Kadrioru Saksa Gümnaasiumi Tulevikukooli programmis osalev meeskond võttis endale ülesandeks uuendada põhikooli loovtööde koostamise, hindamise ja kaitsmise protsessi. Ülesande püstitasime lähtuvalt õpetajate tagasisidest, mille kohaselt oli loovtööde protsessis erinevaid korralduslikke puudujääke, alusdokumendid (näiteks loovtööde koostamise juhend) raskesti leitavad ning ebainformatiivsed ning loovtööde kvaliteet oli ebaühtlane. Leidsime, et loovtööde kaudu on võimalik arendada disainmõtlemist, ühendada erinevaid õppeaineid ning muuta loovtööde koostamine igapäevaseks õppeprotsessi osaks. 

Sõnastasime Tulevikukooli programmi astudes oma üldeesmärgi järgmiselt: 7. (edaspidi 8.) klassi õpilased koostavad aineteülese ja ettevõtlusepädevuse arengut toetava projekti süsteemse protsessi osana. Eesmärgi saavutamine eeldas õpetajate, õpilaste, juhtkonna ja Tulevikukooli meeskonna tihedat koostööd. Kavandatava muutuse hindamiseks oli esmalt oluline koguda lähteandmeid, et hinnata muutuse rakendumist. 2019. aasta sügisel alustasime tagasiside kogumist, et kaardistada hetkeolukord. Selleks viisime läbi vabas vormis küsimustiku ainetoimkondades, et saada tagasisidet senise loovtööprotsessi toimimise kohta. Tagasisidest lähtuvalt võtsime vastu otsuse, et edaspidi peaks loovtööde kaitsmine toimuma 8. klassis, kuna siis võib oodata sisukamaid loovtöid ning vanusest tulenevalt on õpilastel kõrgem vastutusvõime. Tagasisidest selgus, et õpetajad tajusid puudujääke olemasoleva loovtööde juhendi osas, mistõttu uue juhendi koostamine ning kättesaadavaks tegemine muutus prioriteetseks küsimuseks.

Selleks, et meie muudatus ellu rakenduks vajasime eelkõige õpetajate suurt panust ja kaastust loovtööde juhendamisel ning oluliste põhimõtete ellurakendamisel. Lähtusime võimestatuse teooriast, mille kohaselt on võimestatuse komponentideks tähenduslikkus, kompetentsus, mõju ja autonoomia. Püüdsime saavutada õpetajate kaasatust oma tegevust küsides tagasisidet alusokumentide koostamiseks ning selgitades, kuidas aitab uuenenud loovtööprotsess õpetajaid nende igapäevatöös (loovtöö kui osa õppeprotsessist, võimalus teha kolleegidega koostööd, projektõpe, eneseareng). Viisime läbi õpetajate koostööseminari, kus õpetajad said küsida, kaasa rääkida ning rühmades koostöövõimalusi leida.