Tulevikukooli meeskond

Tulevikukooli seitsmendal hooajal tegelesid muutuste juhtimisega oma koolides järgmised koolid:

  • Ehte Humanitaargümnaasium
  • Hiiu Kool
  • Tallinna Lilleküla Gümnaasium
  • Türi Põhikool
  • Kadrina Keskkool

Loe lähemalt koolide kogemusi programmis.


Ehte Humanitaargümnaasium

Ehte Humanitaargümnaasiumi kogemused programmis

Suurimaid edukogemusi oli Tulevikukooli programmi alguses see, kui võtsime endale aega ja mõtlesime läbi ning sõnastasime Tulevikukooli konsultandi Piret Oppi abiga meie juurprobleemi – miks ikkagi meie õpilased ei taha mõnikord õppida, milles peitub probleem ja kuidas seda samm-sammult lahendada? Praegu oleme juba selles faasis, et näeme, kuidas tulevikus saaksime senisest veelgi tõhusamalt toetada õpetajaid ja tänu sellele ka õpilasi.

Esimene samm oma eesmärgi poole liikumisel oli õpiringide korraldamine õpetajatele. Ja on näha, et õpetajate huvi õppimise vastu on üsna suur ning nad mõtlevad meiega kaasa. Meid rõõmustab ka, et paljud noored õpetajad toetavad väga seda, mida me teeme.

Mida programm teile andnud on?

Kindlasti seda, et oleme saanud teadlikumaks õpetajaks ja ka õppijaks.

Mis on enda jaoks see väike verstapost, kuhu kevadeks tahame jõuda?

Soovime, et õpetajad kasutaksid oma töös seda, mida nad on juba juurde õppinud ja teada saanud, ning arvestaksid senisest veelgi rohkem sellega, kuidas nemad, nende käitumine ja valikud mõjutavad õpilasi ja nende soovi õppida.


Hiiu Kool

Hiiu Kooli kogemused programmis

Meie kooli visioon on see, et õnnestunud õppija toetab õnnestunud õppijat, ehk et teisisõnu selleks, et õpilane saaks oma õppetöös õnnestuda, peab ka õpetaja pidevalt õppima. Selle visiooni ja eesmärgi täitmiseks oleme alustanud õpetajate koolitamisega ja käivitanud õpetajate jaoks õpiringid. 

Mida programm teile andnud on?

Tulevikukooli programm on andnud suurepärase sihi seadmise võimaluse, et õpetajate õppimise toetamisega süsteemsemalt edasi minna. Oleme saanud ka piisavalt julgust ja enesekindlust näiteks õpetajatele suunatud õpiringidega alustamiseks.

Mis on olnud suurimaks väljakutseks?

Kõige suurem väljakutse on kindlasti ajafaktor, aga ka see, et meie õpetajad üldse jõuaksid õpiringidesse – ehk õpetajate motiveerimine ja koolikultuuri loomine.

Mis on teie jaoks see väike verstapost, kuhu kevadeks tahate jõuda?

Esmalt tahame aru saada ja mõtestada, kes see õnnestunud õppija on. Soovime koos õpetajatega ühiselt jõuda seega ühise arusaamiseni sellest, kuidas me oma kooli visiooni täidame ning kuidas näeme seda, kes on see õnnestunud õppija.


Lilleküla Gümnaasium

Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi kogemus programmis

Meie eesmärk on laste õpirõõm, rahulolu ja motivatsioon! Erinevad uuringute tulemused on näidanud, et õpilaste eneseusk on madal, ja me tahame seda toetada. Õpilastele meeldib koolis olla, aga nad ei tunne õppimisest rõõmu ning soovime seda muutust oma koolis ellu viia, et õpilastel oleks ikkagi rohkem õpirõõmu. Oleme ka märganud, et lapsed ei oska tõhusalt õppida, ja tahame seda toetada ning õpetada, ja ka koos õpetajatega teaduspõhiselt õppida.

Selleks hakkame lisaks õpetajaid õpetama ja toetama ning viime läbi õpiringe ja koos õppimisi.

Mida programm teile andnud on?

Oleme Tulevikukooli programmist saanud positiivse tõuke tegutsemiseks. Muidu ju kogu aeg mõtled, et peaks ja võiks, aga nüüd peabki! See on hea ja oluline tõuge!

Mis on teie jaoks see väike verstapost, kuhu kevadeks tahate jõuda?

Tahame uue kooliaasta alguseks koolitused käima lükata. Selleks plaanime kevadeks ette valmistada materjalid, mida hakkame sügisel koolitamiseks kasutama, ja plaanime kevadel neid materjale esmalt ka ise katsetada, et neid siis sügisest juba koos õpetajatega käsitleda. 


Türi Põhikool

Türi Põhikooli kogemus programmis

Soovime, et meie lapsed, aga ka õpetajad ise õpiksid õpioskusi. Õpioskuste esimene samm on eesmärgistamisoskus, millega me juba sel kevadel ka tegeleme.

Mida programm teile andnud on?

Soovime neid mõtteid ja seda entusiasmi, mida ise siin Tulevikukooli programmis näeme ja kogeme viia ka teiste õpetajateni. Tihtipeale on inimeste uskumuste ja põhimõtete painutamine raske.

Arendustöö ei ole koolis asi iseeneses, vaid see on selleks, et õppimine laste jaoks klassiruumis muutuks. Õpetajad teevad palju tööd, aga paraku on juba teises kooliastmes murekohaks õpilaste kurnatus ja küünilisus, välja tuleb oskamatus õppimist mõtestada.

Teadmist muutuste vajalikkusest õpetajateni viia ei ole alati lihtne. Meil on just esimene õpiring seljataga ja selle läbiviimise kogemused väga värsked. Tagasiside on olnud üldiselt hea – oli gruppe, kus läks väga hästi, aga oli ka neid, kus seda entusiasmi siiski nii suurt ei tekkinud. Väljakutseks on muuta õpetajate õppimine nende jaoks tähenduslikuks ja motiveerivaks.  


Kadrina Keskkool

Kadrina Keskkooli kogemus programmist

Soovime toetada oma õpilaste autonoomsust, kompetentsust ja seotusvajadust. Me näeme, et just läbi nende kolme baasvajaduse tõuseb õpilaste õpimotivatsioon ning paranevad ka õpitulemused. Nii on võimalik areneda ja kasvada ka õpetajal endal.

Selleks, et õpilastes toimuksid muutused, peame alustama iseendast. Oleme võtnud eesmärgiks toetada õppijate kolme baasvajadust ja selleks soovime esmalt välja töötada ühtset süsteemi, kuidas koolis viia läbi õpiringe õpetajatele, mis toetaksid esmalt õpetajate endi õppimist. Muutuste elluviimiseks peame ka õpetajatena teadma, mida ja kuidas me midagi teeme, ning see kõik peab toimuma teaduspõhiselt.

Hetkel oleme jõudnud niikaugele, et panime oma tuumikrühmas endale paika eesmärgid ja kommunikeerime neid mõtteid kogu kooliperele. Meil on olemas ka tegevusplaan.

Õpiringidega alustame küll alles sügisest, sest oluline on esmalt iseendale selgeks teha, mida see õpetajate jaoks tähendab ning kuidas kooli töökorraldust ja keskkonda muuta selliselt, et ka õpetajatel oleks siin hea õppida ja õpetada.

Mida programm teile andnud on? Programmi väärtus on eelkõige selles, et siin heas mõttes sunnitakse mõtlema teaduspõhiselt, et kuidas me soovitud muutuste ja kõigega toime tuleme ja sellega samm-sammult edasi liigume. Neil, kes ju kogu aeg õpivad, neil on muidugi lihtsam, aga meie, kes pole ammu enam õppinud, siis need materjalid, mida Tulevikukooli programmis saanud oleme, on olnud ka meie enda õppimise protsessis väga toetavad.

Meie jaoks on ka suure väärtusega, et Tulevikukooli programmis õpetatakse, kuidas kaasata muutuste juhtimisel õpetajaid ja kogu kooli meeskonda – ehk et kuidas infot kild-killu haaval edasi anda, nii et õpetajad tuleksid sellega kaasa.

Kindlasti on aidanud ja väga toetav olnud ka teiste koolide tagasiside, et kõik ei olegi lihtne. Koos õppimine ja teadmiste ning kogemuste jagamine, et kõik meie prioriteedid erinevates koolides on ju üsna sarnased – see ühiste teadmiste jagamine annab meile endale uusi fookuseid juurde, mille peale ei osanudki varem mõelda.


Kandideeri Tulevikukooli programmi hiljemalt 2. maiks 2024!

Kandideerimisavaldus