Ajaloo vilistlane: ajaloo eriala annab tulevikuks palju võimalusi
Agnes Kaasik on ajaloo vilistlane, kes otsustas pärast bakalaureuseõpinguid minna edasi õppima magistrisse ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajaks. Ja ehkki pidi ta tihti kuulma küsimust: "Mis sa siis ajaloo erialaga peale hakkad?" nagu ei nähtaks muud võimalust, kas töötada õpetaja või giidina, töötab ta nüüd muuseumis turundusspetsialistina. Aga miks otsustas Agnes minna õppima just ajalugu? Mis olid tema lemmikteemad või -õppeained? Mida ta soovitab ajaloo tudengitele? Loe edasi!
Kus ja kellena Sa praegu töötad ning mis on Sinu tööülesanded?
Töötan Okupatsioonide ja vabaduse muuseumis Vabamu turundusspetsialistina ning lisaks sellele teen veel muuseumituure -ja tunde. Olen suviti olnud ka Vabamu ja meile kuuluva KGB vangikongide kassas külastusjuht. Oma töös seongi teadmised Eesti lähiajaloost, millest Vabamus räägime ning turunduspraktika, et jõuaksime veel rohkemate inimesteni (nii eestlased kui ka turistid), kes oleksid teadlikud Vabamust ja Eesti keerulisest lähiminevikust.
Miks otsustasid minna õppima just ajalugu?
See on hea küsimus. Gümnaasiumis oli mul üsna karm ajalooõpetaja, kelle tundideks hakkasin suurest hirmust õppima. Aga see viis selleni, et mulle hakkas ajalugu aina rohkem huvi pakkuma ning mõtlesingi, et miks mitte minna siis ajalugu õppima Tallinna Ülikooli. Samuti tekkis mul ka missiooni tunne, et sooviksin ajalugu, kui õppeainet, meeldivamalt õpetada kui minu õpetaja seda tegi. Seetõttu peale bakalauruseõpinguid läksin edasi magistrisse õppima ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajaks.
Millised olid lemmikteemad või -õppeained bakalaureuseõpingute ajal? Miks?
Eelkõige pakub mulle huvi lähiajalugu, seetõttu töötan ka Vabamus. Mulle meeldisid näiteks Kaarel Vanamöldri õppeained nagu majandus- ja kommunikatsioonivõrgustikud ning uusaegne maailm, kuna õppejõu enda kirg teema vastu alati sütitab. Samuti oli väga silmaringi laiendav ja empaatiat arendav õppeaine maailmavaated ja usundid, mida andis Alari Allik. Ka Kersti Markuse kunst ja ühiskond ning mineviku visuaalsed ja aistilised keskkonnad olid paeluvad, sest läbi kunsti uurida ajalugu ning mis sel hetkel seda mõjutas, arendas ka ajalooallikaid teistmoodi lugema. Need on mõned, mis endale meelde tuletasin ning mis rohkem huvi pakkusid, aga see ei tähenda, et teised õppeained ei oleks põnevad olnud.
Mida on sulle andnud ajaloo eriala?
Kindlasti iga ülikooli eriala laiendab silmaringi ja tõstab haritust, aga isiklikult tunnen, et ajaloo õppimine aitab paremini mõista maailma toimimise protsesse. Kahjuks või õnneks aitab see eriala mõista inimkonna mustreid ja seetõttu tundub ka väide "ajalugu kordub" mõistetav. Õppides erinevaid kultuure, usundeid ning ka teiste piirkondade ajalugu, aitab see paremini mõista, miks meie ühiskonnad on praegu sellised nagu nad on ning see on arendanud ka empaatiavõimet.
Mis on olnud suurim õppetund ja/või saavutus, mille oled endaga kaasa võtnud bakalaureuseõpingutest?
Julgus minna edasi õppima Tallinna Ülikooli magistris ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajaks ning sealt edasi juba õpilaste ette. Olin kaks aastat ajalooõpetaja, see on olnud suurim julgus ja suurim saavutus, mida kindlasti plaanin veel ette võtta. Kõige väärtuslikum, mis ma kaasa olen võtnud on sõbrad, kes on minuga olnud juba 8 aastat.
Kellele soovitaksid ajaloo õppeprogrammi?
Kõigile uudishimulikele, kes soovivad paremini mõista meie (Eesti) ajalugu ja üldse inimkonna toimimist. Samuti neile, kes soovivad seda ise edasi õpetama minna.
Kolm soovitust tänastele ajaloo tudengitele?
Huviga õppida, loengutes kohal käia ja alati küsimusi küsida (nii me õpimegi) ning alati olla valmis koostööks ja seda sõna otseses mõttes. Olge üksteisele olemas nii rühmatööde puhul kui ka lihtsalt kursakaaslastena – nii tekivad asendamatud sõprussidemed.
Ja kolm soovitust neile, kes soovivad tulla õppima ajalugu?
Olge valmis õppima ning see annab teile tohutult palju juurde, olge julged ja aktiivsed nii loengutes kui ma omavahel suheldes. Samuti soovin siia lisada, et minult küsiti palju "mis sa siis ajaloo erialaga peale hakkad?" nagu ei nähtaks muud võimalust, kas töötada õpetaja või giidina. Ma küll töötan muuseumis, aga hoopis teistsugusel erialal, milleks on turundus, seega võimalusi on palju!