Haridusblogi

Doktorantide kevadkool koostöös Tartu Ülikooliga

26.–28. aprillil toimus Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli algõpetuse valdkonna doktorantide järjekordne ühine kevadkool Pühajärvel. Seda juhivad algõpetuse professorid Krista Uibu TÜst ja Inge Timoštšuk TLÜst.

Doktorantide kevadkool

Juhendajad peavad kevadkooli eesmärgiks edendada doktorantide teadustööd ja erialast koostöövõrgustikku. Seepärast on ajakava koostatud nii, et rühmaarutelud vahelduvad individuaalkonsultatsioonidega ja süvenemisega akadeemilise kirjutamise protsessi.

Doktorandid tajuvad sellise õppimise vormi eeliseid mitmel viisil.

„Huvitav on näha metodoloogilisi erinevusi sarnaste probleemide lahendamisel. Näiteks Maarja uurib samuti õpilaste motivatsiooni, aga hoopis teise aine kontekstis ja teises teoreetilises raamistikus. Selline äratundmine rikastab ning aitab aru saada, et ühte ainuõiget probleemide lahendamise viisi ei pruugi olla, ja see vähendab omakorda stressi.“ (Heddi Reinsalu)

„Teisi kuulates läheb silmaring mitmeski mõttes avaramaks, huvitav on kuulda ülikoolide elust ja tööst ning tutvuda samas valdkonnas tegutsevate inimestega teisest ülikoolist. Kevadkooli suur väärtus on ka see, et on võimalik intensiivselt oma tööle keskenduda, saada kohest tagasisidet nii juhendajalt kui ka teistelt asjatundjatelt ning liikuda oma tööga heas tempos edasi.“ (Kaidi Nurmik)

Algõpetuse doktorandid
TLÜ algõpetuse doktorandid Maiki Vanahans, Heddi Reinsalu ja Kaidi Nurmik

„Lisaks silmaringile areneb erialane võrgustik ja julgus oma teemast rääkida." (Külli Hiiemäe-Metsar)

„Minul on kaks juhendajat – üks TÜst ja teine TLÜst. See näitab, et toimub loomulik infovahetus ja koostöö. Sama valdkonna inimesed jagavad samu taustateadmisi ja nii ei lähe arutelud liiga üldiseks ning erialastes teemades pole pikka selgitamist vaja.“ (Maiki Vanahans)

„Samast erialasest taustast tulenevad sarnased arusaamad ning eesmärgid aitavad kaasa turvalise õhkkonna tekkimisele. Vastutuse tajumine klassiõpetaja õppe edendamise eest aitab kaasa ka doktoritööle pühendumisele. Lisaks usun, et mul on edaspidi võimalus pöörduda nende inimeste poole, kes kevadkoolis on osalenud, ka muudes erialastes küsimustes.“ (Aigi Kikkas)

„Erialase võrgustiku laienemine on oluline. Inimeste parem tundmine teeb suhtlemise kiiremaks ja ladusamaks ning tulemuslikumaks.“ (Maarja Sõrmus)

Ka doktorantide juhendajatel on hea meel näha, et doktorantide jaoks on kevadkool mitmel moel kasulik. Lisaks toovad nad olulise väärtusena esile ühise koostöökultuuri edendamise.

„On tore näha, et ühes valdkonnas on koostööd võimalik teha nii, et konkurentsitunne seda ei varjuta ning kõigi osalejate tugevusi ning arengukohti aktsepteeritakse.“ (professorid Krista Uibu ja Inge Timoštšuk)


Lisainfo:
Inge Timoštšuk
TLÜ algõpetuse professor
inge.timostsuk@tlu.ee