Ajalehe lugemine

Siit leiad huvitavaid artikleid ning tele- ja raadiokajastusi meie tegemistest.

2023. aastal meedias ilmunud

"Õpetajad ja streik" (15.12.2023, Sirp, Helin Puksand)

Eve Eisenschmidt: PISA rõõmud ja varjuküljed (14.12.2023, ERR)

„Kümme sõnumit õpetajatele IEA rahvusvahelisest kodanikuhariduse uuringust“ (1.12.2023, Õpetajate Leht, Maarja Tinn, Meril Ümarik)

"Muuta õpetajaeetika koodeksit või kaasava hariduse seadusi?" (Õpetajate Leht, 28.11. 2023, Riin Seema)

„Erivajadustega laste arv kasvab eksponentsiaalselt“ (Postimees, 30.11.2023, Riin Seema, Kadi Lukanenok)

Muukeelseid lapsi õpetavad õpetajad vajavad tugivõrgustikku (Õpetajate Leht, 21.11.2023)

ISADEPÄEV TULEKUL ⟩ 6 toredat lasteraamatut isadest, mida koos huviga lugeda (Postimees, 4.11.2023, Helin Puksand)

Lähme muuseumi (Sirp, 27.10.2023, Helin Puksand)

Triin Ulla: õpetaja alustab tööelu juba tudengipõlves (Vikerraadio, 8.10.2023)

"Seema, R. Kelle probleem on Eesti lapse digisõltuvus?" (Õpetajate Leht, 26.09.2023, Riin Seema)

"Uuenenud õppekava toob kaasa suurenenud valikuvõimalused" (Sirp 1.09.2023, Helin Puksand)

"Professor: liiga suur koormus peletab alustavad õpetajad ametist" (ERR Novaator, 1.09.2023, Katrin Poom-Valickis)

"Uues koolimajas on ruumi ka viljakaks molutamiseks" (Postimees Põhjarannik, 31.08.2023, Grete Arro)

"Vene koolide sovetlik pedagoogika teeb tulevastele kodanikele" (Novaator, 21.07.2023, Maria Erss)

"Kohandatud paberõpikute ja -töövihikute puudus on põletav probleem" (Postimees, 15.06.2023, Riin Seema, Helin Puksand, Piret Soodla, Ene Varik-Maasik)

"Kiviajast digiaega: õppematerjalid digivahendite liigkasutamise ennetamiseks lasteaiale, koolile ning lastevanematele" (Õpetajate Leht, 09.06.2023, Evelyn Sillaots (eripedagoogika), Egle Kurs (lastekaitse- ja sotsiaalpedagoogika), Alvar Petrovits (kehakultuur), Kerli Kuusik (psühholoogia), Ingrid Toomse (alusharidus), Carmen Deklau (eripedagoogika), Riin Seema (TLÜ ELU projekti juhendaja), Arno Baltin (TLÜ ELU projekti juhendaja)

"Kultuuriajakirjad koolitunnis" (Sirp, 28.04.2023, Helin Puksand)

"Riin Seema, Maria Erss. Ülikooli ähvardab praegusel kursil muutumine teemandist poolvääriskiviks" (Postimees, 11.05.2023, Riin Seema, Maria Erss)

"Tallinna Ülikool korraldab õppimistalgud" (haridus.postimees.ee, 06.05.2023, Elina Malleus-Kotšegarov)

"Ärevus kui uus reaalsus" (Õpetajate Leht, 21.03.2023, Hanna Allmäe, MA, eripedagoog; Eleriin Sild, MA, eripedagoog; Tiiu Tammemäe, PhD, TLÜ eripedagoogika lektor)

Kai Pata projektist “Baltics4UA” (KUKU raadio, saade"Sihik, 29.03.2023, intervjuu professor Kai Pataga)

"Grete Arro: peame paremini mõistma, kuidas õpilase psüühika toimib ja areneb" (ERR 21.03.2023) 

"Kasulik viide. Isemääramisteooria" (Õpetajate Leht, 24.03.2023, Kati Aus)

"Riin Seema⟩ Eesti laste unenägudesse pole vaja purustatud vene tanki", 27.02, Riin Seema

“Luksemburg – kas mitmekeelsuse realiseerunud utoopia?” (Sirp, 10.02, Ele Arder, Annika Bauer, Aleksandra Ljalikova, Helin Puksand, Hiie Rüütel ja Tiina Rüütmaa)

“Väikeriigi haridussüsteem ja keelepoliitika: luubi all on Luksemburg” (Õpetajate Leht, 10.02, Ele Arder, Annika Bauer, Aleksandra Ljalikova, Helin Puksand, Hiie Rüütel, Tiina Rüütmaa)

“Teadlase koduvisiit: Grete Arro usub, et targad lapsed kasvavad hinneteta” (ERR 4.02)

“Õpilaste käitumisprobleemid tunnis” (Õpetajate Leht 3.02)

“Eesti kirjandus põhikooli õppekavas” (Sirp 27.01, Helin Puksand)

“Tasuta kõrgharidus ei ole jätkusuutlik. Allakäik algab õppejõudude puudusest” (Postimees 25.01, Riin Seema)

“Kuidas saada professionaalseks noorsootöötajaks” (Õpetajate Leht 13.01)

“Elu Egiptuses ajas nutma, kuid võitis siiski südame” (Pärnu Postimees 8.01) 

 

2022. aastal meedias ilmunud

“Mis on mentori hind?” (Õpetajate Leht 23.12, Riin Seema)

“Sada sõna lõppeva aasta kohta” (Õpetajate Leht 23.12)

“Grete Arro: „Teaduslik teadmine võiks asendada kõhutundepõhiseid järeldusi“” (Õpetajate Leht 16.12, Mari-Liis Pärn)

“Tallinna Ülikoolis tähistati kutseõpetajate teaduspõhise hariduse 35. aastapäeva” (Õpetajate Leht 11.12, Meidi Sirk)

“Vanemad võiksid rohkem teadvustada, kui tähtis on toetada lapse arengut” (Õpetajate Leht 9.12, Marika Veisson)

“Uut ja vana eesti kooliharidusele!” (Õpetajate Leht 2.12, Rain Mikser)

“Kõrgtsivilisatsioon, iidne kultuur ja inimene seal vahel” (Õpetajate Leht 2.12, Tiiu Kuurme)

“Kadi Georg: «Õpetada tuleks õpilasi, mitte programmi»” (Postimees 30.11)

“Läti ja läti keel” (Sirp 18.11, Helin Puksand)

“Eesti keelele üleminekust jääb väheks, kui ei muutu koolikultuur” (Postimees 11.11, Maria Erss) 

“TLÜ lektor: õppimine annab parema aimduse meist endist” (Raamatupidaja 11.11, Gertha Teidla-Kunitsõn)

“Haridusuuenduse auhind aitab headel algatustel saada koolikultuuri osaks” (Õpetajate Leht 28.10)

“Eestikeelse hariduse tee on põrgulikult raske, kuid sillutatud heade kavatsustega” (Postimees 28.10, Riin Seema)

“Laste meeleoluhäirete taga kumab tihti digisõltuvus” (Terevisioon 27.10 kell 7.12, Kristi Raava ja Riin Seema)

“Ärataja: Õnne Uus - mis toimub teismeliste peas” (Kuku raadio 25.10)

“Ööülikool. Tiiu Kuurme "Kasvatus kui kultuuris olev jõud"” (Vikerraadio 15.10)

“Millised on sihid ja suunad alushariduses?” (Õpetajate Leht 14.10) 

“TLÜ prorektori hinnangul on põhikooli lõpueksamite sisu ajale jalgu jäänud” (ERR 13.10) 

“EKSPERT EETRIS ⟩ Kristi Klaasmägi: «Õpetajad õpivad kogu elu»” (Postimees 12.10) 

“Ülemiste City’s arutletakse selle üle, milliseid teadmisi, talente ja tehnoloogiad vajab tuleviku haridussüsteem” (Postimees 11.10)

“Düsleksiast ja inimestest” (Sünaps #55 28.09, eripedagoogika külalislektor Kadi Lukanenok)

“Grete Arro: linnakeskkond halvendab tervist, töövõimet ja teistega kena-olemise-oskust” (ERR 1.10) 

“Tallinna Ülikool tunnustas hariduskonverentsil Tartu Forseliuse Kooli haridusuuendusliku algatuse auhinnaga” (Õpetajate Leht 25.09)

“Eesti keel kõikidesse koolidesse” (Sirp 16.09, Helin Puksand) 

“Mida on teadusel pakkuda kaasavale haridusele?” (Õpetajate Leht 16.09, Riin Seema) 

“Tiiu Kuurme: õpetajast-intellektuaalist on nüüdseks saanud õpetaja-tööriistakast” (Postimees 15.09)

“Eestis on üha enam alternatiivpedagoogikat kasutavaid koole” (ERR 11.09)

“Riin Seema: digiriik ei ole digisõltlaste ravimiseks valmis” (Postimees 9.06) 

“KUNAGI POLE HILJA! Täiskasvanutele on õppimiseks palju võimalusi” (Õhtuleht 7.09)  

“Targa õppimise eestkõneleja Grete Arro: „Kunagi pole hilja õppida – see päästab rumalatest otsustest!“” (Õhtuleht 5.09)

“Kõigepealt jagatakse teadmisi ja alles siis lastakse lahendada probleeme. Tuleks teha vastupidi!” (Õhtuleht 5.09, Grete Arro)

“Haridustöötajate liit peab õpetajate puudust kriitiliseks.” (Delfi 2.09) 

“Hariduse teema Paide arvamusfestivalil” (Õpetajate Leht 19.08) 

“Mati Heidmets: Narva tank tuleks teisaldada pärast Ukraina sõda” (ERR 6.08) 

“Hariduspsühholoog: nutiseade rikub lapse loomuliku soovi end arendada” (Novaator 2.08)

“Suvi – lugemise aeg” (Sirp 22.07, Helin Puksand) 

"Andragoogika teadusfestivalil kuulutati välja aasta andragoog" (Õpetajate Leht 17.06)

“XXVI riiklik õpioskuste talgupäev – mida me õppisime?” (Õpetajate Leht 31.05, Elina Malleus-Kotšegarov ja Kati Aus)

“Kaasava hariduse magistriõppekava juba töötavale õpetajale” (Õpetajate Leht 31.05)  

“Nutikas. Kelly Paabut ja Janika Leoste. Haridusteemalised teadustööd” (Vikerraadio 26.05) 

“Mentorlus ja kootsing: infovoldikud” (Õpetajate Leht 27.05)

“Külas Grete Arro” (Raadiolabor 30.03)

“Tiiu Kuurme: minu elu Õpetajate Lehega” (Õpetajate Leht 20.05)

“Selgusid aasta parimad haridusteaduslikud uurimistööd” (Õpetajate Leht 20.05) 

“(Riigi)eksamid – kellele ja milleks?” (Sirp 20.05, Helin Puksand) 

“Täna lähen tundi robotina …” (Õpetajate Leht 13.05, Janika Leoste, Larissa Jõgi, Meidi Sirk, Kätlin Armei)

“Mis on õpetajate tuba ilma Õpetajate Leheta?” (Postimees 11.05, Riin Seema) 

“Õpetajaamet – ripakil töökoht või tõeline kutsumus?” (Õpetajate Leht 6.05)

“PSÜHHOLOOG: Peame õpilases alles hoidma silmade sära ja soovi maailma avastada” (Pealinn 2.05) 

“Lääne-Virumaal toimub õpioskuste talgupäev” (Õpetajate Leht 29.04)

“Liina Kersna: kõigis lasteaedades peaks õpe toimuma eesti keeles” (Postimees 21.04, kommentaar alushariduse nooremlektorilt Kerstin Kööp) 

“IduEDU festival: Head õpetajat ei asenda ükski moodne tehnikavidin” (Pealinn 26.04) 

“Doktorante aitab edasi jõuda üheskoos murede murdmine” (Novaator 30.03)

“Pedagoogilisest antropoloogiast” (Õpetajate Leht 18.03, Airi Liimets)

“Kasutagem oma ilusat emakeelt õigesti!” (Sirp 11.03, Helin Puksand) 

“AK ⟩ Maria Erss: eksamilati kaotamine lükkab probleemi järgmiste haridustasemete kaela” (Postimees 5.03) 

“Riin Seema: lõpueksamite reformist praktika ja teooria valguses” (Postimees 3.03) 

“Miks peaksid digiteemad jõudma alushariduse õppekavasse?” (Õpetajate Leht 18.02, Kaire Kollom ja Elyna Heinmäe HTI-st, Linda Helene Sillat DTI-st) 

“Tessi Ilustrumm on igas ametis eelkõige noorsootöötaja” (Raplamaa Sõumid 16.02, Helerin Väronen)

“Kaks õpetlikku päeva” (Õpetajate Leht 11.02, Urve Läänemets) 

“Teismeliste digisõltuvus ja selle mõõtmine” (Õpetajate Leht 11.02, Riin Seema)  

“Kristi Klaasmägi: õpetajate puudus vajab süsteemset lähenemist” (Postimees 10.02)  

“Eesti põhikooliõpilaste läbipõlemine –probleem või mitte? Kas ja kuidas lahendada?” (Õpetajate Leht 11.02, Kati Vinter)

“Õpiring ehk Õpetaja professionaalsuse uus vedur” (Õpetajate Leht 11.02) 

“Kati Aus: mida teeb hinne meie psüühikaga?” (Vikerraadio 9.02) 

“Selgusid noortevaldkonna parimad tegijad: aasta noorsootöötaja on Tessi Ilustrumm” (Õpetajate Leht 9.02)  

“TLÜ hariduspsühholoogid: vajame vähem hindamist, rohkem sisu” (Eesti Päevaleht 9.02)

“Talendid töötavad sinu asutuses juba praegu. Aita neil särada!” (Forte 4.02)  

Mitmed HTI instituudi töötajate poolt kirjutatud ülevaated haridussüsteemi välishindamise kokkuvõttes (Haridus- ja Teadusministeerium 2020/21)

“Haarav fantaasialugu, mida lugedes võid jääda põnevusest hinge kinni hoidma” (Postimees 3.02, Helin Puksand) 

“65 aastat klassiõpetajaid TLÜ-st – juubelikonverentsi avab haridusminister” (Eesti elu | GoodNews 2.02)  

“Tallinna Ülikooli klassiõpetajate eriala tähistab 65. juubelit” (Pealinn 2.02)  

“Tallinna Ülikooli klassiõpetajate eriala tähistab 65 aasta juubelit” (Õpetajate Leht 2.02) 

“Sirje Rekkor: igal õpetajal võiks olla ettevõtluspedagoogiline pädevus” (Õpetajate Leht 31.01, Sirje Rekkor)

“Muinasjutt noorusõuntest ja eluveest” (Õpetajate Leht 28.01, Riin Seema) 

“Kuidas sotsiaal-emotsionaalset pädevust süsteemselt toetada?” (Õpetajate Leht 28.01, Berit Silvia Kondratjev, Krista Keedus, Elina Malleus-Kotšegarov)

“Õpetajale, kel pole vajalikku kvalifikatsiooni” (Õpetajate Leht 26.01)

“Tallinna Ülikool kutsub kvalifikatsioonita õpetajaid ettevalmistuskursusele” (Postimees 26.01)

“Tallinna Ülikool kutsub kvalifikatsioonita õpetajaid ettevalmistuskursusele” (Pealinn 26.01)

“NÄDALA PERSOON ⟩ Grete Arro: vanamoeline arvab, et elu on võistlus” (Postimees 15.01, Andrus Karnau) 

“Nutitelefoni abil lugema ja arvutama!” (Õpetajate Leht 14.01, Tiia Õun ja Janika Leoste) 

“HEV-lapse toimetulek koolis sõltub õpetajate ja lapsevanemate koostööst” (Õpetajate Leht 7.01, TLÜ eripedagoogika tudeng Eva Toompuu)

2021. aastal meedias ilmunud

“Värske uuring: karjääriteenuseid vajavad noored, aga ka väga suur osa täiskasvanuid” (Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuur 22.12)

“Kõik on võimalik!” (Õpetajate Leht 16.12, intervjuud teiste hulgas Tiiu Kuurme ja Riin Seemaga)

“Haridusuuringud 30 aasta pärast. Mis on siis teisiti?” (Õpetajate Leht 10.12, Mati Heidmets)

“Grete Arro ja Külliki Tafel-Viia: kuidas õppida õppima?” (Edasi.org 8.12)

“Uuringu „Õpetajaameti kuvand ja atraktiivsus“ tulemuste avaliku esitlus 9. detsembril” (Õpetajate Leht 7.12) 

“Janika Leoste: Tehnoloogia roll hariduses. Segab või abistab?” (Postimees 6.12) 

“Doktoriõpe tähendab valmidust viie aasta pikkuseks pausiks eraelus” (Postimees 24.11, Agnes Korv)

“Milline on doktoriõpe?” (Haridusmõte 23.11, vestleb HTI ettevõtluskoostöö ja innovatsiooni peaspetsialist Janika Leoste)

“Tiiu Kuurme: miks me seda teistele teeme?” (Postimees 19.11)

“Tiiu Tammemäe ja Piret Soodla: koht kodukoolis ilma vajaliku toeta on pelk JOKK-skeem” (Postimees 14.11)

“Minutiloeng: kuidas rääkida noortega?” (Novaator 8.11, Õnne Uus)

“Ärataja: Tiina Tuhkur ja Tiia Õun - üliõpilased tõttavad koolidele ja lasteaedadele koroonakriisis appi” (Kuku raadio 8.11)

“Riin Seema: hirmunud mõtlemine ei ole pikas perspektiivis mõtlemine” (Postimees 7.11)

“Tiiu Kuurme: sallivusmeelsusest tõejärgses ühiskonnas” (Postimees 7.11)

“Tehnoloogiaga toetatud õpe – kes toetab õpetajat?” (Õpetajate Leht 5.11, Janika Leoste)

“Üliõpilased tõttavad koolidele ja lasteaedadele koroonakriisis appi” (Postimees Tervis 5.11)

“Üliõpilased tõttavad koolidele ja lasteaedadele koroonakriisis appi” (Järva Teataja 5.11)

“Üliõpilased tõttavad koolidele ja lasteaedadele koroonakriisis appi” (Õpetajate Leht 5.11)

“Wellbeing of students can be supported through art therapy and teaching though the arts” (EurekAlert 1.11)

“New Estonian research details the three-step process teachers go through in adjusting to new technological learning methods” (Nordic EdTech News 1.11, Jonathan Viner)

“Õpetajahariduse tulevikustsenaariumid” (Õpetajate Leht 29.10, Raivo Juurak)

“Haridusmõte 25.10” (Kuku raadios kasvatusteaduse dotsent Tiiu Kuurme)

“Dissertation reveals establishing new teaching method can take an academic year or longer” (Research in Estonia 18.10, Merli Vajakas)

“Õpetajad vajavad uuenduste omaksvõtuks aega, mitte kiirkoolitusi” (Novaator 15.10, Airika Harrik)

“Moodsa õppimise festival „iduEDU 2021” (Õpetajate Leht 15.10, Raivo Juurak)

"Aasta õppejõud Kati Aus: kool ei tohi kahjustada õpilase minapilti" (Postimees 10.10, Agnes Korv)

"Aasta õppejõud Kati Aus: teismelise koolipäev ei tohiks alata enne kella üheksat" (edasi.org 9.10, Rein Olesk)

“LAUREAAT. Riin Seema: hea õpetaja eeldus on õpetajahinge olemasolu” (Õpetajate Leht 8.10, Heiki Raudla)

“Tulevik. Minu ülemus on robot ehk ootusärevus tehisintellektuaalse tuleviku ees” (edasi.org 8.10, Janika Leoste, Külliki Tafel-Viia, Aija Sakova)

Õnne Uus annab kommentaari noorte vaimse tervise teemal (“Reporter” 16.09, alates 34.40, Õnne Uus)

“HARIDUSDEBATT: Kas koolipäev võiks alata hiljem ning õpetajad peaks loobuma punasest pastakast?” (arutlevad Tallinna Ülikooli kasvatusteaduse dotsent Tiiu Kuurme, prantsuse keele õpetaja Lauri Leesi, Eesti lastevanemate liidu juhatuse esinaine Kristiine Vahtramäe, Pealinn 27.09)

“Tallinna Ülikool tunnustas hariduskonverentsil Tallinna Tuule lasteaeda haridusuuendusliku algatuse auhinnaga” (Pealinn 18.09)

“Tallinna Ülikool tunnustas lasteaeda haridusuuendusliku algatuse auhinnaga” (Postimees 17.09) 

“Tallinna Ülikool tunnustas hariduskonverentsil Tallinna Tuule lasteaeda haridusuuendusliku algatuse auhinnaga” (Õpetajate Leht 17.09) 

“Doktoritöö halli digilõhe ületamisest: iga internetikasutaja ei oska oma teadmisi teistele jagada” (Postimees 14.09, Aimar Altosaar)

“Doktoritöö: digilõhe ületamiseks tuleb teismelistele õpetamist õpetada” (Novaator 14.09, Juhan Hellerma)

“Huvitaja” (Vikerraadio 9.09, saates Janika Leoste)

“Grete Arro: Kuidas õpetada inimesi, kes meeldiksid loodusele?” (Müürileht 7.09, Grete Arro) 

Teaduspõhine haridussaade "Maailma kõige targem rahvas" võtab pulkadeks lahti õppimis- ja õpetamismeetodid, kuidas paremini ja targemini teadmisi omandada. Värske hooaeg algas 7. septembril kell 20. Saate meeskonda kuuluvad ka Grete Arro ja Kati Aus

“Kui üks tund hargneb kolmeks eraldi tunniks” (Õpetajate Leht 3.09, Raivo Juurak)

“Kui koos õpivad laps ja tehisintellekt” (Postimees 19.07, Riin Seema)

“Psühholoogia, pedagoogilised erialad ja IT on populaarsed” (Postimees 6.07, Aimar Altosaar)

“Huvi õpetaja eriala vastu on ülikoolides hüppeliselt kasvanud” (TV3 5.07, Eve Heinla)

„Milline on sinu naiivteooria?“ (Müürileht 1.07, haridusteaduste instituudi teadur Grete Arro)

“1.6 Why Estonia Matters - Education” (The Tallinn University Podcast 7.06, Terry McDonald intervjueerib Mati Heidmetsa Eesti hariduse teemal)

Õnne Uue kommentaar distantsõppe teemal “Tallinna panoraamis” (Kanal 11 6.06)

Riin Seema kommentaar Priit Kongo artiklile "Haridussüsteem on meie digiriigi Achilleuse kand" (Õpetajate Leht 4.06)

“Sotsiaalpedagoogika tulevik on helge” (Ajakirja Sotsiaaltöö uudiskiri 5/2021), intervjuu vilistlaste ja üliõpilastega, küsis Mailis Ostra (HTI üliõpilane, sotsiaalpedagoogika vilistlane, õppejõud)

Lapsed ja noored digivahendite lummuses – mis on lahendus? (Õpetajate Leht 14.05)

“Õppimine ei saagi olla väga lihtne, kuid saab olla teadvustatud ja seeläbi nauditav pingutus” (Pere ja Kodu 4.05, Elina Malleus-Kotšegarov)

"Andragoogid: ennastjuhtivaks õppijaks ei saa niisama hakata" (Personaliuudised.ee 30.04, TLÜ andragoogika MA vilistlased)

"Haridus- ja noortepoliitika on ilus vaid paberil" (Postimees 10.05, Ilona-Evelyn Rannala)

"Kooliks valmis" (Kuku raadio "Haridusmõte" 28.04, osales Kerstin Kööp)

"Koroonakriis ja selle mõju elukaare erinevatele loomulikele arengukriisidele" (Postimees 26.04, Riin Seema)

"Lennukaaslased loovad uut riigigümnaasiumi" (Õpetajate Leht 16.04, Haridusinnovatsiooni keskuse kooliarenduse konsultant ja sügisel avatava Tabasalu riigigümnaasiumi õppejuht Jüri Käosaar)

“Tervise kaitsmine on digipädevus: kontorivõimlemine distantsõppel” (Õpetajate Leht 26.03, Riin Seema)

"Kutseõppes osutus möödunud aasta varasemast edukamaks" (ERR 24.03)

“Milline on täiskasvanute koolitaja digipädevus?” (Õpetajate Leht 19.03, Katrin Karu, Sigrid Aruväli)

"Lapsekeskne õpetamispraktika lasteaias – erand või reegel?" (Õpetajate Leht 5.03, Piia Varik, Maire Tuul, Tiia Õun)

"Koolitajate digipädevus on muutunud hügieeniteguriks" (Äripäev 4.03)

"Keskkonnapsühholoog Grete Arro: RMK kampaaniasõnumite metsanduslik sürrealism" (Postimees 14.02)