu kool. Soovime jõuda selleni, et valdav osa õpetajatest kasutab tundides õpioskuste arengut toetavaid metoodikaid, õpilasi suunatakse õppimist analüüsima ning rakendatakse õppimist toetavat hindamist. Koostöös ülikooliga soovime koguda teaduspõhiseid andmeid ning neid analüüsides ja neile toetudes planeerida edasisi samme.