Õppimist toetavate juhtimisviiside rakendamine haridusasutuse juhtimisel
Kas oled kogenud haridusasutuse juht, kes otsib uut hingamist ja tõenduspõhiseid tööriistu kooli arengu suunamiseks? Või oled teinud karjääripöörde haridusmaastikule ja soovid täiendada valdkonnaspetsiifilisi juhtimiskompetentse?
Tallinna Ülikooli Haridusjuhtimise Akadeemia uus arenguprogramm "Õppimist toetavate juhtimisviiside rakendamine haridusasutuse juhtimisel" pakub süsteemset ja praktilist lähenemist, mis aitabkkujundada õppimist väärtustavat organisatsioonikultuuri, toetada õpetajate õppimist ning juhtida oma asutust teadlikult ja tulemuslikult. Programmi käigus valmiv eneseanalüüs toetab Sinu professionaalset arengut ja on üles ehitatud vastavalt kavandatava üldhariduskoolide juhtide atesteerimissüsteemi põhimõtetele.
Kellele on programm mõeldud?
Ootame Sind programmiga liituma, kui oled kogenud lasteaia- või koolijuht, või hoopis karjääripöörde teinud juht, kes tunneb, et vajab oma professionaalsete kompetentside täiendamist haridusvaldkonna spetsiifikast lähtuvalt.
Programmis osalemine eeldab valmisolekut analüüsida oma senist juhtimispraktikat ning panustada nii enda kui ka oma organisatsiooni arengusse.
Programmi ülesehitus ja sisu
Kestus: november 2025 kuni märts 2026 (kohtumised toimuvad kolmapäeviti või neljapäeviti)
Maht: 52 akadeemilist tundi, millest 32 tundi on auditoorne ja 20 tundi iseseisev töö
Programm on jaotatud mooduliteks, mis katavad kaasaegse haridusjuhtimise olulisemad teemad:
- õppimist toetav juhtimine ja selle seosed teiste juhtimismudelitega
- õppijast lähtuv sihiseade: kuidas seada sihte, mis lähtuvad nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtetest ja toetavad iga õppija arengut?
- õppekavaarendus: oskused õppekava arendusprotsessi juhtimiseks, mis toetab seatud eesmärke
- toetava keskkonna kujundamine: kuidas luua ja hoida koolis füüsilist, sotsiaalset ja vaimset keskkonda, mis soodustab õppimist ja heaolu?
- õpetajate professionaalse arengu toetamine: kuidas juhtida õppivat organisatsiooni, toetades süsteemselt oma meeskonna arengut?
- enesejuhtimine ja isiklikud ressursid: tööriistad ja tehnikad enda kui juhi vaimse vastupidavuse ja isiklike ressursside hoidmiseks
Programmi tulemusena:
- mõistad haridusjuhtimise eri mudeleid ja lähenemisi terviklikus süsteemis ning oskad mõtestada õppimist toetavat juhtimist ja ennast selle rakendajana
- oskad seada õppijast lähtuvaid ja kaasaegse õpikäsitusega kooskõlas olevaid sihte
- oskad tulemuslikult juhtida õppekava arendusprotsessi
- tunned ära õppimist toetava keskkonna eri tahud ja oskad analüüsida enda rolli selle kujundamisel
- oskad luua süsteemi õpetajate õppimise toetamiseks
- oled seadnud endale konkreetsed eesmärgid isiklikuks professionaalseks arenguks
Programmi läbiviijad:
- Daniel Reinaru
- Kätlin Vanari
- Reet Sillavee
- Terje Äkke (Arengusammud)
Kuidas kandideerida?
Programmi kandideerimiseks palume esitada järgmised dokumendid:
- CV
- Lühike motivatsioonikiri (kuni üks A4), milles vastad järgmistele küsimustele:
Millised on minu peamised lähtekohad juhtimises?
Millist arenguvajadust juhina endal näen?
Kuidas käesolev programm saab mind selles toetada?
Kandideerimisdokumendid esita ülikooli veebilehe kaudu hiljemalt 2. novembrill.
Osalejate nimekiri kinnitatakse pärast kandideerimisperioodi lõppu.
Küsimuste korral kirjuta arenguprogramm@tlu.ee.
Rahastus
Osalemine on programmi valitud haridusjuhile tasuta.