Õpetajauurimus
Õpetajauurimus on Tallinna Ülikooli kooliuuringu raames läbiviidav küsitlus üldhariduskoolide õpetajate hulgas, mis on toimunud alates 2016. aastast.
Õpetajauurimus ja Juhtide uuring 2024
Osalema on oodatud kõik Eesti üldhariduskoolid, sealhulgas nende õpetajad ja juhtkonnad.
Õpetajauurimus 2024 keskendub õpetajate hinnangutele sellistes valdkondades, nagu koolikultuur, õppijate õpetamise ja õppimisega seotud aspektid, õpetajate töörahulolu ja vaimne tervis. Uute teemadena käsitletakse töömotivatsiooni, stressi, sooliselt võrdset õppimist toetavat koolikultuuri ja tehisintellektiga seotud teemasid.
Juhtide uuring 2024 uurib koolijuhtide juhtimistegevusi, tööga seotud nõudmisi ja ressursse, koostööd koolipidajatega, sooliselt võrdset õppimist toetav koolikultuuri, töömotivatsiooni ja tehisintellekti kasutamist.
Ajakava
- Küsitlusperiood: 4. november kuni 6. detsember 2024. Iga kool saab valida kahenädalase perioodi, mil küsitlusele vastatakse.
- Õpetajate ja juhtide uuringud: küsitluse lingid saadetakse koolidele ja osalejatele hiljemalt 4. novembriks. Küsimustiku täitmine võtab õpetajatel aega umbes 25 minutit, juhtidel 20 minutit.
- Tulemuste edastamine koolidele alates aprill 2025.
Kuidas uuringut läbi viiakse?
Õpetajauurimus
Hiljemalt 4. novembril saadetakse koolidele individuaalne küsimustiku link, mis asub Qualtricsi küsitluskeskkonnas. Kooli kontaktisikud saadavad lingi edasi oma kooli õpetajatele, kes võivad küsimustikule vastata endale sobival ajal ja kohas. Küsimustikule vastamine võtab aega umbes 25 minutit.
Juhtide uuring
Hiljemalt 4. novembril saadetakse uuringusse registreeritud juhtkonna liikmetele individuaalne küsimustiku link, mis on täitmiseks just sellele indiviidile. Küsimustik asub Qualtricsi küsitluskeskkonnas ning selle täitmine võtab aega umbes 20 minutit.
Millal kool saab tagasisidet?
Hiljemalt nelja kuu jooksul pärast uuringu lõppu saadetakse kõikidele koolidele tagasiside koos tulemustega. Õpetajauurimuse tulemused esitatakse üldistatuna kõikide kooli õpetajate kohta ning esitatakse võrrelduna teiste koolide õpetajatega.
Juhtide uuringus osalenud juhtkondade liikmetele pakutakse individuaalset tagasisidet.
Osalustasu
Uuringute osalustasu on 280 eurot + käibemaks kooli kohta (hõlmab osalemist mõlemas uuringus).
Kui kooli pidaja soovib tellida uuringut kõikidele oma koolidele, siis palun võtke pakkumise saamiseks ühendust meili teel: kooliuuring@tlu.ee.
Registreerumine
Uuringutesse registreerumine on selleks korraks lõppenud.
Kui teil on küsimusi või vajate täiendavat infot, võtke meiega ühendust: kooliuuring@tlu.ee.
Õpetajauurimus 2023 ümarlaud
Ümarlaua salvestus Ümarlaua slaidid Näide kooli tagasisideraamatust 2023
Õpetajauurimus 2021
Õpetajauurimused on HIK-i poolt läbiviidav uurimuste seeria, mille käigus kaardistatakse õpetajate õpikäsitust, suhtumist kooliuuendustesse, ootusi muutustele nii oma koolis kui Eesti hariduses laiemalt. Eraldi tähelepanu pöörati 2021. aasta uurimuses koolide ja õpetajate toimetulekule distantsõppega. Kokku osales õpetajauurimuses 2610 õpetajat 95 koolist. Kuna esmakordselt sai küsimustikule vastata ka vene keeles, osalesid uurimuses nii vene õppekeelega koolid Eestist ning ka 14 kooli Peterburist.
26. mail 2021 toimus Õpetajauurimus 2021 ümarlaud, kus tutvustati üldiselt uuringus osalejaid, tagasisideraamatut ning täpsemalt kolme teema (toimetulek distantsõppega, õpioskused ja enesereguleeritud õppimine) esmaseid tulemusi.
Tutvu ümarlaua I osa esitlusega
Õpetajauurimus 2019
2019. aasta uurimuse fookuses oli kooli areng – analüüsiti viise ja võtteid, kuidas koolijuht ja õpetajad saavad panustada kooli arengueesmärkide kujundamisse ja nende elluviimisse. Uurimistöös kasutati rahvusvaheliselt välja töötatud ja Eestis kontrollitud mõõtmisvahendeid ning uuringu käigus:
- kaardistati kooli tänane olukord: organisatsioonikultuuri tüüp, õpetajate õpikäsitus ja enesetaju, õpetajate emotsionaalne seotus kooliga;
- hinnati valmisolekut muutusteks: uuritakse tajutud eestvedamisstiile, oma tööle omistatavat tähenduslikkust, koostöisust, tajutud (üle)koormust ja läbipõlemist;
- kirjeldati muutusi, mida õpetajad oma koolilt ja Eesti hariduselt tervikuna ootavad ning õpetaja osalemisvalmidust nende elluviimisel.
Mida kool sellest sai?
Iga osalenud kool sai kõigi mõõdetud näitajate kohta võrdleva tagasiside – pildi sellest, kus antud kool teiste koolidega võrdluses (organisatsioonikultuuri, õpikäsituse jt näitajate osas) paikneb.
Osalenud koolid kutsuti ka ümarlauale, kus arutati läbi uurimuse tulemused ning räägiti nende kasutamise võimalustest kooli arengu kavandamisel. Soovi korral sai osalenud kool HIK-i individuaalkonsultatsiooni, et täpsustada, kuidas uurimuse tulemusi interpreteerida ja kasutada.
Õpetajauurimus 2017
Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni keskus viis 2017 aasta märtsis-mais läbi kooliuurimuse, mis sisaldas: A-õpetajate uuringut; B-põhikooli õpilaste (III kooliaste) uuringut; C-gümnaasiumiõpilaste uuringut. Uurimuse meetodiks oli kirjalik internetipõhine küsitlus, valdavalt kasutati varem kontrollitud nõustumispõhiseid skaalasid (küsiti vastaja nõustumist etteantud väidetega), aga ka sarnasuspõhiseid skaalasid (küsitikuivõrd sarnane on väites kirjeldatud isiku tegevus vastaja tegevusega).
Uurimuses osales 1198 õpetajat ja 3610 õpilast.
Näide kooli tagasisideraamatust 2017
Õpetajauurimus 2016
Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskus viis 2016 aasta jaanuaris-veebruaris läbi uurimuse Eesti õpetajate ja õpilaste hinnangutest koolielu erinevatele aspektidele. Uurimus oli osa projektist "Õpikäsituse rakendamist toetavate koostöövormide loomine ja toetamine".
Uurimus viidi läbi internetipõhise küsitluse vormis, selles osales 1281 õpilast ja 800 õpetajat kokku 32 koolist, milledest 26 olid gümnaasiumid ning 6 alg- ja põhikooli. Õpetajaid osales 28st erinevast koolist ning õpilasi 20st erinevast koolist. Mõlemaid, nii õpilasi kui õpetajaid, osales 16 erinevast koolist.