Teadus

Tallinna Ülikooli teadlased uurisid uute tehnoloogiate rakendamise väärtusruumi

8. ja 13. veebruaril toimusid Tallinna Ülikoolis eDiploma projektis töötoad, kus käsitleti eetilisuse ja jätkusuutlikkusega seotud küsimusi, mis kerkivad esile murranguliste tehnoloogiate kasutamisel õppes.

Õppetöö ülikoolis

Töötubade eesmärk oli kaardistada väärtusruumi, mis seostub osalejate hinnangul õpiolukordadega kutse- ja kõrghariduses, kus on rakendatud virtuaal- või liitreaalsust, kaugosalusrobotit või tehisintellekti.

Uudse väärtuste põhise metoodikaga töötoas valisid osalejad viis kuni kümme väärtuskaarti (nt kättesaadavuse, usalduse, kohanemisvõime jms teemal), mis iseloomustasid õpistsenaariumit parimal moel. Väärtusruumi kaardistamise tulemusena koostatakse ülevaade sellest, milliseid õpistsenaariumi etappe või tehnoloogiatega seotud nüansse tuleks vältida, muuta või arendada, et õppetöös uusi tehnoloogiaid parimal viisil rakendada.

Töötubades osales kokku 21 haridustehnoloogi, üliõpilast ja õppejõudu erinevatest kutse- ja kõrgkoolidest. Rahvusvahelise projekti eDiploma tegevusi viivad Tallinna Ülikoolis ellu professor Kai Pata, õpikeskkonna uuringute vanemteadur Terje Väljataga ning nooremteadurid Andrea Annus ja Mairi Matrov.

Projektist lähemalt

eDiploma projekt   


Logo