Haridusasutuse juhtmeeskonna arenguprogramm
Arenguprogramm „Tõhusa koostöö kujundamine ja tõenduspõhine arendustegevus haridusasutuse juhtmeeskonnas“ on mõeldud haridusasutustele, mille juhtmeeskonnas on toimunud olulised muutused – uue juhi ametisse asumine või mitmete juhtkonnaliikmete vahetus.
Programmi eesmärk on toetada meeskondade koostööd ning jagada tõenduspõhist teavet ja praktilisi tööriistu arendustegevuste planeerimiseks ja elluviimiseks.
Kesksed teemad on:
- meeskonnatöö ja grupiprotsessid – kuidas kujundada hästi toimiv juhtmeeskond?
- juhtimiskäsitlused ja muutuste juhtimine – kuidas kavandada ja ellu viia arendustegevusi?
- andmete ja tõendite kasutamine – kuidas teha otsuseid teadlikult ja andmetele tuginedes?
Osalejad saavad teadmisi kollektiivse tõhususe teooriast ning õpivad praktilisi meetodeid, kuidas luua õppimist ja arengut toetav koolikultuur.
Kellele on programm mõeldud?
Kandideerima on oodatud haridusasutuste juhtmeeskonnad, kus:
- on hiljuti toimunud muudatusi juhtkonnas (uus juht või mitme liikme vahetus);
- soovitakse tõhustada meeskonnatööd, parandada koostööd;
- vajatakse suuniseid ja tuge arendustegevuste planeerimisel ja elluviimisel.
Programmi ülesehitus
Kestus: 2.-3. aprill kuni november 2025 (kokku 156 akadeemilist tundi, sh 48 tundi kontaktõpet ja 108 tundi iseseisvat tööd).
Moodulid: arenguprogramm koosneb viiest moodulist, kus esimene ja viimane moodul on kahepäevased ning kolm vahepealset moodulit ühepäevased. Loengute vormis selgitatakse teoreetilisi lähtekohti grupiprotsessidest, juhtmisprintsiipidest, muutuste juhtimisest ning andmekogumisest. Kontseptuaalseid teadmisi aitavad mõtestada töötavad praktikud.
Kohtumiste ajad: 2.-3. aprill, 15. mai, 25. september, 23. oktoober, 19.-20. november.
Mentorlus: igal osaleval haridusasutusel on programmi jooksul mentor, kes toetab meeskonda seminaride vahelisel ajal.
Praktilised tööd: meeskonnad viivad seminaride vahepeal läbi arendusülesandeid ja tõenduspõhise eneseanalüüsi. Programmi lõpus esitletakse väljatöötatud lahendust või metoodikat, mis aitab lahendada konkreetse väljakutse või rakendada muutust koolis.
Kandideerimine
Kandideerimine 2025. aasta programmi on lõppenud.