Alustavate koolijuhtide programmi IX lend
Tänavu 29. veebruaril startis alustavate koolijuhtide arenguprogrammi üheksas lend, kus oma arenguteed on alustamas 21 uut koolijuhti, nende seas kaks huvikooli juhti. Koolijuhid jagasid, mida sel teekonnal kõige rohkem ootavad ja mis neid innustab.
"Loodan alustava koolijuhi arenguprogrammist saada tuge sellistes küsimustes nagu koostöö koolipidajaga, ressursside juhtimine ja kooli identiteedi kujundamine.
Usun, et koolijuhi arenguprogramm pakub aga palju rohkemgi ning olen valmis panustama 100%, et saada sellest maksimumi ning olla omalt poolt toeks teistele algajatele juhtidele."
"Eduka haridusasutuse üheks oluliseks teguriks on mõtestatud ja koostöisusele suunatud juhtimine. Oma rolli juhina mõtestan endale ennekõike sobiva keskkonna ja tingimuste loojana, seda nii lastele, noortele kui õpetajatele. Minu kui koolijuhi üks olulisemaid väljakutseid on kujundada ühtsetel väärtustel toimiv lasteaed-põhikool, kus oleks arengut toetav keskkond nii päris väikestele mudilastele, energilistele algkoolilastele, ägedatele teismelistele, aga ka õpetajatele ja teistele lasteaed-põhikooli töötajatele."
"Pean oma tänases töös töös oluliseks võimet analüüsida, missugust mõju avaldavad koostööle ja töötulemustele suhted meeskonnas, kuidas emotsionaalne avatus ja seotus või selle puudumine motivatsiooni ja oma tööga rahulolu mõjutab. Oluline on leida üles koostööbarjäärid ning võimalused, kuidas neid barjääre ühiselt ületada. Tuleb kokku sobitada inimesed, kes ammutavad turvatunnet staatilisest keskkonnast ja aegsasti prognoositavatest muutustest, ning inimesed, keda paneb liikuma põnevus ja adrenaliin."
"Minu eesmärk alustava koolijuhi arenguprogrammis osalemiseks on eelkõige ametipädevuse kasv. Kindlasti ootan väga ka kohtumisi vastsete ametikaaslastega. Loodan, et programm annab mulle juurde tööriistu, oskusi ja mõistust selleks, et hoida, säilitada ja turvaliselt tulevikku viia meie väga erakordset kooli."
"Olulise teemana näen enda jaoks fookuse seadmise mõtestamist – kuidas alustava koolijuhina leida tasakaalu selle vahel, mil soovin ise palju panustada ja samal ajal ise aktiivselt kaasatud olla versus selgete eesmärkide seadmine, mis tegelikult loob mu ellu aega. Enda näol pakun alustava koolijuhi arenguprogrammis osalejatele aktiivset kuulajat, vestluspartnerit ning ilmselt muudki, mida veel seoses arenguprogrammiga ette näha ei oska. Näen strateegilist partnerlust võimalusena kaasa mõelda, sest läbi selle protsessi saan hinnata ka ennast ja oma kogemust analoogsetes situatsioonides oma organisatsiooni kontekstis."
"Minu kindel visioon kõlab – haridusasutus on õppijate jaoks ning kõik koolides ja lasteaedades töötavad inimesed on lastele ja õppijatele toeks ning suunanäitajaks!"
"Otsustasin kandideerida alustava koolijuhi arenguprogrammi, kuna soovin aktiivselt panustada oma arengusse ning omandada uusi ideid ja teadmisi, mis aitaksid mind noore koolijuhina. Ka huvihariduskoolid vajavad tarku juhte ning annan endast kõik, et olla oma kooli vääriline. Oluline on õppida iseennast paremini tundma läbi juhirolli, märgata oma tugevusi ja nõrkuseid ning panna need enda kasuks tööle."
"Olen äärmiselt motiveeritud alustava koolijuhi arenguprogrammis osalema, kuna sellel on otsene mõju minu kui karjääripöörde teinud isikule koolijuhtimise alal, minu kompetentsi tõstvaid teemasid on programmi õppekavas palju. Olen ka veendumusel, et kompetentsem koostööle suunatud lähenemisega koolijuht tagab organisatsiooni kvaliteetsema juhtimise ja tugevama partnerluse koolipidajale ning kohalikule alus- ja üldharidusele terviklikult. Usun, et mu varasemad kogemused ülikoolis ja teadusvaldkonnas toovad programmi uusi ideid ja lähenemisi, mis pakuvad lisaväärtust ka kaasõppijatele."
"Usun, et alustava koolijuhi arenguprogramm panustab suuresti minu professionaalsesse arengusse ja annab mulle võimaluse luua kontakte teiste koolijuhtide ja haridustöötajatega ning avardab minu juhtimisalaseid teadmisi."
"Hindan alustava koolijuhi arenguprogrammis puhul kõrgelt võimalust kujundada endale tugivõrgustik, kolleegidelt õppida ja jagada vastastikku juhi töö alustamisel ettetulevaid küsimusi, muresid ja rõõme."
Marika Randma
Tallinna Mustamäe Gümnaasiumi juht
"Kandideerisin Tallinna Ülikooli alustava koolijuhi arenguprogrammi, sest pean väga oluliseks järjepidevat enesearengut, oma juhtimiskompetentsi tõstmist ning võrgustiku loomist teiste haridusvaldkonna juhtidega. Olen kindel, et programmi sisu ja õpiväljundid on sellised, mis toetavad mind oma juhtimiseesmärkide saavutamisel."
"Olen alustavate koolijuhtide arenguprogrammi väga oodanud ja mul on hea meel, et saan sellest väärtuslikust algatusest osa. Omalt poolt võtan programmi kaasa enda senise kogemustepagasi, millesse loodan lisada põnevaid proovikive ja uusi teadmiste kilde nii teoorias kui ka jagatud praktikas."
"Algaja koolijuhina tuleb ette uusi olukordi, mis tekitavad tunde, et sellega peab kohe ja kiiresti tegelema. Kuidas, mida, millises järjekorras ja kui kiiresti – vajab kogemust. Loodan saada uusi teadmisi ja oskusi nüüdisaegsetest õpikäsitustest ning kaasavast haridusest just läbi koolijuhi silmade."
"Ma hindan, et saan teha mõtestatud tööd ja aktiivselt kujundada kooli, kogukonna ja minu kodusaare kultuuri tulevikku. Protsesside väljamõtlemine ja rakendamine on ülesanded, mis mulle meeldivad. Seda teha väikese saare mõnevõrra teistsuguses keskkonnas on minu jaoks eriti huvitav."
"Kindlasti annab alustava koolijuhi arenguprogrammis osalemine teadmisi, kuidas arendada koostööd kooli kõikide huvigruppidega. Mul on hea meel, et koolituselt saab kaasa õpingukaaslastest tugivõrgustiku ja mentori, kellega saan jagada oma kogemusi. Alustavale koolijuhile on programmis osalemine parimaks võimaluseks õppida kogenud kolleegidelt, koolitajatelt, teistelt alustajatelt ja õppida koos jagades eduelamusi või analüüsides tekkinud probleeme."
"Soovisin kandideerida alustava koolijuhi arenguprogrammi, sest see on suurepärane võimalus oma juhtimisoskuste arendamiseks ning koolijuhi ametis edukaks toimetulekuks. Arvan, et programm annab mulle teadmisi ja oskusi, kuidas oma tööd senisest veelgi paremini teha. Olen kindel, et programm toetab mind koolijuhina erinevate väljakutsete ja võimaluste lahendamisel."
"Alustavate koolijuhtide arenguprogramm annab mulle võimaluse kiiremini oma ametis areneda ning nõnda oma koolile ja Eesti kasu tuua."
"Pean oluliseks olla toetav ja hooliv meeskonnajuhina, kes teeb oma tööd südamega. Kõikide tegevuste ja eesmärkide seadmise keskmes on õpilane, kes tunneb end koolikeskkonnas turvaliselt. Leian, et alustava koolijuhi arenguprogrammi suureks väärtuseks ongi see, et igal osalejal on toeks oma praktikumist pärit mentor, kes saab aidata juhi töö peegeldamisel."
"Olen äärmiselt motiveeritud osalema alustava koolijuhi arenguprogrammis ja usun, et see aitab mul lahendada hetkel esilekerkivaid ametialaseid väljakutseid ja avada uusi võimalusi."
"Loodan saada alustava koolijuhi arenguprogrammist uusi teadmisi, et panustada huvikooli edukasse juhtimisse. Usun, et programm annab mulle vajalikud vahendid ja teadmised, et oma potentsiaali täielikult realiseerida ning saavutada sellel alal edu."