Tulevikukool jõudis uue verstapostini – üks lend lõpetas, teine alustas
27. mail kohtusid Tallinna Ülikoolis 65 haridusjuhti ja õpetajat, et tähistada Tulevikukooli programmi ühe lennu lõpetamist ja anda stardipauk järgmise lennu koolide arenguteekonnale.
Vilistlasperega liitus seitse kooli: Narva Eesti Gümnaasium, Narva Eesti Põhikool, Narva Vanalinna Põhikool, Põltsamaa Ühisgümnaasium, Saarepeedi Kool, Sillamäe Gümnaasium ja Vinni-Pajusti Gümnaasium. Narva koolide koostööd väärib esiletoomist – kolm kooli osalesid programmis ühise meeskonnana ning ühise eesmärgi nimel. Narva Eesti Gümnaasiumi koolijuht Irene Käosaar tõdeb, et osalemine on andnud suurepärase võimaluse ühtlustada meeskonnas arusaamu ja hoiakuid. „See on aidanud meil mõtestada, mida me tegelikult tahame ja kuhu liigume," ütleb Käosaar.
Arendusprotsessiga alustab üheksanda lennu koosseisus neli uut kooli – Lasnamäe Gümnaasium, Tallinna Pääsküla Kool, TERA Peedu Kool, Valga Põhikool.
Tulevikukooli eesmärk on toetada koole positiivsete, mõjusate ja jätkusuutlike muutuste elluviimisel. Programmi keskmes on liikumine muutuse vajaduse mõistmisest selle praktilise rakendamiseni, toetudes tõenduspõhistele meetoditele. „Ühendame teaduspõhised teadmised, praktilised tööriistad, ekspertide toe ja tugeva kogukonna,“ selgitab programmi olemust Haridusjuhtimise Akadeemia kooliarenduse konsultant Kaisa Tamkivi.
Aasta kestvas programmis osalevad koolid saavad tuge kolmes valdkonnas: kuidas muutusi meeskondlikult eest vedada, kuidas kujundada õpetajate ühist lähenemist õppimisele ja õpetamisele ning kuidas juhtida muutusi tõenduspõhiselt kiiresti muutuvas keskkonnas.
Tulevikukooli läbinud koolid omandavad oskused hinnata oma tegevuse mõju, langetada põhjendatud otsuseid ning kujundada õppimist toetavat koolikultuuri.