FEWL üritused
Siit lehelt leiab infot projekti "Formaalhariduse ja töökohal õppe lõimimise teadusuuringute edendamine" ürituste kohta.
-
Seminarid
19.–23. augustini 2024 leidis aset FEWL projekti partnerite kokkutulek Jyväskylä Ülikoolis, kus toimusid doktoritööde valmimist toetavad töötoad nooremteadlastele ja ajurünnakud vanemteadlastele uue projektitaotluse kirjutamiseks. Näiteks õppisid nooremteadlased, kuidas koostada posterettekannet, kuidas paremini oma aega juhtida ning kuidas kasutada uuringutes kvantitatiivseid meetodeid. Samuti õpiti teaduskommunikatsiooni eripärasid tundma.
Pildil FEWL projekti partnerid Eestist, Soomest ja Saksamaalt
FEWL projekti tiim osales EARLI SIG14 konverentsil Jyväskylä Ülikoolis
Jyväskylä Ülikoolis toimus muu hulgas kutsutud sümpoosion töölõppe ja formaalhariduse ühendamise uuringutest: esmakordselt käsitleti konverentsi töölõpet ja töömaailma ühendamist kooliharidusega erinevatel haridustasemetel: alg-, kesk-, kutse- ja kõrghariduses ning mitteformaalses töökohal õppes.
Sümpoosionit juhtis FEWL projekti juht Inge Timoštšuk Tallinna Ülikoolist, kes esines sümpoosiumil ka ise ettekandega. Lisaks esines Tallinna Ülikoolist ettekandega doktorant Birgit Peterson, Jyväskylä ülikoolist Päivi Tynjälä ja Paderborni ülikoolist Christian Harteis. Sümpoosioni ettekandeid reflekteeris diskutandi rollis Austraalia Griffithi ülikooli professor Stephen Billett.
Inge rääkis oma ettekandes võimalustest siduda töömaailma algharidusega ja Birgit keskendus sellele, millised on gümnaasiumiõpilaste töökogemused, milliseid aspekte nad tööl õppimise juures tähenduslikuks peavad ning milliseid seoseid koolis ja töökohal õppimise vahel näevad. Päivi tutvustas oma 25 aastat tagasi loodud integreeriva pedagoogika mudelit ja selle edasiarendusi (kutse)koolis ja tööpraktikal õpitu ühendamiseks ning Christian rääkis raskustest ühendada teooriat ja praktikat saksa duaalse kutsehariduse kontekstis.
Teadustugi töötajad külastasid Paderborni Ülikooli
Aprillis 2024 külastasid projektide koordinaatorid haridusteaduste instituudist Paderborni Ülikooli Saksamaal, et vahetada kogemusi kahe ülikooli vahel. Visiidi käigus tutvuti projektide taotlemise ja elluviimisega tegeleva meeskonnaga ning paljude teiste teadsutegevusi toetavata ülikooli töötajatega. Lisaks akadeemilisele ringkäigule saadi praktiline ülevaade ülikooli tipptasemel teadusuuringutest ning innovaatilistest lahendustest, mida pakutakse erinevates valdkondades.
Foto: UPB press office
Haridusfoorum "Kooli ja kogukonna koostöö eestikeelsele haridusele üleminekul"
Lisaks tutvustas oma uuringuid õppija tegevusvõimekusest ja selle seostest koolikultuuri ja töökogemusega ka projekti FEWL teadur Maria Erss. Tema ja Liudmila Zaichenko ühisettekanne kandis pealkirja „Mida teame eesti- ja venekeelsete koolide kultuurierinevustest? Õpilaste ja õpetajate kogemused ja venekeelsete õpetajate kultuuriline identiteet“. Ettekannet saab järele vaadata Haridusfoorumi Facebooki lehelt alates 1. tunnist ja 41. minutist. Loe lähemalt kajastust Põhjarannikust.
FEWL projekti seminar Paderborni Ülikoolis 12.–15. juunil 2023
12.–15. juunini toimus Saksamaal Paderborni ülikoolis paralleelselt seminar doktorantidele ja projektikohtumine FEWL projekti juhtrühmale. Doktorantide seminaril osales doktorante kolmest riigist: Saksamaalt, Soomest ja Eestist.
Esimesel päeval tutvuti üksteise uurimisteemadega ja kaardistati ühiseid uurimishuvisid ja haakumiskohti FEWL projektiga. Teisel päeval toimus töötuba, kus räägiti publitseerimisest akadeemilistes ajakirjades, õpiti tundma uusi uurimismeetodeid, näiteks silmaliigutuste kaardistamise meetodit õppimise uurimisel ning ajaloolist analüüsi. Viimasel päeval toimus doktorantidele akadeemilise kirjutamise töötuba. Doktorantide tagasiside üritusele oli väga positiivne.
Samal ajal arutas FEWL projekti juhtgrupp juunikuus valmivaid projekti väljundeid, näiteks, nagu kommunikatsiooniplaan ja andmehaldusplaan, ning tegi plaane edasiseks teaduskoostööks. Ühiselt osalesid kõik kohalviibijad projekti pidulikul õhtusöögil restoranis Bobberts. Aega jäi veidi ka Paderborni vanalinnaga tutvumiseks. Täname Paderborni Ülikooli tiimi ürituse väga hea ettevalmistamise ja läbiviimise eest!
26. aprill 2023. Twinning konverents: “Teaduskoostöö Euroopa tippudega”.
Eesti Teadusagentuur korraldas TÜ raamatukogus konverentsi, kus esinesid hiljutiste edukate Twinning-projektide juhid, sh tutvustas TLÜ professor Inge Timoštšuk Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi, Jyvasküla ja Paderborni ülikooli ühist Euroopa Komisjoni Twinning programmist rahastatud projekti "Formaalhariduse ja töökohal õppe lõimimise teadusuuringute edendamine".
Konverentsil esinesid:
- Alvo Aabloo, Kairi Põldsaar, Laurits Leedjärv, Liina Lindström, Mari Tõrv, Miia Rannikmäe ja Ülo Mander Tartu Ülikoolist
- Aaro Hazak, Jaan Raik ja Tarmo Kalvet Tallinna Tehnikaülikoolist
- Ellu Saar, Inge Timoštšuk ja Raivo Vetik Tallinna Ülikoolist
- Lea Tuvikene ja Signe Parts Eesti Maaülikoolist
-
Projektikohtumine
19. jaanuaril 2023 toimus FEWL projekti avakohtumine, kus tutvustati partnerorganisatsioone ja projektis osalejaid, räägiti iga tööpaketi visioonist ja ajakavast ning lepiti kokku järgmised kohtumised ning tegevused. Projekti kommunikatsioonijuht Maria Erss tegi välispartneritega (Christian Harteis ja Päivi Tynjälä) ka intervjuu, kus käsitles partnerite emotsioone ja ootusi projektile, aga ka projektiga seotud väljakutseid. Intervjuud saab lugeda siit.
-
Muud projektiüritused
Algkooli lapsed tutvusid töö- ja rahamaailmaga Eesti Panga muuseumis
Haridusteaduste instituudis uuritakse projekti FEWL raames, kuidas siduda formaalharidust ja töömaailma. Prof Inge Timoštšuk rõhutab, et laste arusaam töö tegemisest ja töömaailmast on seotud nende koduse kogemusega ning kool saab tööga seotud kogemusi laiendada. Õpetajad saavad töö teemat õppesisudesse lõimida ja sobivaid õppekäike
korraldada. Näiteks õppis Gaia Kooli 3. klass 25. aprillil 2024 rahatarkust Eesti Panga muuseumis, kus mh tutvuti raha ajalooga, arutati raha teenimise, säästmise ja võimalike ohtude üle ning uudistati tõelist kullakangi. Klassiõpetaja ja TLÜ nooremteadur Kaidi Nurmik märkis, et taolised autentsed keskkonnad, kus õppetegevused viiakse läbi spetsialisti juhendamisel, rikastavad õppeprotsessi ja muudavad õppimise õpilastele tähenduslikumaks.